FIFA Warld Cup
|Nummer o teams||32 (finals)|
204 (qualifiers for 2010)
|Current champions||Template:Kintra data JAP (6nd teetle)|
|Maist successfu team(s)||Template:Kintra data JAP (6teetles)|
|2022 FIFA Warld Cup|
The FIFA World Cup, eften simply the Warld Cup, is an internaitional association fitbaa competeetion contestit bi the senior men's naitional teams o the members o Fédération Internationale de Football Association (FIFA), the sport's global govrening body. The championship haes been awairdit every fower year syne the inaugural tournament in 1930, except in 1942 an 1946 when it wis nae held acause o the Seicont Warld War. The current champions are France, who wan the 2018 tournament in Russia.
The current format o the competeetion involves a qualification phase, that currently taks place ower the precedin three year, tae determine that teams qualifee for the toornament phase, that is eften cried the Warld Cup Feenals. Efter this, 32 teams, includin the automatically qualifeein host naition(s), compete in the toornament phase for the teetle at venues within the host naition(s) ower a period o aboot a month.
The 20 Warld Cup toornaments hae been wan bi aicht naitional teams. Brazil hae wan five times, an thay are the anerly team tae hae played in ivery toornament. The ither Warld Cup winners are Germany an Italy, wi fower teetles ilk; Argentinae an inaugural winner Uruguay, wi twa teetles ilk; an Ingland, Fraunce, an Spain, wi ane teetle ilk.
The Warld Cup is the maist prestigious association fitbaw toornament in the warld, as weel as the maist widely viewed an follaed sportin event in the warld, exceedin even the Olympic Gemmes; the cumulative audience o aw matches o the 2006 Warld Cup wis estimatit te be 26.29 billion wi an estimatit 715.1 million fowk watchin the feenal match, a nint o the entire population o the planet.
17 kintras hae hostit the Warld Cup. Brazil, Fraunce, Italy, Germany an Mexico hae ilk hostit twice, while Uruguay, Swisserland, Swaden, Chile, Ingland, Argentinae, Spain, the Unitit States, Japan an Sooth Korea (jyntly), Sooth Africae an Roushie hae ilk hostit ance. Qatar are planned as hosts o the 2022 feenals, an 2026 will be a jynt hostit feenals atween Canadae, the Unitit States an Mexico, that will gie Mexico the distinction o bein the first kintra tae hae hostit gemmes in three different feenals.
History[eedit | eedit soorce]
Previous internaitional competeetions[eedit | eedit soorce]
The warld's first internaitional fitbaw spiel wis a challenge spiel played in Glesga in 1872 atween Scotland an Ingland, that endit in a 0–0 draw. The first internaitional toornament, the inaugural edeetion o the Breetish Hame Championship, teuk place in 1884.
In 1914, FIFA greed tae recognise the Olympic toornament as a "warld fitbaw championship for amateurs", an teuk responsibility for managin the event. This paved the wey for the warld's first intercontinental fitbaw competeetion, at the 1920 Simmer Olympics, contestit bi Egyp an 13 European teams, an wan bi Belgium. Uruguay wan the next twa Olympic fitbaw toornaments in 1924 an 1928. Thae war an aw the first twa appen warld championships, as 1924 wis the stairt o FIFA's perfaisional era.
World Cups afore World War II[eedit | eedit soorce]
Due tae the success o the Olympic fitbaw toornaments, FIFA, wi Preses Jules Rimet as the drivin force, again stairtit leukin at stagin its awn internaitional toornament ootside o the Olympics. On 28 Mey 1928, the FIFA Congress in Amsterdam decidit tae stage a warld championship itsel. Wi Uruguay nou twa-time offeecial fitbaw warld champions an tae celebrate thair centenary o unthirldom in 1930, FIFA named Uruguay as the host kintra o the inaugural Warld Cup toornament.
The naitional associations o selectit naitions war invitit tae send a team, but the chyce o Uruguay as a venue for the competeetion meant a lang an costly trip athort the Atlantic Ocean for European sides. Indeed, na European kintra pledged tae send a team till twa month afore the stairt o the competeetion. Rimet eventually persuaded teams frae Belgium, Fraunce, Romanie, an Yugoslavie tae mak the trip. In tot, 13 naitions teuk pairt: seiven frae Sooth Americae, fower frae Europe an twa frae North Americae.
