Jump to navigation Jump to search
|September||Days in October||November|
|1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31|
The 19t o October is the 292nt day o the year (293rd in lowp years) in the Gregorian Calendar, wi 73 days bidin.
Events[eedit | eedit soorce]
- 1216 - Henry III o Ingland acomes Keeng agit nine.
- 1812 - Napoleon I retreats frae Moscow.
- 1813 - Napoleon I is defeatit at Leipzig, bi forces frae Roushie an Proushie.
- 1868 - The Peseta acomes the offeecial currency o Spain.
- 1870 - Breetish passenger steamer "Cambria" crashes intae rocks aff Ireland an sinks, killin 179 fowk.
- 1921 - The Portuguese Prime meenister an several offeecials are murthert in the Bloody Nicht coup.
- 1933 - Germany withdraws frae the League o Naitions.
- 1935 - Fascist Italy invades Ethiopie.
- 1954 - The Himalayan peak o Cho Oyu is climbed for the first time, bi an Austrick expedeetion.
- 1957 - Fitbaa: Celtic defeat Rangers 7-1 at Hampden Park in Glesga, in the League Cup feenal - the biggest margin o victory in an Auld Firm match.
- 1974 - The Paceefic island o Niue acomes a state wi free association wi New Zealand.
- 1987 - Black Monday o warld financial mercats, an heavy losses on the Dow Jones.
- 1991 - A yirdquauk kills 2,000 fowk in Northren Indie.
- 2001 - A fishin boat sinks aff Java, Indonesie, killin 353 fowk.
- 2002 - A referendum in the Republic o Ireland approves the Treaty o Nice.
- 2003 - Mither Teresa is beatified.
- 2005 - Umwhile Iraqi dictator Saddam Hussein goes on trial.
- 2008 - Republican Colin Powell endorses Democrat Barack Obama for Preses o the Unitit States ower John McCain.
- 2015 - Justin Trudeau's Liberal Pairty wins Canadae's general election, defeatin Stephen Harper's Conservatives.
- 2017 - A stick-shapit object cried 'Oumuamua is discoverit while traivellin through the Solar Seestem.
- 2018 - A train runs through a croud durin a Hindu festival in Amritsar, Indie, killin at least 60 fowk.
- 2018 - Unmanned European-Japanese spacecraft BepiColombo is launched on a 7-year journey tae the planet Mercur.
- 2018 - Saudi Arabie admits tae the daith o the jurnalist Jamal Khashoggi in its consulate in Istanbul, Turkey.
- 2019 - A splosion at a gowd mine at the Seiba river in Krasnoyarsk Krai, Siberie, Roushie, kills 15 fowk.
- 2019 - The Hoose o Commons o the Unitit Kinrick haulds its first Saiturday sittin syne 1982 in order tae debate the way forward ower Brexit.
Births[eedit | eedit soorce]
- 1433 - Marsilio Ficino, Italian humanist an filosofer (d. 1499)
- 1650 - Charles Erskine, 22nt Yerl o Mar, Scots nobleman (d. 1689)
- 1882 - Umberto Boccioni, Italian penter (d. 1916)
- 1899 - Miguel Ángel Asturias, Guatemalan writer (d. 1974)
- 1910 - Subrahmanyan Chandrasekhar, Indie-American astropheesicist (d. 1995)
- 1918 - Robert Schwarz Strauss, American politeecian an diplomat (d. 2014)
- 1931 - John le Carré, Inglis writer
- 1940 - Michael Gambon, Erse-Inglis actor
- 1941 - Joe Gilroy, Scots fitbawer
- 1945 - Angus Deaton, Scots-American economist
- 1945 - John Lithgow, American actor
- 1946 - Philip Pullman, Inglis writer
- 1952 - Peter Bone, Inglis politeecian
- 1954 - Ken Stott, Scots actor
- 1962 - Evander Holyfield, American boxer
- 1969 - Trey Parker, American actor, producer an animator
- 1976 - Paul Hartley, Scots fitbawer
- 1981 - Heikki Kovalainen, Finnish racin driver
- 1984 - Luke Graham, Scots politeecian
Daiths[eedit | eedit soorce]
- 1187 - Pape Urban III
- 1216 - John, Keeng o Ingland (b. 1166)
- 1745 - Jonathan Swift, Erse writer (b. 1667)
- 1749 - William Ged, Scots gowdsmith (b. 1699)
- 1935 - John Montagu Douglas Scott, 7t Duke o Buccleuch, Scots politeecian (b. 1864)
- 1936 - Lu Xun, Cheenese author (b. 1881)
- 1937 - Ernest Rutherford, New Zealand pheesicist (b. 1871)
- 1981 - Johnny Doyle, Scots fitbawer (b. 1951)
- 1999 - Nathalie Sarraute, French writer (b. 1900)
- 2003 - Alija Izetbegovic, Bosnie politeecian (b. 1925)
- 2014 - Lynda Bellingham, Canadian-Inglis actress (b. 1948)
- 2018 - Osamu Shimomura, Japanese biochemist (b. 1928)
Halidays[eedit | eedit soorce]
|Wikimedia Commons haes media relatit tae 19 October.|
|This day-relatit airticle is a stub. Ye can help Wikipaedia bi expandin it.|