Frae Wikipedia, the free beuk o knawledge
The 10t o October is the 283t day o the year (284t in lowp years) in the Gregorian Calendar, wi 82 days bidin.
- 1471 - Swadish regent Sten Sture the Elder, wi help frae farmers an miners, repels an attack bi Christian I o Denmark.
- 1774 - Captain James Cook reaches Norfolk Island in the wastren Paceefic Ocean.
- 1846 - Discovery o Neptune's muin Triton.
- 1892 - Breetish passenger ship "Bokhara" sinks in a typhoon aff the wast coast o Taiwan, killin 125 fowk.
- 1914 - Ferdinand I o Romanie becomes Keeng.
- 1920 - Italy annexes Sooth Tyrol.
- 1928 - Chiang Kai-shek becomes Chairman o the Republic o Cheenae.
- 1957 - A fire occurs at Windscale nuclear pouer station in Cumbria, Northwastren Ingland.
- 1964 - Stairt o the 1964 Simmer Olympics in Tokyo.
- 1970 - Fiji gains unthirldom frae the Unitit Kinrick.
- 1970 - Quebec Vice Premier Pierre Laporte is kidnappit bi the Front de Liberation de Quebec.
- 1973 - Spiro Agnew resigns as Vice Preses o the Unitit States.
- 1975 - Papua New Guinea jyns the Unitit Naitions.
- 1980 - A yirdquauk in Algerie kills 20,000 fowk.
- 1986 - A magnitude 7.5 yirdquauk hits El Salvador, killin 1,500 fowk.
- 1987 - Fiji becomes a republic.
- 1999 - The London Eye is raised.
- 2005 - It is propaled that Angela Merkel will become Chancellor o Germany.
- 2008 - Martti Ahtisaari wins the Nobel Peace Prize.
- 2008 - A bomb attack in Orakzai, Pakistan, kills 110 fowk.
- 2010 - The Netherlands Antilles are split up.
- 2014 - Malala Yousafzai an Kailash Satyarthi win the Nobel Peace Prize.
- 2015 - Twin bombins kill 102 fowk in Ankara, Turkey.
- 2017 - Preses o Catalonie Carles Puigdemont delays the region's declaration o unthirldom frae Spain.
- 1470 - Selim I, Ottoman Sultan (d. 1520)
- 1680 - John Campbell, 2nt Duke o Argyll, Scots nobleman (d. 1743)
- 1684 - Jean-Antoine Watteau, French penter (d. 1721)
- 1731 - Henry Cavendish, Inglis scientist (d. 1810)
- 1802 - Hugh Miller, Scots geologist, writer an fowklairist (d. 1856)
- 1813 - Giuseppe Verdi, Italian componer (d. 1901)
- 1830 - Isabella II o Spain (d. 1904)
- 1861 - Fridtjof Nansen, Norse splorer, scientist an diplomat (d. 1930)
- 1872 - Arthur Lapworth, Scots chemist (d. 1941)
- 1900 - Helen Hayes, American actress (d. 1993)
- 1901 - Alberto Giacometti, Swiss sculptor an penter (d. 1966)
- 1913 - Claude Simon, French writer (d. 2005)
- 1917 - Thelonious Monk, American jazz componer an pianist (d. 1982)
- 1930 - Yves Chauvin, French chemist (d. 2015)
- 1930 - Harold Pinter, Inglis playwricht (d. 2008)
- 1936 - Gerhard Ertl, German chemist
- 1941 - Ken Saro-Wiwa, Nigerian writer an activist (d. 1995)
- 1946 - Naoto Kan, umwhile Prime meenister o Japan
- 1946 - Charles Dance, Inglis actor
- 1953 - Elisabetta Viviani, Italian sangster, telly host an actress
- 1953 - Midge Ure, Scots muisicker
- 1956 - Paul Sturrock, Scots fitbawer an manager
- 1958 - Tanya Tucker, American sangster
- 1959 - Kirsty MacColl, Inglis sangster (d. 2000)
- 1967 - Gavin Newsom, govrenor o Californie
- 1971 - Graham Alexander, Inglis-Scots fitbawer an coach
- 1982 - Yasser Al-Qahtani, Saudi fitbawer
- 1985 - Marina and the Diamonds, Welsh sangster
- 1991 - Gabriella Cilmi, Australian sangster
- 1991 - Xherdan Shaqiri, Swiss fitbawer
- 19 - Germanicus, Roman general (b. 15 BC)
- 1659 - Abel Tasman, Dutch splorer (b. 1603)
- 1872 - William H. Seward, Unitit States Secretar o State (b. 1801)
- 1876 - George Hay, 8t Marquess o Tweeddale, Scots sodger (b. 1787)
- 1914 - Carol I o Romanie (b. 1839)
- 1925 - Andrew Gray, Scots pheesicist an mathemateecian (b. 1847)
- 1963 - Édith Piaf, French sangster (b. 1915)
- 1973 - Ludwig von Mises, Austrick economist (b. 1881)
- 1985 - Yul Brynner, Roushie-American actor (b. 1915)
- 1985 - Orson Welles, American actor (b. 1915)
- 2004 - Christopher Reeve, American actor (b. 1952)
- 2013 - Norrie Martin, Scots fitbawer (b. 1939)
- 2015 - Richard F. Heck, American chemist (b. 1931)
- 2016 - Eddie O'Hara, Scots fitbawer (b. 1935)
||Wikimedia Commons haes media relatit tae 10 October.|