|Afore stateheid||Connecticut Colony|
|Admittit tae the Union||Januar 9, 1788 (5t)|
|Lairgest metro||Greater Hartford|
|• Govrenor||Ned Lamont (D)|
|• Lieutenant Governor||Susan Bysiewicz (D)|
|• Upper hoose||Senate|
|• Lawer hoose||Hoose o Representatives|
|U.S. senators||Richard Blumenthal (D) Christopher S. Murphy (D)|
|U.S. Hoose delegation||5 Democrats (leet)|
|• Total||3,590,886 (2,015 est)|
|• Density||285/km2 (739/sq mi)|
|• Median hooseaud income||$72889|
|• Income rank||4t|
|• Offeecial leid||None|
|Latitude||40°98′ N tae 42°04′ N|
|Longitude||71°08′ W tae 73°72′ W|
Connecticut is the soothrenmaist state in the New Ingland region o the northeastren Unitit States. As o the 2010 Census, it haes the heichest per-capita income, Human Development Index (0.962), an median hoosehaud income in the Unitit States. It is mairchit bi Rhode Island tae the east, Massachusetts tae the north, New York tae the wast, an Long Island Soond tae the sooth. Its caipital is Hartford an its maist populous ceety is Bridgeport. It is pairt o New Ingland, awtho portions o it are eften grouped wi New York an New Jersey as the Tri-state area. The state is named for the Connecticut River, a major US river that approximately bisects the state. The wird "Connecticut" is derived frae various anglicised spellins o an Algonquian wird for "lang tidal river".
Connecticut's first settlers war Dutchmen that established a smaw, short-leevit settlement cried Fort Hoop in Hartford at the confluence o the Park an Connecticut Rivers. Hauf o Connecticut wis ineetially pairt o the Dutch colony New Netherland, that includit muckle o the laund atween the Connecticut an Delaware Rivers. The first major settlements war established in the 1630s bi the Inglis. Thomas Hooker led a baund o follaers owerland frae the Massachusetts Bay Colony an foondit the Connecticut Colony; ither settlers frae Massachusetts foondit the Saybrook Colony an the New Haven Colony. The Connecticut an New Haven colonies established documents o Fundamental Orders, conseedert the first constitutions in North Americae. In 1662, the three colonies war merged unner a ryal chairter, makkin Connecticut a croun colony. This wis ane o the Thirteen Colonies that rejectit Breetish rule in the American Revolution.
Connecticut is the third smawest state bi aurie, the 29t maist populous, an the fowert maist densely populatit o the 50 states. It is kent as the "Constitution State", the "Nutmeg State", the "Provisions State", an the "Land of Steady Habits". It wis influential in the development o the federal govrenment o the Unitit States.
The Connecticut River, Thames River, an ports alang Long Island Sound hae gien Connecticut a strang maritime tradeetion that conteenas the day. The state an aw has a lang history o hostin the financial services industrie, includin insurance companies in Hartford an hedge funds in Fairfield Coonty.
References[eedit | eedit soorce]
- "2014 Population Estimate". American FactFinder. United States Census Bureau. Archived frae the original on 2016-04-17. Retrieved October 25, 2015.
- Table B-1. Metropolitan Areas — Area and Population (PDF). State and Metropolitan Area Data Book: 2006 (Report). United States Census Bureau. Julie 2006.
- "Annual Estimates of the Resident Population: April 1, 2010 to July 1, 2015". American FactFinder. United States Census Bureau. Archived frae the original on November 29, 2014. Retrieved December 26, 2015.
- "Median Annual Household Income". The Henry J. Kaiser Family Foundation. Retrieved 9 December 2016.
- Ohlemacher, Stephen (29 November 2005). "Highest wages in East, lowest in South". USA Today. Archived frae the original on 18 November 2010. Retrieved 30 Apryle 2010. Unknown parameter
- "Median Household Income". American FactFinder. U.S. Census Bureau. 2013. Archived frae the original on 17 Apryle 2016. Retrieved 25 October 2015.
- "US slips down development index". BBC News. 17 Julie 2008. Archived frae the original on 18 November 2010. Unknown parameter
- Trumbull, James Hammond (1881). [Connecticut at Google Books Indian Names of Places, Etc., in and on the Borders of Connecticut: With Interpretations of Some of Them] Check
|url=value (help). Harford, Connecticut: Press of the Case, Lockwood & Brainard Company. p. 60.
- Table 18, Area Measurements: 2010; and Population and Housing Unit Density: 1990 to 2010 (PDF). United States Summary: 2010, Population and Housing Unit Counts (Report). United States Census Bureau. September 2012. p. 41. Retrieved 16 Mey 2014.
- Table 19, Population by Urban and Rural and Type of Urban Area: 2010 (PDF). United States Summary: 2010, Population and Housing Unit Counts (Report). United States Census Bureau. September 2012. p. 42. Retrieved 16 Mey 2014.
- Cite error: Invalid
<ref>tag; no text was provided for refs named
Freemit airtins[eedit | eedit soorce]
- State govrenment
Relatit information[eedit | eedit soorce]
|This Unitit States-relatit airticle is a stub. Ye can help Wikipaedia bi expandin it.|