Frae Wikipedia, the free beuk o knawledge
The 30t o November is the 334t day (335t in lowp years) o the year in the Gregorian Calendar, wi 31 days bidin.
: Crystal Palace on fire
- 1700 - Charles XII o Swaden defeats Peter I o Roushie in the Battle o Narva.
- 1731 - A yirdquauk in Beijing kills thousands o fowk.
- 1872 - Scotland an Ingland play the first fitbaa internaitional match at Hamilton Crescent, Glesga, drawin 0-0.
- 1874 - Winston Churchill, Breetish statesman, is born.
- 1878 - Australie's naitional anthem "Advance Australia Fair" is played for the first time, in Sydney.
- 1936 - Lunnon's Crystal Palace is destroyed bi fire.
- 1958 - Equatorial Africae is split intae the Republic o the Congo, Gabon, Chad an the Central African Republic.
- 1966 - Barbados gains unthirldom frae the Unitit Kinrick.
- 1982 - Michael Jackson releases his hit sang "Thriller".
- 1994 - The ship "MS Achille Lauro" catches fire aff Somalie.
- 1995 - Bill Clinton visits Northren Ireland.
- 1996 - The Stane o Scuin is installed at Edinburgh Castle on St Andra's Day, on its offeecial return tae Scotland.
- 2005 - John Sentamu becomes Airchbeeshop o York.
- 2006 - A hurricane causes a mudslide on the Mayon volcanae in the Philippines, killin 300 fowk.
- 2013 - American actor Paul Walker is kilt in a car crash, agit 40.
- 2015 - Climate chynge talks stairt in Paris.
- 2017 - Katrín Jakobsdóttir becomes Prime meenister o Iceland, leadin a three-pairty coaleetion.
- 2018 - A magnitude 7 yirdquauk hits soothren Alaska, naur Anchorage.
- 2020 - The biological mysterie o protein foldin is solvit bi Airtifeecial intelligence.
- 2021 - Barbados aims tae be a republic bi this date.
- 1466 - Andrea Doria, Genoese condottiero an admiral (d. 1560)
- 1508 - Andrea Palladio, Italian airchitect (d. 1580)
- 1667 - Jonathan Swift, Erse writer (d. 1745)
- 1699 - Christian VI o Denmark (d. 1746)
- 1719 - Princess Augusta o Saxe-Gotha (d. 1772)
- 1817 - Theodor Mommsen, German historian an writer (d. 1903)
- 1825 - William-Adolphe Bouguereau, French penter (d. 1905)
- 1835 - Mark Twain, American writer (d. 1910)
- 1874 - Sir Winston Churchill, Prime Meenister o the Unitit Kinrick (d. 1965)
- 1874 - Lucy Maud Montgomery, Canadian writer (d. 1942)
- 1881 - Hugh Marwick, Orcadian scholar on the Norn leid (d. 1965)
- 1918 - Efrem Zimbalist, Jr., American actor (d. 2014)
- 1926 - Andrew Schally, Pols-American endocrinologist
- 1934 - Aileen Paterson, Scots writer an illustrator (d. 2018)
- 1937 - Sir Ridley Scott, Inglis film director
- 1944 - George Graham, Scots fitbawer an coach
- 1945 - Pita Paraone, New Zealand politeecian (d. 2019)
- 1947 - David Mamet, American director an writer
- 1952 - Mandy Patinkin, American actor
- 1955 - Andy Gray, Scots fitbawer
- 1955 - Billy Idol, Inglis sangster
- 1957 - Gary Lewis, Scots actor
- 1958 – Stacey Q, American musician an actress
- 1959 - Lorraine Kelly, Scots telly presenter
- 1960 - Gary Lineker, Inglis fitbawer
- 1965 - Ben Stiller, American actor
- 1976 - Paul Nuttall, Inglis politeecian
- 1978 - Gael García Bernal, Mexican actor
- 1982 - Elisha Cuthbert, Canadian actress
- 1984 - Alan Hutton, Scots fitbawer
- 1984 - Nigel de Jong, Dutch fitbawer
- 1985 - Kaley Cuoco, American actress
- 1988 - Phillip Hughes, Australie cricketer (d. 2014)
- 1990 - Magnus Carlsen, Norse chess player
- 1016 - Edmund Airnside, Saxon King o Ingland
- 1335 - David III Strathbogie, Anglo-Scots nobleman (b. 1309)
- 1765 - George Glas, Scots seaman an merchand (b. 1725)
- 1830 - Pape Pius VIII (b. 1761)
- 1864 - William Balfour Baikie, Scots splorer, naituralist an philologist (b. 1824)
- 1900 - Oscar Wilde, Erse writer (b. 1854)
- 1917 - Ivan Laing, Scots field hockey player (b. 1885)
- 1922 - Isaac Bayley Balfour, Scots botanist (b. 1853)
- 1935 - Fernando Pessoa, Portuguese writer (b. 1888)
- 1967 - Tommy Cairns, Scots fitbawer (b. 1890)
- 1972 - Compton Mackenzie, Scots novelist, actor an poleetical activist (b. 1883)
- 2004 - Bill Brown, Scots fitbawer (b. 1931)
- 2007 - Ian Crawford, Scots fitbawer (b. 1934)
- 2007 - Evel Knievel, American stuntman an daredevil (b. 1938)
- 2013 - Paul Walker, American actor (b. 1973)
- 2018 - George H. W. Bush, 41st Preses o the Unitit States (b. 1924)