Leet o kintras
This is an alphabetical leet o kintras o the warld, wi baith internationally recogneesed an for ordinar unrecogneesed unthirlt states, dwalt in dependent territories, as weel as areas o byordinar sovereignty. It covers aa areas unner the jurisdeection o the listit kintras, namely territory, territorial waters (wi internal watters an contiguous zones), Exclusive Economic Zone, continental shelf an airspace. For juist a list o unthirlt states, see the list o sovereign states.
The names o kintras in the list is gien in Scots wi baith the cutty offeecial names (e.g. Afghanistan) an the (langer) offeecial name (e.g. The Islamic Republic o Afghanistan). The listin o ony name in this airticle isna ettelt tae implee an offeecial poseetion in ony namin tuilyie.
|Table o contents:||Includit entities - Entities no includit
Types o politeecal entities includit[edit | edit source]
On this leet are 245 entities o the follaein kynd:
- 194 kintras wi general internaitional kennin:
- 9 kintra athoot general internaitional kennin, nae o that are UN members, that micht be cryed as kintras in the body o customary internaitional law an drawing on the precedent o the Montevideo Convention:
- 1 kintra, nae a UN member syne 1971, cryed bi 23 UN member kintras an the Holy See (Vatican Ceety), an the nou wi de facto internaitional relations wi mony others, the Republic o Cheenae (for common cried as Taiwan).
- 1 kintra, member o the Africae Union an the Asie-Africae Strategic Partnership shaped at the 2005 Asie-Africae Conference, cryed bi 46 UN member kintras but nae admeetit to the UN itsel, wi maist o its claimed territory under Moroccan de facto owerins, the Sahrawi Arab Democratic Republic in Western Sahara.
- 1 proposed kintra, member o the Arab League an the Organization of the Islamic Conference, cryed bi mair as 100 UN member kintras but nae itsel a UN member, wi nae sovereignty ower its claimed territories, the State o Palestine.
- 1 de facto unthirlt kintra, diplomatically cryed bi nae UN member kintras but Turkey, the Turkish Republic o Northren Cyprus.
- 5 de facto unthirlt kintras, Abkhazie (Georgie), Nagorno-Karabakh (Azerbaijan), Transnistrie (Moldovae), Somaliland (Somalie), an Sooth Ossetie (Georgie), nane cryed bi ony UN member kintras.
- 38 inhabited dependent territories:
- 3 external territories o Australie (Christmas Island, Cocos (Keeling) Islands an Norfolk Island).
- 2 owerseas kintras in the Kinrick o Denmark (Faroe Islands an Greenland).
- 7 owerseas territories o Fraunce:
- 3 owerseas kintras in the Kinrick o the Netherlands (Aruba, Curaçao an Sint Maarten).
- 3 dependent territories o New Zealand:
- 16 Breetish dependencies:
- 13 owerseas territories o the Unitit Kinrick (Anguilla, Bermuda, Breetish Virgin Islands, Cayman Islands, Falkland Islands, Gibraltar, Montserrat, Pitcairn Islands, Saunt Helena (an its dependencies Ascension Island an Tristan da Cunha), Turks an Caicos Islands, an the Sovereign Base Areas o Akrotiri an Dhekelia).
- 3 Crown dependencies (Gansey, Jersey an the Isle o Man).
- 5 unincorporated territories o the Unitit States:
- 4 special entities cryed bi internaitional treaty or greeance]] (Åland in Finland, Svalbard in Norrowey, an aw the 2 special administrative regions of the Fowkrepublic o Cheenae - Hong Kong an Macau).
