The 10t o September is the 253rd day o the year (254t in lowp years) in the Gregorian Calendar, wi 112 days bidin.
- 1547 - Battle o Pinckie: Ingland defeats Scotland an Mary, Queen o Scots is brocht tae safety in Fraunce.
- 1898 - Empress Elisabeth o Austrick is stabbed tae daith at Lake Geneva.
- 1939 - Warld War II: Canadae declares war on Germany.
- 1939 - Warld War II: HMS Oxley is mistakenly sunk bi HMS Triton aff Norawa, in the Ryal Navy's first loss o the war.
- 1943 - Tottori, Japan, is hit bi a yirdquauk, killin 1,190 fowk.
- 1960 - Ethiopie runner Abebe Bikila wins the marathon at the 1960 Simmer Olympics in Roum, acomin the first Olympic gowd medallist frae Sub-Saharan Africae.
- 1967 - Gibraltarians vote tae remain a UK dependency.
- 1974 - Guinea-Bissau's unthirldom is recognisit bi Portugal.
- 1985 - Scotland fitbaa manager Jock Stein suffers a fatal hairt attack at a match against Wales in Cardiff.
- 1990 - The Basilica o Oor Lady o Peace in Yamoussoukro, Ivory Coast, is consecratit bi Pape John Paul II.
- 2002 - Swisserland jyns the Unitit Naitions.
- 2006 - Michael Schumacher announces his retirement frae Formula Ane.
- 2008 - The Lairge Hadron Collider, a pairticle collider, is turned on for the first time.
- 2011 - Tanzanian ferry MV Spice Islander sinks near Zanzibar, killin 3,000 fowk.
- 2012 - Tennis player Andy Murray wins his first Grand Slam, at the US Open.
- 2013 - Thomas Bach is electit Preses o the Internaitional Olympic Committee.
- 2020 - COVID-19 pandemic: The recordit COVID-19 daith toll reaks 900,000.
- 1487 - Pape Julius III (d. 1555)
- 1638 - Maria Theresa o Austrick, Queen o Fraunce (d. 1683)
- 1659 - Henry Purcell, Inglis componer (d. 1695)
- 1809 - Thomas Campbell Eyton, Inglis naituralist (d. 1880)
- 1839 - Charles Sanders Peirce, American mathemateecian an logician (d. 1914)
- 1866 - Jeppe Aakjaer, Dens writer (d. 1930)
- 1890 - Franz Werfel, Austrick novelist (d. 1945)
- 1892 - Arthur Compton, American pheesicist (d. 1962)
- 1911 - Renée Simonot, French actress
- 1914 - Robert Wise, American director an producer (d. 2005)
- 1929 - Arnold Palmer, American gowfer (d. 2016)
- 1933 - Karl Lagerfeld, German fashion designer
- 1941 - Stephen Jay Gould, American palaeontologist (d. 2002)
- 1954 - Lorely Burt, Inglis polieecian
- 1960 - Margaret Ferrier, Scots politeecian
- 1960 - Colin Firth, Inglis-Italian actor
- 1968 - Guy Ritchie, Inglis filmmaker
- 1976 - Gustavo Kuerten, Brazilian tennis player
- 1978 - Julia Goldsworthy, Inglis politeecian
- 1982 - Stephen McManus, Scots fitbawer
- 1983 - Jérémy Toulalan, French fitbawer
- 1985 - David Clarkson, Scots fitbawer
- 1985 - Laurent Koscielny, French fitbawer