Jump to navigation Jump to search
|October||Days in November||December|
|1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30|
The 9t o November is the 313t day o the year (314t in leap years) in the Gregorian Calendar, wi 52 days bidin.
Events[eedit | eedit soorce]
- 1620 - The Pilgrims on the Mayflower ship sicht laund at Cape Cod, Massachusetts.
- 1802 - Alexander von Humboldt observes the transit o Mercur frae Callao, Peru.
- 1867 - The Tokugawa shogunate haunds pouer back tae the Emperor o Japan, stairtin the Meiji Restoration.
- 1918 - Philipp Scheidemann declares Germany a republic.
- 1923 - The Munich Beer Haw Putsch, an early attempt at pouer bi Adolf Hitler, is endit.
- 1936 - Nazis remuive the statue o Felix Mendelssohn in Leipzig in the nicht tae 10 November.
- 1937 - Japan taks control o Shanghai, Cheenae.
- 1938 - Kristallnacht: In the nicht tae 10 November, the Nazis burn an destroy Jewish synagogues an businesses across Germany.
- 1953 - Cambodie gains unthirldom frae Fraunce.
- 1953 - Ibn Saud o Saudi Arabie dies. Aw o his successors, as o 2017, hae been his sons.
- 1963 - The Miike coal mine splosion in Japan kills 458 fowk.
- 1985 - Garry Kasparov wins the Warld Chess Championship, defeatin Anatoly Karpov.
- 1989 - The Berlin Waw is openit.
- 1993 - The Auld Brig at Mostar, Bosnie an Herzegovinae, is blown up durin the Balkan War.
- 1994 - The element Darmstadtium is discoverit.
- 1997 - The BBC News chainel is launched, unner the name "BBC News 24".
- 2000 - In Indie, the state o Uttarakhand is creatit.
- 2005 - European Space Agency probe "Venus Express" is launched frae Baikonur, Kazakhstan.
- 2005 - Suicide bombers attack three hotels in Amman, Jordan, killin ower 60 fowk.
- 2014 - Catalonie holds a symbolic vote on unthirldom frae Spain.
- 2016 - A tram derails in Croydon, Sooth Lunnon, killin 7 fowk.
Births[eedit | eedit soorce]
- 1818 - Ivan Turgenev, Roushie writer (d. 1883)
- 1841 - Edward VII, Keeng o the Unitit Kinrick (d. 1910)
- 1868 - Marie Dressler, Canadian-American actress (d. 1934)
- 1877 - Muhammad Iqbal, Pakistani poet, philosopher and politeecian (d. 1938)
- 1914 - Hedy Lamarr, Austrick actress an inventor (d. 2000)
- 1918 - Spiro Agnew, Vice Preses o the Unitit States (d. 1996)
- 1934 - Carl Sagan, American astronomer an astropheesicist (d. 1996)
- 1936 - Mikhail Tal, Latvian chess player (d. 1992)
- 1948 - Luiz Felipe Scolari, Brazilian fitbaa manager
- 1960 - Andreas Brehme, German fitbawer
- 1961 - Jackie Kay, Scots Makar
- 1965 - Bryn Terfel, Welsh operatic baritone
- 1974 - Alessandro Del Piero, Italian fitbawer
- 1975 - Maria Ribeiro, Brazilian actress
Daiths[eedit | eedit soorce]
- 959 - Constantine VII, Byzantine Emperor (b. 905)
- 1918 - Guillaume Apollinaire, French poet (b. 1880)
- 1937 - Ramsay MacDonald, Prime Meenister o the Unitit Kinrick (b. 1866)
- 1940 - Neville Chamberlain, Prime Meenister o the Unitit Kinrick (b. 1869)
- 1952 - Chaim Weizmann, first Preses o Israel (b. 1874)
- 1953 - Dylan Thomas, Welsh poet (b. 1914)
- 1953 - Ibn Saud, Keeng o Saudi Arabie (b. 1876)
- 1970 - Charles de Gaulle, Preses o Fraunce (b. 1890)
- 1991 - Yves Montand, Italian-French sangster an actor (b. 1921)
- 2004 - Stieg Larsson, Swadish writer (b. 1954)
- 2014 - Joe Walsh, Erse politeecian (b. 1943)
Halidays[eedit | eedit soorce]
- Independence Day (Cambodie)
- Schicksalstag (Germany)
- Inventors' Day (Germany, Austrick, Swisserland)
- Birthday o Muhammad Iqbal (Pakistan)
Ootside airtins[eedit | eedit soorce]
|Wikimedia Commons haes media relatit tae 9 November.|
|This day-relatit airticle is a stub. Ye can help Wikipaedia bi expandin it.|