Leet o kintras[edit | edit source]
A[edit | edit source]
- Abkhazie - Republic o Abkhazie
- Afghanistan - Islamic Republic o Afghanistan
- Albanie - Republic o Albanie
- Algerie - People's Democratic Republic o Algerie
- Andorrae - Principality o Andorrae
- Angolae - Republic o Angolae
- Antigua and Barbuda
- Argentinae - Argentine Republic
- Armenie - Republic o Armenie
- Australie - Commonweel o Australie
- Austrick - Republic o Austrick
- Azerbaijan - Republic o Azerbaijan
B[edit | edit source]
- The Bahamas - Commonweel o the Bahamas
- Bahrain - Kinrick o Bahrain
- Bangladesh- Fowkrepublic o Bangladesh
- Belaroushie - Republic o Belaroushie
- Belgium - Kinrick o Belgium
- Benin - Republic o Benin
- Bhutan - Kinrick o Bhutan
- Bolivie - Plurinaitional State o Bolivie
- Bosnie an Herzegovinae
- Botswana - Republic o Botswana
- Brazil - Federative Republic o Brazil
- Brunei - State o Brunei Darussalam
- Bulgarie - Republic o Bulgarie
- Burkina Faso
- Burma – Republic o the Union o Myanmar
- Burundi - Republic o Burundi
C[edit | edit source]
- Cambodie - Kinrick o Cambodie
- Cameroon- Republic o Cameroon
- Canadae 
- Cape Verde - Republic o Cape Verde
- Central African Republic 
- Chad - Republic o Chad
- Chile – Republic o Chile
- Cheenae – Fowkrepublic o Cheenae
- See Taiwan for the Republic o Cheenae
- Colombie- Republic o Colombie
- Comoros- Union o the Comoros
- Congo, Democratic Republic o the
- Congo, Republic o the
- Costa Rica- Republic o Costa Rica
- Côte d'Ivoire- Republic o Côte d'Ivoire
- Croatie – Republic o Croatie
- Cuba- Republic o Cuba
- Cyprus – Republic o Cyprus
- Czech Republic
D[edit | edit source]
- Denmark – Kinrick o Denmark
- Djibouti- Republic o Djibouti
- Dominica - Commonwealth o Dominica
- Dominican Republic
E[edit | edit source]
- East Timor- Democratic Republic o Timor-Leste
- Ecuador- Republic o Ecuador
- Egyp - Arab Republic o Egyp
- El Salvador- Republic o El Salvador
- Equatorial Guinea- Republic o Equatorial Guinea
- Eritrea- State o Eritrea
- Estonie – Republic o Estonia
- Ethiopie- Federal Democratic Republic o Ethiopia
F[edit | edit source]
- Fiji- Republic o Fiji
- Finland - Republic o Finland
- Åland Islands (Autonomous province o Finland)
- Fraunce – French Republic
- French Polynesie (French overseas collectivity)
- Mayotte - Departmental Collectivity o Mayotte (French overseas collectivity)
- New Caledon - Territory o New Caledon an Dependencies (French community sui generis)
- Saunt-Barthélemy – Collectivity o Saint-Barthélemy (French owerseas collectivity)
- Saunt Martin – Collectivity o Saint Martin (French owerseas collectivity)
- Saunt Pierre an Miquelon – Territorial Collectivity o Saint Pierre an Miquelon (French owerseas collectivity)
G[edit | edit source]
- Gabon- Gabonese Republic
- Gambie- Republic o The Gambie
- Georgie 
- Germany – Federal Republic o Germany
- Ghana- Republic o Ghana
- Greece - Hellenic Republic
- Guatemala- Republic o Guatemala
- Guinea- Republic o Guinea
- Guinea-Bissau - Republic o Guinea-Bissau
- Guyana - Co-operative Republic o Guyana
H[edit | edit source]
I[edit | edit source]
- Iceland – Republic o Iceland
- Indie – Republic o Indie
- Indonesie - Republic o Indonesie
- Iran - Islamic Republic o Iran
- Iraq - Republic o Iraq
- Republic o Ireland 
- Israel - State o Israel
- Italy - Italian Republic
- See Côte d'Ivoire for Ivory Coast
J[edit | edit source]
K[edit | edit source]
- Kazakhstan – Republic o Kazakhstan
- Kenyae - Republic o Kenyae
- Kiribati – Republic o Kiribati
- Democratic Fowkrepublic o Korea
- Republic o Korea
- Kuwait - State o Kuwait
- Kyrgyzstan - Kyrgyz Republic 
L[edit | edit source]
- Laos - Lao People's Democratic Republic
- Latvie – Republic o Latvie
- Lebanon - Republic o Lebanon
- Lesotho – Kinrick o Lesotho
- Liberie - Republic o Liberie
- Libie - Republic o Libie
- Liechtenstein – Principality o Liechtenstein
- Lithuanie - Republic o Lithuanie
- Luxembourg – Grand Duchy o Luxembourg
M[edit | edit source]
- Macedonie – Republic o Macedonie
- Madagascar – Republic o Madagascar
- Malawi – Republic o Malawi
- Maldives – Republic o Maldives
- Mali – Republic o Mali
- Maltae – Republic o Maltae
- Marshall Islands – Republic o the Marshall Islands
- Mauritanie – Islamic Republic o Mauritanie
- Mauritius - Republic o Mauritius
- Mexico – Unitit Mexican States
- Micronesie - Federatit States o Micronesie.
