|Born||Michael Joseph Jackson|
29 August 1958
Gary, Indiana, U.S.
|Died||25 Juin 2009 (aged 50)|
Los Angeles, Californie, U.S.
Cause o daith
|Cardiac arrest induced bi propofol an benzodiazepine intoxication|
|Glendale, Californie, U.S.|
|Ither names||Michael Joe Jackson|
|Hauf-marrae(s)||Lisa Marie Presley|
(m. 1994; div. 1996)
(m. 1996; div. 1999)
|Relatives||See Jackson faimily|
|Associate acts||The Jackson 5|
Michael Joseph Jackson (August 29, 1958 – Juin 25, 2009) wis an American sangster, sangwriter, record producer, dancer, actor, an philanthropist. Cried the "Keeng o Pop", his contreibutions tae muisic, dance, an fashion alang wi his publicised personal life made him a global feegur in popular cultur for ower fower decades.
The aicht bairn o the Jackson faimily, Michael made his professional debut in 1964 wi his elder brithers Jackie, Tito, Jermaine, an Marlon as a member o the Jackson 5. He began his solo career in 1971. In the early 1980s, Jackson acame a dominant feegur in popular muisic. His muisic videos, includin thae o "Beat It", "Billie Jean", an "Thriller" frae his 1982 album Thriller, are creditit wi breakin racial barriers an transformin the medium intae an airt form an promotional tuil. The popularity o thir videos helped bring the telly channel MTV tae fame. Jackson's 1987 album Bad spawned the U.S. Billboard Hot 100 nummer-ane singles "I Just Can't Stop Loving You", "Bad", "The Way You Make Me Feel", "Man in the Mirror", an "Dirty Diana", acomin the first album tae hae five nummer-ane singles on the Billboard Hot 100. He continued tae innovate wi videos sic as "Black or White" an "Scream" throuoot the 1990s, an forged a reputation as a tourin solo airtist. Throu stage an video performances, Jackson popularised a nummer o complicatit dance techniques, sic as the robot an the muinwalk, tae which he gae the name. His distinctive soond an style haes influenced numerous airtists o various muisic genres.
Thriller is the best-sellin album o aw time, wi estimatit sales o 65 million copies warldwide. Jackson's ither albums, includin Off the Wall (1979), Bad (1987), Dangerous (1991), an HIStory (1995), an aa rank amang the warld's best-sellin albums. He is recognised as the "Most Successful Entertainer of All Time" bi Guinness World Records. Jackson is ane o the few airtists tae hae been inductit intae the Rock and Roll Hall of Fame twace, an wis an aa inductit intae the Songwriters Hall of Fame an the Dance Hall of Fame as the anerly dancer frae pop an rock muisic. His ither achievements include multiple Guinness World Records, 13 Grammy Awards, the Grammy Leegend Awaird, the Grammy Lifetime Achievement Award, 26 American Music Awards—mair nor ony ither airtist—includin the "Artist of the Century" an "Artist of the 1980s", 13 nummer-ane singles in the Unitit States during his solo career—mair nor ony ither male airtist in the Hot 100 era—an estimatit sales o ower 350 million records warldwide.[Note 1] Jackson wan hunders o awairds, makin him the maist awairdit recordin airtist in the history o popular muisic. He acame the first airtist in history tae hae a tap ten single in the Billboard Hot 100 in five different decades when "Love Never Felt So Good" reached nummer nine on Mey 21, 2014. Jackson traveled the warld attendin events honourin his humanitarianism, an, in 2000, the Guinness World Records recognised him for supportin 39 charities, mair nor ony ither enterteener.
Aspects o Jackson's personal life, includin his chyngin appearance, personal relationships, an behaviour, generatit controversy. In 1993, he wis accused o bairn sexual abuiss, but the ceevil case wis settled oot o coort for an undisclosed amoont an na formal chairges war brocht. In 2005, he wis tried an acquittit o faur bairn sexual abuiss allegations an several ither chairges efter the juiry foond him nae guilty on aw coonts. While preparin for his comeback concert series, This Is It, Jackson dee'd o acute propofol an benzodiazepine intoxication on Juin 25, 2009, efter sufferin frae cardiac reest. The Los Angeles Coonty Coroner ruled his daith a homicide, an his personal pheesician, Conrad Murray, wis convicted o involuntary manslauchter. Jackson's daith triggered a global ootpourin o grief, an a live broadcast o his public memorial service wis viewed aroond the warld. Forbes ranks Jackson as the tap-earnin deid celebrity wi earnins o $825 million in 2016, the heichest yearly amoont ever recordit bi the publication.
