The 9t o Mey is the 129t day o the year (130t in lowp years) in the Gregorian Calendar, wi 236 days ti come.
- 1450 – 'Abd al-Latif (Timurid monarch) is assassinatit.
- 1877 – Mihail Kogălniceanu reads, in the Chamber o Deputies, the Declaration o Unthirldom o Romanie. This day acame the Unthirldom Day o Romanie.
- 1877 – A magnitude 8.8 yirdquauk off the coast o Peru kills 2,541, includin some as far away as Hawaii an Japan.
- 1901 – Australie's first pairlament opens in Melbourne.
- 1927 – Australie's pairlament convenes in Canberra for the first time.
- 1936 – Italy formally annexes Ethiopie efter takin the caipital Addis Ababa on 5 Mey.
- 1945 – Warld War II: Ratification in Berlin-Karlshorst o the German uncondeetional surrender o Mey 8 in Rheims, Fraunce, wi the signaturs o Marshal Georgy Zhukov for the Soviet Union, an for the Wastren Heidquarters Sir Arthur Tedder, Breetish Air Marshal an Eisenhower's deputy, an for the German side o Colonel-General Hans-Jürgen Stumpff as the representative o the Luftwaffe, Field Marshal Wilhelm Keitel as the Chief o Staff o OKW, an Admiral Hans-Georg von Friedeburg as Commander-in-Chief o the Kriegsmarine.
- 1945 – Warld War II: The Channel Islands are liberatit bi the Breetish efter five years o German occupation.
- 1946 – Keeng Victor Emmanuel III o Italy abdicates an is succeedit bi Umberto II.
- 1949 – Rainier III o Monaco acomes Prince o Monaco.
- 1955 – Wast Germany jyns NATO.
- 1970 – Vietnam War: 75,000 tae 100,000 fowk protest outside the White Hoose in Washington, D.C..
- 2001 – 129 fowk are kilt in the Accra Stadium Disaster in Ghana.
- 2015 – Roushie haulds its biggest Victory Day parade in Moscow.
- 1740 – Giovanni Paisiello, Italian componer (d. 1816)
- 1860 – J. M. Barrie, Scots writer (d. 1937)
- 1874 – Howard Carter, Inglis archaeologist (d. 1939)
- 1921 – Sophie Scholl, German activist (d. 1943)
- 1934 – Alan Bennett, Inglis playwricht
- 1936 – Glenda Jackson, Inglis actress an politeecian
- 1940 – James L. Brooks, American actor, director an producer
- 1943 – Vincent Cable, Inglis politeecian
- 1945 – Jupp Heynckes, German fitbawer an manager
- 1946 – Candice Bergen, American actress
- 1949 – Billy Joel, American sangster
- 1959 – Janos Ader, Preses o Hungary
- 1979 – Rosario Dawson, American actress
||Wikimedia Commons haes media relatit tae 9 May.