- Moldovae – Republic o Moldovae
- Monaco – Principality o Monaco
- Montenegro – Republic o Montenegro
- Kinrick o Morocco
- Mozambique – Republic o Mozambique
- See Burma for Myanmar
N[edit | edit source]
- Nagorno-Karabakh – Nagorno-Karabakh Republic
- Namibie – Republic o Namibie
- Nauru – Republic o Nauru
- Nepal – State o Nepal
- Netherlands – Kinrick o the Netherlands
- New Zealand
- Nicaragua – Republic o Nicaragua
- Niger – Republic o Niger
- Nigerie – Federal Republic o Nigerie
- Norawa – Kinrick o Norawa
- Northren Cyprus – Turkish Republic o Northren Cyprus
- See Korea, North for North Korea
O[edit | edit source]
- Oman – Sultanate o Oman
P[edit | edit source]
- Pakistan – Islamic Republic o Pakistan
- Palau – Republic o Palau
- Palestine – proposed State o Palestine
- Panama – Republic o Panama
- Papua New Guinea – Unthirlt State o Papua New Guinea
- Paraguay – Republic o Paraguay
- See Cheenae for the Fowkrepublic o Cheenae
- Peru – Republic o Peru
- Philippines – Republic o the Philippines
- Poland – Republic o Poland
- Portugal – Portuguese Republic
- See Transnistria for Pridnestrovie
Q[edit | edit source]
- Qatar – State o Qatar
R[edit | edit source]
S[edit | edit source]
- Saunt Kitts an Nevis – Federation o Saint Christopher an Nevis
- Saunt Lucia
- Saunt Vincent an the Grenadines
- Samoa – Unthirlt State o Samoa
- San Marino – Most Serene Republic o San Marino
- São Tomé an Príncipe – Democratic Republic o São Tomé an Príncipe
- Saudi Arabie – Kinrick o Saudi Arabie
- Senegal – Republic o Senegal
- Serbie – Republic o Serbie
- Seychelles – Republic o Seychelles
- Sierra Leone – Republic o Sierra Leone
- Singapore – Republic o Singapore
- Sirie – Sirie Arab Republic
- Slovakie – Slovak Republic
- Slovenie – Republic o Slovenie
- Solomon Islands
- Somalie 
- Somaliland – Republic o Somaliland
- Sooth Africae – Republic o Sooth Africae
- See Korea, Sooth for Sooth Korea
- Sooth Ossetie – Republic o Sooth Ossetie
- Sooth Sudan - Republic o Sooth Sudan
- Spain – Kinrick o Spain
- Sri Lanka – Democratic Socialist Republic o Sri Lanka
- Sudan – Republic o the Sudan
- Suriname – Republic o Suriname
- Swaziland – Kinrick o Swaziland
- Swaden – Kinrick o Swaden
- Swisserland – Swiss Confederation
T[edit | edit source]
- Taiwan – Republic o Cheenae
- See Cheenae for the Fowkrepublic o Cheenae
- Tajikistan – Republic o Tajikistan
- Tanzanie – United Republic o Tanzanie
- Thailand – Kinrick o Thailand
- See East Timor for Timor-Leste
- Togo – Togolese Republic
- Tonga – Kinrick o Tonga
- Transnistrie - Transnistrie Moldovan Republic
- Trinidad an Tobago – Republic o Trinidad an Tobago
- Tunisie – Tunisie Republic
- Turkey – Republic o Turkey
U[edit | edit source]
- Uganda – Republic o Uganda
- Unitit Arab Emirates
- Unitit Kinrick – Unitit Kinrick o Great Breetain an Northren Ireland
- Akrotiri an Dhekelia – Sovereign Base Areas o Akrotiri an Dhekelia (UK overseas territory)
- See Akrotiri and Dhekelia for Dhekelia
- Anguilla (UK overseas territory)
- Ascension Island (Dependency o the UK overseas territory o Saint Helena)
- Bermuda (UK owerseas territory)
- Cayman Islands (UK overseas territory)
- Falkland Islands (UK overseas territory)
- Gibraltar (UK overseas territory)
