Jump to navigation Jump to search
|Julie||Days in August||September|
|1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31|
The 9t o August is the 221st day o the year (222nt in lowp years) in the Gregorian Calendar, wi 144 days bidin.
Events[eedit | eedit soorce]
- 681 - Bulgarie is foondit on the sooth bank o the Danube.
- 1173 - Wirk stairts on the Leanin Touer o Pisa.
- 1483 - Roum's Sistine Chaipel opens.
- 1810 - Napoleon I annexes Wastphalie as pairt o the first French Empire.
- 1890 - The Unitit Kinrick gives the North Sea isle o Heligoland tae Germany.
- 1902 - Coronation o Edward VII o the Unitit Kinrick.
- 1912 - A magnitude 7.3 yirdquauk in Persie (nou Iran) kills 5,500 fowk.
- 1936 - Jesse Owens wins his fowert gowd medal o the 1936 Simmer Olympics in Berlin.
- 1945 - The Atomic bomb is dropped bi the Unitit States on Nagasaki, Japan. 70,000 fowk are kilt immediately.
- 1965 - Singapore gains unthirldom frae Malaysie.
- 1974 - Watergate scandal: Richard Nixon demits as Preses o the Unitit States. He is replaced bi Gerald Ford.
- 1990 - The Unitit Naitions Security Cooncil rules Iraq's occupation o Kuwait null an void.
- 1992 - The 1992 Simmer Olympics in Barcelona end.
- 1993 - Albert II o Belgium acomes Keeng.
- 1993 - The Leeberal Democratic Pairty o Japan loses a 48-year grip on pouer.
- 1999 - Vladimir Putin acomes Prime meenister o Roushie.
- 1999 - Charles Kennedy acomes leader o the Breetish Leeberal Democrats.
- 2001 - A suicide bombin in Jerusalem kills 15 fowk.
- 2003 - Scotland's highest-recordit temperatur, 32.9 degress Celsius, is measurit at Greycrook, The Mairches.
- 2005 - Space Shuttle Discovery lands safely, completin the first space shuttle flicht syne the Columbia disaster in 2003.
- 2012 - 2012 Simmer Olympics in Lunnon: Nicola Adams acomes the first wumman tae win an Olympic gowd medal in boxin.
- 2018 - A Saudi airstrike in Dahyan, Yemen, kills 51 fowk, incluidin 29 bairns.
- 2020 - The Preses election in Belaroushie ends in controversy when incumbent Preses Alexander Lukashenko claims 80% o the vote ower opposeetion candidate Sviatlana Tsikhanouskaya; Major protests stairt.
Births[eedit | eedit soorce]
- 1663 - Ferdinando de' Medici, Grand Prince o Tuscany (d. 1713)
- 1736 - Louis Joseph de Bourbon, Prince o Condé (d. 1818)
- 1757 - Thomas Telford, Scots ceevil ingineer (d. 1834)
- 1776 - Amedeo Avogadro, Italian scientist (d. 1856)
- 1847 - Maria Vittoria dal Pozzo, Italian noblewoman (d. 1876)
- 1896 - Jean Piaget, Swiss psychologist an filosofer (d. 1980)
- 1911 - William Alfred Fowler, American pheesicist (d. 1995)
- 1914 - Tove Jansson, Finnish writer an airtist (d. 2001)
- 1927 - Marvin Minsky, American scientist (d. 2016)
- 1938 - Leonid Kuchma, umwhile Preses o Ukraine
- 1938 - Rod Laver, Australie tennis player
- 1938 - Otto Rehhagel, German fitbawer an manager
- 1939 - Romano Prodi, Italian politeecian an economist
- 1952 - Claudia Beamish, Scots politeecian
- 1953 - Michael Russell, Scots politeecian
- 1953 - Jean Tirole, French economist
- 1956 - Dave Hereora, New Zealand politeecian (d. 2014)
- 1957 - Melanie Griffith, American actress
- 1961 - John Key, 38t Prime meenister o New Zealand
- 1962 - Annegret Kramp-Karrenbauer, German politeecian
- 1963 - Whitney Houston, American sangster an actress (d. 2012)
- 1968 - Gillian Anderson, American actress
- 1968 - Eric Bana, Australie actor
- 1972 - Juanes, Colombie sangster
- 1973 - Kevin McKidd, Scots actor
- 1976 - Audrey Tautou, French actress
- 1985 - Anna Kendrick, American actress
- 1988 - Willian, Brazilian fitbawer
- 1990 - Grant Gilchrist, Scots rugby union player
Daiths[eedit | eedit soorce]
- 378 - Valens, Roman Emperor (b. 328)
- 1804 - George Hay, 7t Marquess o Tweeddale, Scots peer (b. 1753)
- 1847 - Andrew Combe, Scots medicinar an phrenologist (b. 1797)
- 1909 - Jemima Blackburn, Scots penter (b. 1823)
- 1919 - Ernst Haeckel, German zoologist (b. 1834)
- 1919 - Ruggero Leoncavallo, Italian componer (b. 1857)
- 1962 - Hermann Hesse, German writer (b. 1876)
- 1969 - Sharon Tate, American actress (b. 1943)
- 1975 - Dmitri Shostakovich, Roushie componer (b. 1906)
- 1996 - Frank Whittle, Inglis ingineer (b. 1907)
- 2008 - Bernie Mac, American actor (b. 1957)
- 2015 - Frank Gifford, American fitbaa player (b. 1930)
Halidays[eedit | eedit soorce]
|Wikimedia Commons haes media relatit tae 9 August.|