Crest: On a boar's heid erased fessways erased Or, airmed Argent, langued Gules
|Motto||NE OBLIVISCARIS (FORGET NOT)|
|Plant badge||Bog Myrtle|
|Pipe muisic||"The Campbells are Coming"|
|His Grace Torquhil Ian Campbell|
|The 13t Duke o Argyll
an The 6t Duke o Argyll ('MacCailein Mor')
|Heestoric seat||Castle Campbell|
Clan Campbell is a Hieland Scots clan. Historically ane o the lairgest, maist pouerful an successful o the Hieland clans, their lands wur in Argyll an the chief o the clan became the Earl an later the Duke o Argyll.
Castles[eedit | eedit soorce]
- Inveraray Castle in Argyll is the current seat o the Chief o Clan Campbell.
- Castle Campbell or Castle Gloom wis the seat o the chief o Clan Campbell till 1654 when they muivit tae Inveraray Castle.
- Innis Chonnell ane o the earliest Clan Campbell castles.
- Kilchurn Castle wis seat o the Campbell o Glenorchy an Breadalbane branch o the clan
- Edinample Castle wis anither seat o the Campbell o Glenorchy branch o the clan.
- Finlarig Castle wis anither seat o the Campbell o Breadalbane branch o the clan.
- Saddell Castle wis awned bi the Campbells frae the late 17t century onwards.
- Torosay Castle built bi John Campbell o Possil in 1858.
- Taymouth Castle built bi the Campbells o Breadalbane in the 19t century.
- Auchinbreck Castle Dismantled. Built bi the Campbells o Kilmichael Glassary, later renamed o Auchinbreck.
- Sween Castle wis grantit tae Colin Campbell in 1481 when he became the first Earl o Argyll. Wis captured bi the MacDonalds in 1647.
- Dunoon Castle In 1334, Colin Campbell made Keeper o Dunoon Castle.
- Achallader Castle wis seat o Sir Duncan Campbell o Glen Orchy which he acquired in 1590.
- Carnasserie Castle haes belanged tae the Clan Campbell syne the 16t century.
- Ardkinglas Castle
- Kilmartin Castle
Clan profile[eedit | eedit soorce]
- Oreegin o the name: Cam Beul (Gaelic for "Crookit mooth") (Surname)
- Ither Gaelic names: Caimbeulach (Singular) &O Duibhne (Collective)
- Motto: Ne Obliviscaris (Latin for "Forget No")
- Slogan: "Cruachan!" (frae the muntain north o Loch Awe, owerleukin the bulk o the Campbell lands in Argyll)
- Pipe muisic: "Baile Inneraora" (The Campbells Are Coming)
- Plant badge: Bog Myrtle
- Lands: Campbell lands wur scattered athort Angus, Ayrshire (Loudoun), Clackmannan (Argyll), Nairnshire (Cawdor) Perthshire, Seahouses (Northumberland).
Tartans[eedit | eedit soorce]
Although mills produce mony fabrics based on the Campbell tartan, the Clan Chief recognizes anerlie fower:
- Campbell: Mair commonly kent as the Black Watch tartan or the Govrenment Sett. The Black Watch, first raised in 1695, polised the Black Trade o cattle smugglin in the Hielands, an then later in 1715/1725 efter the act o union in 1707, became wha wis the first Hieland Regiment in the Breetish Airmy. Aw Campbell tartans are based upon the Black Watch tartan, as are mony clan tartans. The tartan wis uised, an is in current uise, bi several military units throughoot the Commonweel.
- Campbell o Breadalbane: This tartan mey be worn bi Campbells o the Breadalbane, or Glenorchy branches.
- Campbell o Cawdor: This tartan mey be worn bi members o the Campbell o Cawdor branch.
- Campbell o Loudoun: This tartan mey be worn bi members o the Campbell o Loudoun branch.
The Saxt Duke o Argyll addit a white line tae his tartan tae distinguish hissel as Clan Chief. He wis the anerlie member o the family tae dae so, but the tartan haes persistit as "Campbell o Argyll". Campbell o Argyll, as wi ony ither tartan no leetit abuin, is no recognized as offeecial.
Chief[eedit | eedit soorce]
- The maist heich, potent an noble prince, his Grace Torquhil Ian Campbell, 13t Duke o Argyll, Marquess o Kintyre an Lorne, Earl o Argyll, Campbell and Cowal, Viscount Lochawe and Glenyla, Lord Campbell, Lorne, Kintyre, Inveraray, Mull, Morven and Tyrie in the peerage o Scotland, Baron Sundbridge of Coombank an Baron Hamilton o Hameldon in the peerage o Great Breetain, 6t Duke o Argyll in the peerage o the Unitit Kinrick, Baronet o Nova Scotia, Hereditary Maister o the Ryal Hoosehauld in Scotland, Hereditary Keeper o the Great Seal o Scotland, Hereditary Keeper o the ryal castles o Dunoon, Carrick Castle, Dunstaffnage Castle an Tarbet, Admiral o the Wastren coasts an isles, an Chief o the Honorable Clan Campbell; The chief's Gaelic title is MacCailein Mor ('Son o Colin the Great'). The Chief is an aa the hereditary Heich Sheriff o Argyllshire, Member Queen's Body Guard for Scotland an Member Royal Company of Archers.
Branches[eedit | eedit soorce]
A History of Clan Campbell: From the Restoration to the present day By Alastair Campbell
A History of Clan Campbell: From Flodden to the Restoration By Alastair Campbell
The hoose o Argyll an the collateral branches o the clan Campbell, frae the year 420 tae the present time, J. Tweed, 1871
- Campbell o Aberuchill
- Campbell o Ardkinglas
- Campbell o Argyll
- Campbell o Auchinbreck
- Campbell o Barbreck (Auld)
- Campbell o Barcaldine
- Campbell o Breadalbane an Holland
- Campbell o Carrick Bouy
- Campbell o Cawdor
- Campbell o Craignish
- Campbell o Dunstaffnage
- Campbell o Duntroon
- Campbell o Gartsford
- Campbell o Glenorchy
- Campbell o Inverawe
- Campbell o Kenmore an Melfort
- Campbell o Lochnell
- Campbell o Loudoun
- Campbell o Lundie (Auld)
- Campbell o Marchmont
- Campbell o Ormidale (Auld)
- Campbell o Otter (Auld)
- Campbell o Possil
- Campbell o Skipness
- Campbell o Strachurr
- Campbell o Succoth
See also[eedit | eedit soorce]
References[eedit | eedit soorce]
- "OFFICIAL LIST OF SEPTS OF CLAN CAMPBELL". Retrieved Juin 3, 2007.
- Campbell, A, A History of Clan Campbell; Volume 1, From Origins To The Battle Of Flodden, p.254-255
- Which are the authentic Campbell tartans? Retrieved on September 11, 2007
- Cite error: Invalid
<ref>tag; no text was provided for refs named
- http://www.ccsna.org/mcm.htm ccsna.org
|Wikimedia Commons haes media relatit tae Clan Campbell.|