Juanes Unplugged Tour 2012, Cologne, 3 November 2012
|Birth name||Juan Esteban Aristizábal Vásquez|
|Forby kent as||Juanes|
|Born||9 August 1972|
|Oreigin||Medellín, Antioquia, Colombie|
|Genres||Thrash metal, hivy metal,
hard rock, Rock en español
|Instruments||Guitar, keybuirds, vocals|
|Labels||Universal Music Group|
|Associate acts||Ekhymosis, Nelly Furtado, Laura Pausini,
Colbie Caillat, Juan Luis Guerra
Juan Esteban Aristizábal Vásquez (born 9 August 1972), better kent as Juanes (for the contraction o his first an seicont name), is a Colombie muisicker who wis a member o the hivy metal baund Ekhymosis an is nou a solo airtist. In 2000, his solo debut album Fíjate Bien wan three Latin Grammy Awards. Accordin tae his record label, Juanes haes sauld mair than 15 million albums warldwide.
Table o contents
Early life an Ekhymosis[eedit | eedit soorce]
Juanes wis born in Carolina del Príncipe, Antioquia, Colombie. When he wis seiven years auld, his faither an brithers began tae teach him hou tae play guitar. His passion for the graith led him tae discover diverse genres o muisic such as tradeetional Laitin soonds such as tango an bachata, as well as Colombie fowk muisic.
He grew up in Medellín durin the hicht o drog kingpin Pablo Escobar's reign, when the ceety haed the heichest homicide rate in the warld. Durin his bairnheid, Juanes witnessed a ceevil war in which thoosans wur killed. He wis greatly affectit bi the violence; his cousin wis executit bi kidnappers, an his close friend wis murthered bi gunmen. This period o time shapit his social consciousness, sayin "Colombie haes suffered so hintle that the anerlie wey tae go forward is tae imagine a better kintra." His faither dee'd o cancer when he wis a bairn an aw, which caused him tae further retreat intae muisic.
As a teenager, Juanes wis greatly influencit bi metal acts such as Metallica. He stairtit the metal baund Ekhymosis in 1988, an it released its sel-producit debut album, Niño Gigante, that same year. The baund released five studio albums durin its career an shared the stage wi acts includin Alejandro Sanz, Aterciopelados, an Ricky Martin; housomeivver in Juanes' wirds, the baund "couldna get oot o Colombie" an remained "vera local an confined tae the Colombie mercat." Juanes disbandit the group in 1998 so that he coud pursue a solo career.
2000–present: Solo career[eedit | eedit soorce]
2000-03: Fíjate Bien an Un Día Normal[eedit | eedit soorce]
In 2000, Juanes released his solo debut Fíjate Bien (Take a Good Look), producit bi Gustavo Santaolalla. The album fared well in Colombie, spendin ten weeks at the nummer ane position, but wis unsuccessful in ither kintras. The album earned him three Latin Grammys for Best New Artist, Best Rock Solo Vocal Album, an Best Rock Song, an Juanes performit at the awaird show. Later that nicht, Juanes brocht demos for ower forty new sangs tae Santaolalla's studio, ready tae begin wirk on another album.
The follae-up, Un Día Normal (A Normal Day), producit bi Gustavo Santaolalla an aw who signed him wi his first solo album, wis released in 2002 an wis heichlie successful in Latin America. The album wis certifee'd gowd in Colombie durin its first day o sales an wis certifee'd platinum an multi-platinum in kintras includin Colombie, Mexico, an Spain. The album spent 92 weeks in the top ten o Billboard's Top Latin Albums chart, settin a new record, an spent a total o twa years on the chairt. The album wis released efter the eligibility deadlines for the 2002 Latin Grammy Awards, but the advance airdate for the lead single, "A Dios le Pido" ("To God I Pray"), alloued it tae be nominatit for three awairds an win Best Rock Song.
