The 12t o September is the 255t day o the year (256t in lowp years) in the Gregorian Calendar, wi 110 days bidin.
: Cave pentins in the Lascaux
: Canyonlands Naitional Pairk
- 1609 - Henry Hudson splores the Hudson River.
- 1689 - Peter the Great taks absolute power in Roushie.
- 1848 - Swisserland becomes a federal state.
- 1857 - The ship "SS Central America" sinks aboot 160 mile east o Cape Hatteras, North Carolina, killin a total o 426 fowk.
- 1885 - Arbroath F.C. defeats Bon Accord 36-0 in a record fitbaa scoreline.
- 1890 - Salisbury (nou Harare, caipital o Zimbabwe) is foondit.
- 1905 - Japanese battleship "Mikasa" sinks efter a muneetions splosion, killin 256 oot o the 935 men on baird.
- 1918 - Breetish passenger ship "Galway Castle" is torpedoed bi a German U-boat aff Land's End, Cornwall, killin 143 fowk.
- 1920 - The 1920 Simmer Olympics in Antwerp end.
- 1928 - A hurricane hits Guadeloupe, killin 1,200 fowk.
- 1940 - Discovery o cave pentins in the Lascaux, in the Sooth o Fraunce.
- 1940 - A splosion at the Hercules Powder Company plant in Kenil, New Jersey, Unitit States, kills 51 fowk an injures 200.
- 1944 - Warld War II: American troops enters Germany naur Trier.
- 1945 - German fitbaw team VfL Wolfsburg is foondit.
- 1949 - Theodor Heuss becomes the first Preses o the Federal Republic o Germany.
- 1953 - Waddin o John F. Kennedy an Jacqueline Bouvier.
- 1959 - Heinrich Lübke becomes the 2nt Preses o the Federal Republic o Germany.
- 1959 - The Soviet Union launches the Luna 2 probe.
- 1964 - The Canyonlands Naitional Pairk in Utah, Unitit States, is creatit.
- 1966 - The Gemini 11 spacecraft is launched.
- 1974 - Haile Selassie is overthrown in Ethiopie.
- 1990 - The Faroe Islands defeat Austrick 1-0 in a surprise fitbaa result.
- 1990 - East Germany plays its last internaitional fitbaa match, defeatin Belgium 2-0.
- 1992 - Mae Jemison becomes the first black woman in space.
- 2005 - Hong Kong Disneyland Resort offeecially opens.
- 2007 - Scotland defeats Fraunce 1-0 away in a surprise fitbaa result, wi a goal bi James McFadden.
- 2011 - A gas pipeline splosion in Nairobi, Kenyae, kills ower 100 fowk.
- 2015 - Jeremy Corbyn becomes leader o the Labour Pairty in the Unitit Kinrick.
- 2015 - A splosion in Petlawad, Wastren Madhya Pradesh, Indie, kills 105 fowk.
- 2018 - The European Pairlament votes tae tak action against the richt-wing govrenment o Hungary ower concerns aboot human richts an rule o law in the kintra.
- 1492 - Lorenzo de' Medici, Duke o Urbino, Florentine statesman (d. 1519)
- 1494 - Keeng Francis I o Fraunce (d. 1547)
- 1811 - William Bell Scott, Scots airtist (d. 1890)
- 1852 - H. H. Asquith, Prime Meenister o the Unitit Kinrick (d. 1928)
- 1861 - Robert Younger, Baron Blanesburgh, Scots barrister an juidge (d. 1946)
- 1871 - John Campbell, Scots fitbawer (d. 1947)
- 1888 - Maurice Chevalier, French actor an sangster (d. 1972)
- 1893 - Jimmy McStay, Scots fitbawer (d. 1974)
- 1897 - Irène Joliot-Curie, French pheesicist an chemist (d. 1956)
- 1902 - Juscelino Kubitschek, Preses o Brazil (d. 1976)
- 1913 - Jesse Owens, American athlete (d. 1980)
- 1914 - Desmond Llewelyn, Welsh actor (d. 1999)
- 1921 - Stanislaw Lem, Pols writer (d. 2006)
- 1930 - Akira Suzuki, Japanese chemist
- 1931 - Silvia Pinal, Mexican actress
- 1931 - Sir Ian Holm, Inglis actor (d. 2020)
- 1932 - Atli Dam, Prime meenister o the Faroe Islands (d. 2005)
- 1940 - Joachim Frank, German-American biopheesicist, jynt 2017 Nobel laureate
- 1944 - Barry White, American sangster (d. 2003)
- 1949 - Irina Rodnina, Roushie feegur skeitcher an politeecian
- 1951 - Bertie Ahern, Erse Taoiseach
- 1957 - Hans Zimmer, German film componer
- 1959 - Sigmar Gabriel, German politeecian
- 1968 - Paul F. Tompkins, American actor an comedian
- 1969 - Graeme Connal, Scots curler
- 1973 - Paul Walker, American actor (d. 2013)
- 1980 - Yao Ming, Cheenese basketbaw player
- 1981 - Jennifer Hudson, American actress an sangster
- 1986 - Emmy Rossum, American actress
- 1986 - Yuto Nagatomo, Japanese fitbawer
- 1989 - Kieran Merrilees, Scots badminton player
- 1991 - Mike Towell, Scots boxer (d. 2016)
- 1994 - Mhairi Black, Scots politeecian
- 1994 - Elina Svitolina, Ukrainian tennis player
- 1362 - Pape Innocent VI (b. 1295)
- 1640 - William Alexander, 1st Yerl o Stirlin, Scots coortier an poet (b. 1567)
- 1764 - Jean-Philippe Rameau, French componer (b. 1692)
- 1833 - Thomas Allan, Scots meeneralogist (b. 1777)
- 1854 - David Landsborough, Scots clergyman an naituralist (b. 1779)
- 1981 - Eugenio Montale, Italian writer (b. 1896)
- 1992 - Anthony Perkins, American actor (b. 1932)
- 2003 - Johnny Cash, American kintra sangster (b. 1932)
- 2009 - Norman Borlaug, American agronomist (b. 1914)
- 2010 - Claude Chabrol, French filmmaker (b. 1930)
- 2013 - Otto Sander, German actor (b. 1941)
- 2014 - Ian Paisley, Northren Erse politeecian an religious leader (b. 1926)
- 2018 - Rachid Taha, Algerie sangster an activist (b. 1958)