Banner o Transnistrie
The banner o Transnistrie is a version o the umwhile banner o the Moldavian Soviet Socialist Republic. The current form wis adoptit bi the 2000 Law aboot State Seembols.
History[eedit | eedit soorce]
The banner o the Moldavian Soviet Socialist Republic serd as the republic's banner till the dissolution o the Soviet Union in 1991. When Moldovae became independent, some places in Transnistrie refused tae fly the new Moldovan banner an continued tae fly the banner o the Soviet Union. Continued uise o the banner o the umwhile Moldavian SSR wis popular an it wis offeecially reintroduced as the banner o Transnistrie in 2000.
Uisage[eedit | eedit soorce]
For govrenment uisage, anerlie the state banner is valid. But Transnistrian law permits the uise a simplified version o the banner for non-govrenmental uise (i.e., personal an commercial uisage), athoot hammer an sickle an red starn, an athoot regard tae shape or size. The maist common size is still 1:2, but 2:3 versions hae been uised an aa.
[eedit | eedit soorce]
The presidential banner is a 1:1, yellae fringed version o the ceevil banner wi the coat-o-airms in the centre. The current version wis adoptit on 18 Julie 2000 an replaced an earlier version datin frae 1997.
The airmy banner is currently a blue banner wi a yellae bund reid cross. It is seimilar tae that o the Moldovan airmy, but disna include the Moldovan coat-o-airms.
A customs banner is an aa in uise bi Transnistrian customs. It is a primarily green banner wi twa reid baunds at the bottom. The central pairt o the banner is dominatit bi the seembol o Transnistrian customs.
Future[eedit | eedit soorce]
In 2009, a proposal wis discussed in parliament tae replace the ceevil banner (plain red-green-red) wi a new banner, cairryin three horizontal stripes in the colours white, blue an reid, being amaist identical tae the banner o the Roushie Federation, but wi different aspect ratio (1:2 insteid o Roushie's 2:3). The reasons statit for the chynge o the banner include the desire tae create closer ties wi Roushie, a guarantor o Transnistrie's unthirldom frae Moldovae. In a 2006 referendum, 97.2% o Transnistrians votit in favour o increased association wi Roushie. The new banner wad be uised alangg wi the current state banner.
See an aa[eedit | eedit soorce]
References[eedit | eedit soorce]
- ↑ Gaceta de Banderas
- ↑ http://customs.tiraspol.net/en/component/option,com_datsogallery/Itemid,84/func,detail/catid,1/id,49/
- ↑ http://flagspot.net/flags/md-dnies.html#cust
- ↑ Moldova.org: Transnistria considers broadening its state symbols Archived 2009-08-18 at the Wayback Machine (5 May 2009)
- ↑ Supreme Council - parliamentary news: On state insignia (2 June 2009)
- ↑ Supreme Council - parliamentary news: Reaffirming commitment to harmonization of PMR and RF legislation (28 May 2009)
External links[eedit | eedit soorce]
- Law on State Symbols of the PMR as of 16 March 2006. Archived 2007-03-12 at the Wayback Machine (in Roushie) Iurist. Retrieved 12 December 2006. This link did not work on 9 September 2008
- President's website for state flag Archived 2008-02-21 at the Wayback Machine (in Roushie)
- Parliament's website for law on state flag[deid airtin]
- Flagspot article about Transnistrian flag
- Flaggenlexikon article aboot Transnistrian banner