"A Dios le Pido" toppit the singles chairts o twal kintras an spent 47 consecutive weeks on the Billboard Hot Latin Tracks. The album featured "Fotografía" ("Photograph") an aw, a duet wi Portuguese Canadian pop sangster Nelly Furtado aboot the isolation atween lovers. Juanes later wirkit wi Furtado on a remix o "Powerless (Say What You Want)", the lead single frae her 2003 album Folklore, an on "Te busqué" ("I Looked for You"), a single frae her 2006 album Loose. Juanes wan the maist awairds at the 2003 Latin Grammy Awards, whaur he wan each o the 5 awairds for which he haed been nominatit, includin Song of the Year, Record of the Year, an Album of the Year.
2004-05: Mi Sangre[eedit | eedit soorce]
Mi Sangre (My Blood), wis released in September 2004 an debuted at nummer ane on the Billboard Top Latin Albums. The album producit three consecutive nummer ane singles, which held the top chairt position for a combined 6 months. The album's third single, "La Camisa Negra" ("The Black Shirt"), wis uised in Italy in support o neo-fascism bi relatin it tae the uniform uised unner the regime o Benito Mussolini. In response, left-wing media netwirk Indymedia cried for a boycott o the sang. Juanes later statit that "'La Camisa Negra' haes got naething tae dae wi fascism or Mussolini... Fowk can interpret muisic in aw kynds o weys I guess."
At the 2005 Latin Grammy Awards, Juanes wan three additional awairds tae his nine previous Grammy awairds. He teuk the awaird for Best Rock Song for "Nada Valgo Sin Tu Amor" ("I am Worthless Without Your Love"), Best Rock Solo Album for Mi Sangre an Best Music Video for "Volverte a Ver" ("To See You Again"). On 9 Dizember 2005, Juanes performit "La camisa negra" at an internaitional gala in Germany celebratin the 2006 FIFA World Cup Final Draw forenicht. In 2006, he recordit a duet o "The Shadow of Your Smile" wi Tony Bennett for Bennett's Duets: an American Classic.
2006-09: La Vida... Es Un Ratico[eedit | eedit soorce]
In June 2006, Juanes began a year-lang sabbatical tae spend time wi his wife, model Karen Martínez, an their dochters Luna an Paloma. He wis wirkin on an album that was released on October 23, 2007. When askit aboot the possibility o recordin an album in Inglis, Juanes respondit, "singin in Spainyie is vera important acause it's the leid in which A think an feel. I respect fowk that sing in Inglis, but for nou A'll keep ma Spainyie." Juanes planned tae launch his awn muisic label, namit 4J, in October 2007, tae be distributit bi the Universal Music Group. He wis wirkin on a new album an aw, titled La Vida... Es Un Ratico (Life is a Little Moment).
La Vida... Es Un Ratico wis released on 23 October 2007 wi the first single bein "Me Enamora" (I fall in love). The seicont single was "Gotas de Agua Dulce" (drops of sweet water), an the third single became the vallenato fusion o "Tres" (three).
On 24 November 2008, Juanes re-released the album as "La vida... es un ratico (en vivo)" [Deluxe Edition][2 CD/DVD Combo]". The album aside the 14 oreeginal sangs, contains twa previously unreleased sangs: "Falsas Palabras" (false words) an "Odio Por Amor" (hate for luve) which is the current single. This new re-edeetion includes seiven live versions o sangs played durin his U.S. La Vida Tour an aw. As anither bonus addit, Juanes includit a duet o his sang "Hoy Me Voy" (today I leave) wi American sangster Colbie Caillat. The DVD contains the muisic videos o the fower singles o the CD as well as a few live video recordins o the US tour.
2010-present: P.A.R.C.E an his Juanes MTV Unplugged[eedit | eedit soorce]
In 2010, Juanes performit in the 2010 FIFA World Cup Kickoff Concert, as well as the Macy's Thanksgiving Day Parade in New York. In addeetion, he released his album P.A.R.C.E. which featured the #1 Billboard hit Yerbatero an the top-ten hit Y No Regresas. On 17 Februar, Juanes performit live on the third single frae their fift studio album Regalito in the delivery o the Premios Lo Nuestro. The album haes sauld 1 million copies warldwide. In Februar 2012, the Colombie sangster Juanes teuk the stage at Juanes MTV Unplugged tae record a live album at the direction o Juan Luis Guerra. In 6 Mairch, Juanes will release "La Señal" as an unreleased sang frae his Unplugged.