Albums[eedit | eedit soorce]
- Got to Be There (1972)
- Ben (1972)
- Music & Me (1973)
- Forever, Michael (1975)
- Off the Wall (1979)
- Thriller (1982)
- Bad (1987)
- Dangerous (1991)
- HIStory: Past, Present and Future, Book I (1995)
- Invincible (2001)
References[eedit | eedit soorce]
- County of Los Angeles Department of Health Services (2009). Michael Jackson death certificate.
- Huey, Steve. "Michael Jackson – Artist Biography". AllMusic. All Media Network. Retrieved 31 Mey 2015.
- Daunt, Tina (8 Julie 2009). "Michael Jackson's generous legacy". Los Angeles Times. Retrieved 20 October 2016.
- "Michael Jackson honoured for humanitarian efforts in Austria". The Economic Times. 25 Julie 2009. Retrieved 20 October 2016.
- Ice Pick Slim 17 (25 Juin 2011). "Remembering Michael Jackson: The Global Humanitarian". Hip-Hop Wired. Retrieved 20 October 2016.
- Lewis Jones, 2005, p. 3 : "He wears the crown as the King Of Pop because no artist has broken his record of selling nearly 60 million copies of a single Album (Thriller)".
- Arar, Yardena (29 Februar 1984). "Michael Jackson coronated latest king of rock 'n' roll". Boca Raton News. p. 7A.
- "Is the thrill gone for singer Michael Jackson?". Sacramento Bee. 27 Julie 1987. p. B3.
- "Michael Jackson: 10 Achievements That Made Him The King Of Pop". Grammy.com. 24 Juin 2014. Retrieved 20 October 2016.
- Fernandes, Kasmin (25 Juin 2014). "Why Michael Jackson was a style icon". The Times of India. Retrieved 11 Mairch 2016.
- Lemon, Don (23 Juin 2010). "Michael Jackson's style influence lives on" (Press release). CNN. Retrieved 11 Mairch 2016.
- Vena, Jocelyn (26 Juin 2009). "Michael Jackson's Style Legacy, From Military Jackets To One Glove". MTV. Retrieved 11 Mairch 2016.
- "Michael Jackson Named Most Successful Entertainer Of All Time". CityNews. 15 November 2006. Retrieved 31 Mey 2015.
- Ditzian, Eric (26 Juin 2009). "Michael Jackson's Groundbreaking Career, By The Numbers". MTV. Retrieved 2 Mairch 2016.
- Lewis, Monica (14 Juin 2007). "20 People Who Changed Black Music: Michael Jackson, the Child Star-Turned-Adult Enigma". The Miami Herald. Retrieved 16 Mairch 2013.
- Trust, Gary (21 Mey 2014). "Michael Jackson, Coldplay Hit Hot 100's Top 10; John Legend Still No. 1". Billboard. Retrieved 23 Mey 2014.
- Orth, Maureen (Apryle 2003). "Losing His Grip". Vanity Fair. Archived frae the original on 6 Mairch 2008.
- Mankiewicz, Josh (3 September 2004). "New details about 1993 Jackson case" (Press release). NBC News.
- "Hazarika's funeral creates world record" (Press release). MSN News. 15 November 2011. Archived frae the original on 7 August 2014. Retrieved 31 Mey 2015.
- Greenburg, Zack O'Malley (14 October 2016). "Michael Jackson's Earnings: $825 Million In 2016". Forbes. Retrieved 23 November 2016.
|Wikimedia Commons haes media relatit tae Michael Jackson.|
|This airticle aboot an American muisician is a stub. Ye can help Wikipaedia bi expandin it.|