The 12t o September is the 255t day o the year (256t in lowp years) in the Gregorian Calendar, wi 110 days bidin.
: Cave pentins in the Lascaux
: Canyonlands Naitional Pairk
- 1609 - Henry Hudson splores the Hudson River.
- 1689 - Peter the Great taks absolute power in Roushie.
- 1848 - Swisserland acomes a federal state.
- 1885 - Arbroath F.C. defeats Bon Accord 36-0 in a record fitbaa scoreline.
- 1890 - Salisbury (nou Harare, caipital o Zimbabwe) is foondit.
- 1918 - Breetish passenger ship "Galway Castle" is torpedoed bi a German U-boat aff Land's End, Cornwall, killin 143 fowk.
- 1920 - The 1920 Simmer Olympics in Antwerp end.
- 1928 - A hurricane hits Guadeloupe, killin 1,200 fowk.
- 1940 - Discovery o cave pentins in the Lascaux, in the Sooth o Fraunce.
- 1949 - Theodor Heuss acomes the first Preses o the Federal Republic o Germany.
- 1959 - Heinrich Lübke acomes the 2nt Preses o the Federal Republic o Germany.
- 1959 - The Soviet Union launches the Luna 2 probe.
- 1964 - The Canyonlands Naitional Pairk in Utah, Unitit States, is creatit.
- 1966 - The Gemini 11 spacecraft is launched.
- 1974 - Haile Selassie is overthrown in Ethiopie.
- 1990 - The Faroe Islands defeat Austrick 1-0 in a surprise fitbaa result.
- 1990 - East Germany plays its last internaitional fitbaa match, defeatin Belgium 2-0.
- 1992 - Mae Jemison acomes the first black woman in space.
- 2007 - Scotland defeats Fraunce 1-0 away in a surprise fitbaa result, wi a goal bi James McFadden.
- 2011 - A gas pipeline splosion in Nairobi, Kenyae, kills ower 100 fowk.
- 2015 - Jeremy Corbyn acomes leader o the Labour Pairty in the Unitit Kinrick.
- 1494 - Keeng Francis I o Fraunce (d. 1547)
- 1852 - H. H. Asquith, Prime Meenister o the Unitit Kinrick (d. 1928)
- 1888 - Maurice Chevalier, French actor an sangster (d. 1972)
- 1897 - Irène Joliot-Curie, French pheesicist an chemist (d. 1956)
- 1913 - Jesse Owens, American athlete (d. 1980)
- 1914 - Desmond Llewelyn, Welsh actor (d. 1999)
- 1921 - Stanislaw Lem, Pols writer (d. 2006)
- 1930 - Akira Suzuki, Japanese chemist
- 1931 - Silvia Pinal, Mexican actress
- 1931 - Ian Holm, Inglis actor
- 1932 - Atli Dam, Prime meenister o the Faroe Islands (d. 2005)
- 1940 - Joachim Frank, German-American biopheesicist, jynt 2017 Nobel laureate
- 1949 - Irina Rodnina, Roushie feegur skeitcher an politeecian
- 1951 - Bertie Ahern, Erse Taoiseach
- 1957 - Hans Zimmer, German film componer
- 1959 - Sigmar Gabriel, German politeecian
- 1973 - Paul Walker, American actor (d. 2013)
- 1980 - Yao Ming, Cheenese basketball player
- 1981 - Jennifer Hudson, American actress an sangster
- 1986 - Emmy Rossum, American actress
- 1986 - Yuto Nagatomo, Japanese fitbawer
- 1994 - Mhairi Black, Scots politeecian
- 1994 - Elina Svitolina, Ukrainian tennis player