Frae Wikipedia, the free beuk o knawledge
The 5t o September is the 248t day o the year (249t in lowp years) in the Gregorian Calendar, wi 117 days bidin.
- 1666 - The Great Fire o Lunnon is brocht unner control.
- 1698 - Roushie Tsar Peter the Great bans beards.
- 1800 - Great Breetain taks ower Malta.
- 1836 - Sam Houston is electit Preses o the Republic o Texas.
- 1869 - The foondation stane is laid for Neuschwanstein Castle in Bavarie.
- 1882 - Inglis fitbaa club Tottenham Hotspur F.C. is foondit.
- 1887 - A fire at the Theatre Royal in Exeter, Devon, Ingland, kills 186 fowk.
- 1914 - Warld War I: Stairt o the Battle on the Marne.
- 1940 - Warld War II: Estonie is occupied bi Germany.
- 1944 - Warld War II: The Soviet Union declares war on Bulgarie.
- 1970 - Racin driver Jochen Rindt is kilt at the Italian Grand Prix. He becomes the first driver tae win the Formula Ane Warld Championship efter his daith.
- 1972 - Terror group "Black September" attacks Israel's wechtliftin team at the 1972 Simmer Olympics in Munich.
- 1977 - The Voyager 1 spacecraft is launched.
- 1980 - The Gotthard Road Tunnel in Swisserland opens.
- 2000 - Tuvalu jynes the Unitit Naitions.
- 2005 - Mandala Airlines Flicht 91 crashes in Medan, Indonesie, killin 101 fowk on the plane an 47 on the groond.
- 2008 - Quentin Bryce becomes the first female Govrenor-General o Australie.
- 2012 - A firecracker factory splosion in Sivakasi, Tamil Nadu, Indie, kills 40 fowk.
- 2014 - Roushie an Ukraine agree tae a ceasefire in the conflict in Eastren Ukraine.
- 2015 - The accidental splosion o a militar ammunition store in Afyon, Turkey, kills 25 sodgers.
- 1187 - Louis VIII o Fraunce (d. 1226)
- 1638 - Louis XIV o Fraunce (d. 1715)
- 1735 - Johann Christian Bach, German componer (d. 1782)
- 1750 - Robert Fergusson, Scots makar (d. 1774)
- 1774 - Caspar David Friedrich, German penter (d. 1840)
- 1791 - Giacomo Meyerbeer, German componer (d. 1864)
- 1847 - Jesse James, American ootlaw (d. 1882)
- 1858 - William Abbott Herdman, Scots marine zoologist (d. 1924)
- 1888 - Sarvepalli Radhakrishnan, Indian philosopher an Preses (d. 1975)
- 1912 - John Cage, American componer (d. 1992)
- 1914 - Nicanor Parra, Chilean poet, mathemateecian an pheesicist (d. 2018)
- 1939 - George Lazenby, Australian actor
- 1940 - Raquel Welch, American actress
- 1942 - Werner Herzog, German film director
- 1946 - Ian Lister, Scots fitbawer (d. 2013)
- 1946 - Freddie Mercury, Zanzibar-born sangster (Queen) (d. 1991)
- 1951 - Paul Breitner, German fitbawer
- 1951 - Michael Keaton, American actor
- 1965 - Murdo Fraser, Scots politeecian
- 1973 - Paddy Considine, Inglis actor, director an producer
- 1979 - John Carew, Norse fitbawer
- 1980 - Marianna Madia, Italian politeecian
- 1988 - Nuri Sahin, German-Turkish fitbawer
- 1990 - Kim Yuna, Sooth Korean figur skeitcher
- 1996 - Sigrid, Norse sangster