Idaho is a state in the northwastren region o the Unitit States. It mairches the state o Montana tae the east an northeast, Wyoming tae the east, Nevada an Utah tae the sooth, an Washington an Oregon tae the wast. Tae the north, it shares a smaw portion o the Canadian mairch wi the province o Breetish Columbie. Wi a population o approximately 1.7 million an an aurie o 83,569 square mile (216,440 km2), Idaho is the 14t largest, the 12t least populous an the 7t least densely populatit o the 50 U.S. states. The state's caipital an lairgest ceety is Boise.
Idaho prior tae European settlement wis inhabitit bi Native American fowks, some o whom still leeve in the aurie. In the early 19t century, Idaho wis conseedert pairt o the Oregon Kintra, an aurie disputit atween the U.S. an the Unitit Kinrick. It offeecially becam U.S. territory wi the signin o the Oregon Treaty o 1846, but a separate Idaho Territory wis nae organised till 1863, insteid bein includit for periods in Oregon Territory an Washington Territory. Idaho wis eventually admittit tae the Union on 3 Julie 1890, acomin the 43rd state.
Formin pairt o the Paceefic Northwast (an the associatit Cascadia bioregion), Idaho is dividit intae several distinct geografic an climatic regions. In the state's north, the relatively isolatit Idaho Panhandle is closely airtit wi Eastren Washington, wi that it shares the Paceefic Time Zone – the rest o the state uises the Muntain Time Zone. The state's sooth includes the Snake River Plain (that has maist o the population an agricultural laund), while the sooth-east incorporates pairt o the Great Basin. Idaho is quite muntainous, an conteens several stretches o the Rocky Muntains. The Unitit States Forest Service hauds aboot 38% o Idaho's laund, the maist o any state.
Industries signeeficant for the state economy include manufacturin, agricultur, minin, forestry, an tourism. A nummer o science an technology firms are aither heidquartert in Idaho or hae factories thare, an the state an aw conteens the Idaho Naitional Laboratory, that is the kintra's lairgest Depairtment o Energy facility. Idaho's agricultural sector supplees mony products, but the state is best kent for its tattie crap, that comprises aroond ane-third o the naitionwide yield. The offeecial state nickname is the "Gem State", that references Idaho's reputation for gemstanes an, mair braidly, its mony wilderness auries.
References[eedit | eedit soorce]
-  United States Census Bureau—Population, Housing Units, Area, and Density: 2010
- "Beauty Reset". NGS data sheet. U.S. National Geodetic Survey. Retrieved October 20, 2011.
- "Elevations and Distances in the United States". United States Geological Survey. 2001. Archived frae the oreeginal on October 15, 2011. Retrieved October 21, 2011.
- Elevation adjuistit tae North American Vertical Datum of 1988.
- "Median Annual Household Income". The Henry J. Kaiser Family Foundation. Archived frae the oreeginal on December 20, 2016. Retrieved December 9, 2016.
- 2019 U.S. Population Estimates Continue to Show the Nation's Growth Is Slowing Census.gov, 30.12.2019
- "Idaho Statutes (73-121)". State of Idaho. 2017. Archived frae the oreeginal on December 8, 2017. Retrieved December 7, 2017.
Freemit airtins[eedit | eedit soorce]
- State govrenment
Relatit information[eedit | eedit soorce]
|This Unitit States-relatit airticle is a stub. Ye can help Wikipaedia bi expandin it.|