- Bailiwick o Gansey (British Crown dependency)
- Template:Kintra data the Isle of Man Isle o Man (British Crown dependency)
- Bailiwick o Jersey (British Crown dependency)
- Montserrat (UK overseas territory)
- Pitcairn Islands – Pitcairn, Henderson, Ducie, and Oeno Islands (UK overseas territory)
- Saunt Helena (UK owerseas territory)
- Tristan da Cunha (Dependency o the UK owerseas territory o Saint Helena)
- Turk and Caicos Islands (UK owerseas territory)
- – Breetish Virgin Islands (UK overseas territory)
- Akrotiri an Dhekelia – Sovereign Base Areas o Akrotiri an Dhekelia (UK overseas territory)
- Unitit States – Unitit States o America
- American Samoae - Territory o American Samoae (US territory)
- Guam- Territory o Guam (US organized territory)
- Northren Mariana Islands– Commonweel o the Northren Mariana Islands (US commonweel)
- Puerto Rico– Commonwealth o Puerto Rico (US commonwealth)
- – Unitit States Virgin Islands (US organized territory)
- Uruguay – Eastern Republic o Uruguay
- Uzbekistan – Republic o Uzbekistan
V[edit | edit source]
- Vanuatu – Republic o Vanuatu
- Vatican Ceety – State o the Vatican Ceety
- Venezuela – Bolivarian Republic o Venezuela
- Vietnam – Socialist Republic o Vietnam
W[edit | edit source]
- Wallis an Futuna – Territory o Wallis an Futuna Islands (French owerseas collectivity)
- See Sahrawi Arab Democratic Republic for Western Sahara
Y[edit | edit source]
- Yemen – Republic o Yemen
Z[edit | edit source]
See an aa[edit | edit source]
- Main airticle: Leets o kintras
- Annex tae the leet o kintras
- Leet o sovereign states
- Leet o internaitional rankings
- Leet o unrecognized states
- The Earth
References[edit | edit source]
- PDF (84.7 KiB) (2004). United Nations Cartographic Section. Retrieved 17 January 2006.
- Countries or areas, codes and abbreviations (2006). United Nations Statistics Division. Retrieved 18 October 2006 .
- Countries and currencies (2006). European Commission. Retrieved 27 October 2006.
- The World Factbook (2006). Central Intelligence Agency. Retrieved 17 January 2006.
- ISO 3166 country code list (2006) ISO 3166-1 Retrieved 18 October 2006 .
Fitnotes[edit | edit source]
- The Turkish Republic of Northern Cyprus is a de facto unthirlt kintra inower the de jure territory o the Republic o Cyprus, cryed bi nae UN member kintras but Turkey. But athoot universal diplomatic kennin, it wis admeetit as an observer kintra o the Organization o the Islamic Conference in the name of Turkish Cypriot State syne 1979. An aw, the legislature o the Nakhichevan Autonomous Republic regairds TRNC as sovereign but Azerbaijan, who has sovereignty ower Nakhichevan, did nae dae alike. See The World Factbook - Cyprus (10 January, 2006). Central Intelligence Agency. Retrieved January 17, 2006.
- Abkhazia is a de facto unthirlt kintra inower the de jure territory o Georgia, diplomatically cryed bi nae UN member kintras. See Regions and territories: Abkhazia (14 December 2005). BBC News. Retrieved January 17, 2006.
- Nagorno-Karabakh is a de facto unthirlt kintra inower the de jure territory o the Republic o Azerbaijan, diplomatically cryed bi nae UN member kintras. See Regions and territories: Nagorno-Karabakh (17 Januar 2006). BBC News. Retrieved January 17, 2006.