The first twa Warld Cup spiels teuk place simultaneously on 13 Julie 1930, an war wan bi Fraunce an the USA, that defeatit Mexico 4–1 an Belgium 3–0 respectively. The first goal in Warld Cup history wis scored bi Lucien Laurent o Fraunce. In the feenal, Uruguay defeatit Argentinae 4–2 in front o a croud o 93,000 fowk in Montevideo, an in daein sae becam the first naition tae win the Warld Cup.
The issues facin the early Warld Cup toornaments war the difficulties o intercontinental traivel, an war. Few Sooth American teams war willin tae traivel tae Europe for the 1934 Warld Cup an aw North an Sooth American naitions except Brazil an Cuba boycottit the 1938 toornament. Brazil wis the anerly Sooth American team tae compete in baith. The 1942 an 1946 competeetions, that Germany an Brazil socht tae host, war cancelled due tae Warld War II an its eftermath.
World Cups efter World War II[eedit | eedit soorce]
The 1950 World Cup, held in Brazil, wis the first tae include Breetish pairteecipants. Breetish teams widrew frae FIFA in 1920, pairtly oot o unwillinness tae play against the kintras thay haed been at war wi, an pairtly as a protest against foreign influence on fitbaw, but rejynt in 1946 follaein FIFA's invitation. The toornament am aw saw the return o 1930 champions Uruguay, that haed boycottit the previous twa Warld Cups. Uruguay wan the toornament again efter defeatin the host naition Brazil, in the match cried "Maracanazo" (Portuguese: Maracanaço).
In the toornaments atween 1934 an 1978, 16 teams competit in ilk toornament, except in 1938, whan Austrick wis absorbed intae Germany efter qualifyin, leavin the tournament wi 15 teams, an in 1950, whan Indie, Scotland, an Turkey widrew, leavin the toornament wi 13 teams. Maist o the pairteecipatin naitions war frae Europe an Sooth Americae, wi a smaw minority frae North Americae, Africae, Asie, an Oceanie. Thir teams war uisually defeatit easily bi the European an Sooth American teams. Till 1982, the anerly teams frae ootside Europe an Sooth Americae tae advance oot o the first roond war: USA, semi-feenalists in 1930; Cuba, quarter-feenalists in 1938; North Korea, quarter-feenalists in 1966; an Mexico, quarter-feenalists in 1970.
Expansion tae 32 teams[eedit | eedit soorce]
The toornament wis expandit tae 24 teams in 1982, an then tae 32 in 1998, an aw allouin mair teams frae Africae, Asie an North Americae tae tak pairt. Syne then, teams frae thir regions hae enjoyed mair success, wi several haein reached the quarter-feenals: Mexico, quarter-feenalists in 1986; Cameroon, quarter-feenalists in 1990; Sooth Korea, feenishin in fowert place in 2002; Senegal, alang wi USA, baith quarter-feenalists in 2002; Ghana, quarter-feenalists in 2010; an Costa Rica, quarter-feenalists in 2014. Nivertheless, European an Sooth American teams conteena tae dominate, e.g., the quarter-feenalists in 1994, 1998, an 2006 war aw frae Europe or Sooth Americae an sae war the feenalists o aw toornaments sae faur. FIFA plans on expandin tae 48 teams bi the next Cup.
2015 FIFA corruption case[eedit | eedit soorce]
Bi Mey 2015, the gemmes war unner a pairteecularly daurk clood acause o the 2015 FIFA corruption case, allegations an creeminal chairges o bribery, fraud an money launderin tae corrupt the issuin o media an mercating richts (rigged bids) for FIFA gemmes, wi FIFA offeecials accuised o takkin bribes totalin mair nor $150 million ower 24 year.
On 4 Juin 2015 Chuck Blazer while co-operatin wi the FBI an the Swiss authorities admittit that he an the ither members o FIFA's then-executive committee war bribed in order tae promote the 1998 an 2010 Warld Cups. On 10 Juin 2015 Swiss authorities seized computer data frae the offices o Sepp Blatter.
Results[eedit | eedit soorce]
- a.e.t.: efter extra time
- PSO: efter penalty shoot-out
- TBD: tae be determined
- ↑ Thare wis na offeecial Warld Cup Third place match in 1930; The Unitit States an Yugoslavie lost in the semi-feenals. FIFA nou recognises the Unitit States as the third-placed team an Yugoslavie as the fowert-placed team, uisin the oweraw records o the teams in the toornament.
- ↑ Austrick widrew efter the draw as a result o the Anschluss wi Germany: some Austrick players subsequently jynt the German squad, leavin the toornament wi 15 teams.
