|State o New Hampshire|
|Nickname(s): The Granite State|
|Motto(s): Live Free or Die|
|State sang(s): "Auld New Hampshire"|
(French allowed for official business with Quebec)
|Demonym||Granite Stater, New Hampshirite|
|Lairgest metro||Greater Manchester|
|• Tot||9,349 sq mi |
|• Width||68 miles (110 km)|
|• Lenth||190 miles (305 km)|
|• % watter||4.2|
|• Latitude||42° 42′ N to 45° 18′ N|
|• Longitude||70° 36′ W to 72° 33′ W|
|• Tot||1,330,608 (2015 est)|
|• Density||147/sq mi (56.8/km2)|
|• Median hoosehauld income||$75,675 (1st)|
|• Heichest pynt||Moont Washington|
6,288 ft (1916.66 m)
|• Mean||1,000 ft (300 m)|
|• Lawest pynt||Atlantic Ocean|
|Afore statehuid||Province o New Hampshire|
|Admission to Union||Juin 21, 1788 (9t)|
|Govrenor||Chris Sununu (R)|
|Preses o the Senate||Donna Soucy (D)|
|• Upper hoose||Senate|
|• Lawer hoose||Hoose o Representatives|
|U.S. Senators||Jeanne Shaheen (D)|
Maggie Hassan (D)
|U.S. Hoose delegation||1: Chris Pappas (D) |
2: Ann McLane Kuster (D) (leet)
|Time zone||Eastren: UTC -5/-4|
New Hampshire is a state in the New Ingland region o the northeastren Unitit States. It is mairchit bi Massachusetts tae the sooth, Vermont tae the wast, Maine an the Atlantic Ocean tae the east, an the Canadian province o Quebec tae the north. New Hampshire is the 5t smawest bi laund aurie an the 10t least populous o the 50 states.
In Januar 1776, it becam the first o the Breetish North American colonies tae establish a govrenment independent o the Kinrick o Great Breetain's authority, an it wis the first tae establish its awn state constitution. Sax months later, it becam ane o the oreeginal 13 states that foondit the Unitit States o Americae, an in Juin 1788 it wis the nint state tae ratifee the Constitution, bringin that document intae effect.
Concord is the state caipital, while Manchester is the lairgest ceety in the state. It haes na general sales tax, nor is personal income (ither than interest an dividends) taxed at aither the state or local level. The New Hampshire primar is the first primar in the U.S. presidential election cycle. Its nummer plates cairy the state motto, "Live Free or Die". The state's nickname, "The Granite State", refers tae its extensive granite formations an quarrels.
Amang prominent individuals frae New Hampshire are foondin faither Nicholas Gilman, Senator Daniel Webster, Revolutionary War hero John Stark, editor Horace Greeley, foonder o the Christian Science releegion Mary Baker Eddy, poet Robert Frost, astronaut Alan Shepard, rock muisicker Ronnie James Dio, author Dan Brown, actor Adam Sandler, inventor Dean Kamen, comedians Sarah Silverman an Seth Meyers, restaurateurs Richard an Maurice McDonald, an Preses o the Unitit States Franklin Pierce.
Wi some o the lairgest ski muntains on the East Coast, New Hampshire's major recreational attractions include skiin, snawmobilin, an ither winter sports, hikin an muntaineerin, observin the faw fulyerie, simmer cottages alang mony lochs an the seacoast, motor sports at the New Hampshire Motor Speedway, an Motorcycle Week, a popular motorcycle rally held in Weirs Beach near Laconia in Juin. The White Moontain Naitional Forest airts the Vermont an Maine portions o the Appalachian Trail, an haes the Moont Washington Auto Road, whaur veesitors mey drive tae the tap o 6,288-foot (1,917 m) Mount Washington.
References[eedit | eedit soorce]
- "New Hampshire Almanac: Fast New Hampshire Facts". NH.gov. New Hampshire State Library. 2011. Retrieved December 22, 2014.
- "New Hampshire Almanac: State Official and Honorary State Song". NH.gov. New Hampshire State Library. 2012. Retrieved December 22, 2014.
- "New Hampshire Revised Statutes, Title 1, Chapter 3-C:1 — Official State Language". State of New Hampshire. 1995. Retrieved December 9, 2016.
- "New Hampshire Revised Statutes, Title 1, Chapter 3-C:2 — Exceptions". State of New Hampshire. 1995. Retrieved December 9, 2016.
- "Geographic Identifiers: New Hampshire". American Factfinder. U.S. Census Bureau. Retrieved June 10, 2016.
- "Table 1. Annual Estimates of the Resident Population for the United States, Regions, States, and Puerto Rico: April 1, 2010 to July 1, 2015" (CSV). U.S. Census Bureau. December 26, 2015. Retrieved December 26, 2015.
- "Median Annual Household Income". The Henry J. Kaiser Family Foundation. Retrieved December 9, 2016.
- "Mt Wash". NGS data sheet. U.S. National Geodetic Survey. Retrieved October 20, 2011.
- "Elevations and Distances in the United States". United States Geological Survey. 2001. Archived frae the oreeginal on October 15, 2011. Retrieved October 24, 2011. Cite uses deprecated parameter
- Elevation adjusted to North American Vertical Datum of 1988.
- The summit of Mount Washington is the highest point on the northeastern Northern American Continent.
- In the event of a vacancy in the office of Governor, the President of the State Senate is first in line to assume the gubernatorial powers and duties as Acting Governor.
- "Visit NH: State Facts". NH Department of Resources and Economic Development. Archived frae the oreeginal on October 14, 2010. Retrieved August 30, 2010. Cite uses deprecated parameter
Freemit airtins[eedit | eedit soorce]
- State govrenment
|This Unitit States-relatit airticle is a stub. Ye can help Wikipaedia bi expandin it.|