Personal life[eedit | eedit soorce]
Juanes met model/actress Karen Martínez durin the filmin o his video "Podemos Hacernos Daño". On 6 August 2004 they wur marriet. The couple separated in Mey 2007 efter three years o marriage due tae unresolvit differences, but reconciled fower months later. They hae twa dochters (Paloma Aristizábal Martínez and Luna Aristizábal Martínez) an a son namit Dante Aristizábal Martínez.
Discografie[eedit | eedit soorce]
- Fíjate Bien (2000)
- Un Día Normal (2002)
- Mi Sangre (2004)
- La Vida... Es Un Ratico (2007)
- P.A.R.C.E. (2010)
See an aw[eedit | eedit soorce]
References[eedit | eedit soorce]
- "Juanes ha vendido 15 millones de copias".
- "Juanes inicia con 'PARCE' un giro hacia un tipo de pop-rock 'más básico' - Noticias internacionales en MSN Latino". msn.com. Archived frae the original on 2011-07-14. Retrieved 8 December 2011.
- Birchmeier, Jason. "Juanes Biography". Allmusic.com.
- Kraul, Chris (2009-06-14). "FOREIGN EXCHANGE: Colombia rocker Juanes gives back". Los Angeles Times. Retrieved 2011-01-15.
- Bonacich, Drago. "Ekhymosis > Biography". Allmusic. Retrieved January 23, 2007.
- "Hechos en la vida musical de Juanes". Eskpe. Retrieved January 24, 2007.
- Kamin, Azhariah. "Latin to the core". The Star Online. May 29, 2006. Retrieved January 23, 2007.
- "Juanes Biography". Rockero.com. Retrieved January 24, 2007.
- Susman, Gary. "Trophy Time". Entertainment Weekly. September 19, 2002. Retrieved January 28, 2007.
- "Juanes on Top with 5 at Latin Grammys". BMI. September 3, 2003. Retrieved January 28, 2007.
- Zahlaway, Jon. "Juanes to visit the states in early 2006". LiveDaily. November 1, 2005. Retrieved January 28, 2007.
- Martínez, Daniel. "Juanes en medio de polémica italiana". BBC Mundo. September 3, 2005. Retrieved January 25, 2007.
- "Neofascistas adoptan como himno 'La camisa negra' de Juanes". Reuters. September 1, 2005. Retrieved from Colombian Indymedia January 25, 2007.
- Wilson, Scott. "From Colombia, Encouraging Sounds". Washington Post. October 14, 2003: page C01.
- "Rubio, Juanes Earn Billboard Latin Awards". Yahoo! Music. April 28, 2005. Retrieved February 7, 2007.
- Morris, Chris. "Juanes, Sanz, Bebe Win Latin Grammys". The Hollywood Reporter. November 4, 2005. Retrieved from Billboard February 12, 2007.
- "Final draw: TV coverage to be broadcast in 145 countries". 2006 FIFA World Cup. November 17, 2005. Retrieved February 12, 2007.
- "Juanes invited Paul McCartney to Colombia". Quepasa. December 3, 2005. Retrieved January 24, 2007.
- "Juanes Takes Over the World!". Latina.com. Retrieved January 25, 2007.
- "Juanes's New Album Has a Title". VOY Music. January 29, 2007. Retrieved March 29, 2007.
- "Nobel Peace Prize Concert 2007". nobelpeaceprize.org. Retrieved 2007-12-11.
- "P.A.R.C.E. ya vendió un millón de copias".
- "Juanes lanzará en febrero de 2012 su MTV Unplugged".
- "Colombian Singer Juanes, Wife Separate". People. 2007-05-25. Retrieved 2011-01-20.
- Graglia, Diego (2007-10-10). "Temporary breakup fuels Juanes' new CD". NY Daily News. Retrieved 2011-01-20.
- "Juanes es padre por tercera vez". El Informador. 13 September 2009. Retrieved 22 April 2010.
- "Juanes | Euskera| Juanes canta en euskera junto a Kepa Junkera". Canales.diariovasco.com. 2009-01-01. Retrieved 2010-10-13.
Freemit airitns[eedit | eedit soorce]
|Wikimedia Commons haes media relatit tae Juanes.|