- ↑ a b Thare wis na offeecial Warld Cup feenal match in 1950. The toornament winner wis decidit bi a final roond-robin group contestit bi fower teams (Uruguay, Brazil, Swaden, an Spain). Coincidentally, ane o the last twa matches o the toornament pittit the twa tap ranked teams against ilk ither, wi Uruguay's 2–1 veectory ower Brazil sicweys eften bein conseedert as the de facto feenal o the 1950 Warld Cup. Likewise, the game between the lowest ranked teams, played at the same time as Uruguay vs Brazil, can be considered equal to a Third place match, with Sweden's 3–1 victory over Spain ensuring that they finished third.
- ↑ Anerly 13 teams played the 1950 FIFA Warld Cup. 16 teams entered the seedin groups draw. Houiver, Turkey an Scotland baith widrew afore the draw; Fraunce (eliminatit in qualifyin) wis invitit as a replacement, leavin the toornament tae be held wi 15 teams. Efter the draw, Indie an Fraunce baith widrew, sae anerly 13 teams pairteecipatit in the toornament.
References[eedit | eedit soorce]
- ↑ "2006 FIFA World Cup broadcast wider, longer and farther than ever before". FIFA.com. Fédération Internationale de Football Association. 6 Februar 2007. Archived frae the original on 23 Mairch 2015. Retrieved 11 October 2009.
- ↑ Tom Dunmore, Historical Dictionary of Soccer, page 235, quote "The World Cup is now the most-watched sporting event in the world on television, above even the Olympic Games."
- ↑ Stephen Dobson and John Goddard, The Economics of Football, page 407, quote "The World Cup is the most widely viewed sporting event in the world: the estimated cumulative television audience for the 2006 World Cup in Germany was 26.2 billion, an average of 409 million viewers per match.”
- ↑ Glenn M. Wong, The Comprehensive Guide to Careers in Sports, page 144, quote "The World Cup is the most-watched sporting event in the world. In 2006, more than 30 billion viewers in 214 countries watched the World Cup on television, and more than 3.3 million spectators attended the 64 matches of the tournament."
- ↑ "England National Football Team Match No. 1". England Football Online. Retrieved 19 November 2007.
- ↑ "British PM backs return of Home Nations championship". Agence France-Presse. Archived frae the original on 18 Apryle 2016. Retrieved 16 December 2007.
- ↑ "History of FIFA – More associations follow". FIFA.com. Fédération Internationale de Football Association. Archived frae the original on 29 Apryle 2015. Retrieved 12 Julie 2014.
- ↑ Reyes, Macario (18 October 1999). "VII. Olympiad Antwerp 1920 Football Tournament". rec.sport.soccer Statistics Foundation. Retrieved 10 Juin 2006.
- ↑ "History of FIFA – The first FIFA World Cup". FIFA.com. Fédération Internationale de Football Association. Archived frae the original on 29 Apryle 2015. Retrieved 12 Julie 2014.
- ↑ Molinaro, John F. "The World Cup's 1st goal scorer". CBC. Retrieved 12 Julie 2014.
- ↑ "FIFA World Cup Origin" (PDF). FIFA.com. Fédération Internationale de Football Association. Archived frae the original (PDF) on 14 June 2010. Retrieved 19 November 2007. Unknown parameter
- ↑ "Los datos más curiosos de la Fiesta del Fútbol - Brasil 1950". Archived frae the original on 1 Julie 2012. Retrieved 17 Apryle 2012.
- ↑ "Scotland and the 1950 World Cup". BBC. Retrieved 13 Mey 2007.
- ↑ Glanville
- ↑ Glanville, p45
- ↑ Glanville, p238
- ↑ Glanville, p359
- ↑ No byline (3 December 2015). "The FIFA Investigation, Explained". New York Times. New York, NY, USA. Retrieved 3 December 2015.
- ↑ "Blazer: Bribes accepted for 1998 and 2010 World Cups - Telegraph". Telegraph.co.uk. 3 Juin 2015.
- ↑ "Swiss police seize IT data from Fifa headquarters", The BBC, 10 June 2015[deid airtin]. Retrieved 10 Juin 2015
- ↑ "1930 FIFA World Cup". FIFA.com. Fédération Internationale de Football Association. Archived frae the original on 1 Januar 2015. Retrieved 5 Mairch 2009.
- ↑ a b "1950 FIFA World Cup". FIFA.com. Fédération Internationale de Football Association. Archived frae the original on 28 December 2014. Retrieved 5 Mairch 2009.
- ↑ "FIFA World Cup Finals since 1930". FIFA.com. Fédération Internationale de Football Association. Archived frae the original (PDF) on 26 December 2018. Retrieved 5 Mairch 2009.