- Transnistria is a de facto unthirlt kintra inower the de jure territory o the Republic of Moldova, diplomatically cryed bi nae UN member kintra, for common ken an cryed internaitionally as Transnistria, but whiles cryed as "Pridnestrovie" (an aw the long-form name "Pridnestrovian Moldavian Republic"). See Regions and territories: Trans-Dniester (13 December 2005). BBC News. Retrieved January 17, 2006.
- Somaliland is a de facto unthirlt kintra inower the de jure territory o the Somali Republic, diplomatically cryed bi nae UN member kintras. See Regions an territories: Somaliland (30 December 2005). BBC News. Retrieved January 17, 2006.
- South Ossetia is a de facto unthirlt kintra inower the de jure territory o Georgie, diplomatically cryed bi nae UN member kintras. See Regions and territories: South Ossetia (14 December 2005). BBC News. Retrieved January 17, 2006.
- The owerseas regions/owerseas departments o French Guiana, Guadeloupe, Martinique an Réunion are part o Fraunce, and nae cryed.
- Argentina is also named Argentine Nation for purposes o legislation.
- See also Nagorno-Karabakh.
- See an aw entities Federation o Bosnia an Herzegovina an Republika Srpska.
- Canadae is officially also (but infrequently) cryed as Dominion o Canadae.
- The Central African Republic is also infrequently cryed as Central Africa.
- Commonly known as Cheenae, the area under the domain o the Fowkrepublic o Cheenae is occasionally cryed as mainland China in the relationship wit its special administrative regions o Hong Kong and Macao as well as its relations wit the Republic o Cheenae.
- Hong Kong is a Special administrative region o the Fowkrepublic o Cheenae. It is often diplomatically known as Hong Kong, Cheenae.
- Macao is a Special administrative region o the People's Republic o China. It is diplomatically cryed as Macao, China.
- The Democratic Republic o the Congo is cryed as Congo-Kinshasa to distinguish it from the Republic o the Congo. It is also often cryed as Zaire, its official name from 1971 to 1997.
- The Republic o the Congo is cryed as Congo-Brazzaville to distinguish it from the Democratic Republic o the Congo.
- See also Northern Cyprus.
- See also Abkhazia and South Ossetia.
- Ireland is often cryed as the Republic o Ireland as the official "description" o the kintra in order to distinguish it from the island o Ireland as a whole.
- The Democratic People's Republic o Korea is popularly cryed North Korea.
- The Republic o Korea is popularly cryed Sooth Korea.
- Kyrgyzstan is also sometimes rendered as Kirghizia.
- Republic o Macedonie is cryed by UN and a number o kintras and international organizations as [[Foreign relations o the Republic o Macedonie#Naming issue|the former Yugoslav Republic o Macedonie.
- See also Transnistria.
- See also Western Sahara.
- Legally the Netherlands cry to the European part o the Kinrick o the Netherlands, wi the hinder conseesting o the Netherlands and two owerseas kintras, namely Aruba and the Netherlands Antilles.
- Svalbard is an owerseas territory o Norrowey recognized by international treaty.
- See State o Palestine for a list o states that recognize the State o Palestine.
- See also Kosovo - under UN administration.
- Somaliw is presently fragmentit wi its Transitional National Government in exile. See also Somaliland.
- The Republic o Cheenae (ROC) is a state commonly cryed as Taiwan. It is also diplomatically cryed as Chinese Taipei. The ROC is no longer an United Nations member since late 1971 and cryed by UN as Taiwan, Province o China and Taiwan Province, Fowkrepublic o Cheenae). It is currently recognized by the Holy See and 23 UN member states and has de facto international relations with most others. The political status o the ROC and the legal status o Taiwan (alongside the territories currently under the ROC jurisdiction) are in dispute. The ROC should not be confused with the Republic o Taiwan proposed by supporters o Taiwan unthirldom.
- Falkland Islands is also claimed by Argentinae as Islas Malvinas.
- The Bailiwick o Gansey includes its sel-governin dependencies Alderney, Herm an Sark.
- Vatican Ceety is administered by a Governor appointed by the Pope, with the hinder being the head o the Holy See and that o the Vatican Ceety concurrently.
Fremmit airtins[edit | edit source]
- How many countries are there in the world? − an article by David Madore on this unanswerable question