|Full name||Diego Armando Maradona Franco|
|Date o birth||30 October 1960|
|Place o birth||Lanús, Buenos Aires, Argentinae|
|Hicht||1.65 m (5 ft 5 in)|
|Playin poseetion||Attackin midfielder
|1993–1994||Newell's Old Boys||5||(0)|
|1994||Mandiyú de Corrientes|
* Senior club appearances an goals coontit for the domestic league anly.
Diego Armando Maradona Franco (Spaingie pronunciation: [ˈdjeɣo maɾaˈðona], born 30 October 1960) is a Argentine fitbaa coach as well as a manager an umwhile player. Mony experts, fitball creetics, umwhile players, current players an fitbaa fans consider Maradona tae be the greatest fitbaa player o aw time. He wis jynt FIFA Player o the 20t Century wi Pelé.
Table o contents
- 1 Club career
- 2 International career
- 3 Personal life
- 4 Career statistics
- 5 Honours
- 6 References
- 7 Freemit airtins
Club career[eedit | eedit soorce]
Argentinos Juniors an Boca Juniors[eedit | eedit soorce]
On 20 October 1976, Maradona made his profeesional debut wi Argentinos Juniors, ten days afore his saxteent birthday. He played thare atween 1976 an 1981, scorin 115 goals in 167 appearances afore his £1m transfer tae Boca Juniors. Haein joined the Boca squad midwey throu the 1981 saison, Maradona played throu 1982 earnin his first league championship medal. Whilst playin for Argentinos Juniors, Inglis club Sheffield United negotiatit a fee o £600,000 for the 17-year auld but then realised they coudna afford it.
Barcelona[eedit | eedit soorce]
Efter the 1982 Warld Cup, in Juin, Maradona wis transferred tae FC Barcelona in Spain for a then warld record fee o £5m ($7.6m). In 1983, unner coach César Luis Menotti, Barcelona an Maradona wan the Copa del Rey (Spain's annual naitional cup competeetion), beatin Real Madrid, an the Spaingie Super Cup, beatin Athletic Bilbao. Housomeivver, Maradona haed a difficult tenur in Barcelona. First a bout wi hepatitis, then a breuken ankle caused bi an ill-timit tackle bi Athletic's Andoni Goikoetxea threatened wi jeopardizin Maradona's career, but efter treatment an therapy it wis possible for him tae suin be back on the pitch.
Durin his twa injury-hit saisons at Barcelona, Maradona scored 38 goals in 58 gemmes. At Barcelona, Maradona got intae frequent disputes wi the team's directors, especially club preses Josep Lluís Núñez, culminatin wi a demand tae be transferred oot o Camp Nou in 1984. He wis transferred tae Napoli in Italy's Serie A for anither warld record fee, £6.9m ($10.48m).
Napoli[eedit | eedit soorce]
At Napoli, Maradona reached the peak o his profeesional career. He quickly became an adored starn amang the club's fans, an in his time thare he elevatit the team tae the maist successful era in its history. Led bi Maradona, Napoli wan their anerly Serie A Italian Championships in 1986/87 an 1989/1990, placin seicont in the league twice, in 1987/88 an 1988/89. Ither honors durin the Maradona era at Napoli includit the Coppa Italia in 1987, (seicont place in the Coppa Italia in 1989), the UEFA Cup in 1989 an the Italian Supercup in 1990. Maradona wis the top scorer in Serie A in 1987/88.
Durin his time in Italy, Maradona's personal problems increased. His cocaine uise continued, an he receivit US $70,000 in fines frae his club for missin gemmes an practices, ostensibly acause o 'stress'. He faced a scandal thare regardin an illegitimate son; an he wis the object o some suspicion ower an allegit friendship wi the Camorra an aw.
Later on, in honor o Maradona an his achievements durin his career at Napoli, the No. 10 jersey o Napoli wis offeecially retired.
Sevilla, Newell's Old Boys an Boca Juniors[eedit | eedit soorce]
Efter servin a 15-month ban for failin a drog test for cocaine, Maradona left Napoli in disgrace in 1992. Despite interest frae Real Madrid o Spain an Olympique Marseille o Fraunce, he signed for Sevilla o Spain, whaur he stayed for ane year. In 1993 he played for Newell's Old Boys an in 1995 he returned tae Boca Juniors for twa years. Maradona appeared for Tottenham Hotspur in a friendly match against Internazionale an aw, shortly afore the 1986 Warld Cup. The match wis Osvaldo Ardiles' testimonial, who insistit his friend Maradona played, which Tottenham wan 2–1. He played alongside Glenn Hoddle, who gave up his number ten shirt for the Argentine.
International career[eedit | eedit soorce]
Durin his time wi the Argentine naitional team, Maradona scored 34 goals in 91 appearances. He made his full internaitional debut at age 16, against Hungary on 27 Februar 1977. At age 18, he played the Warld Youth Championship for Argentinae, an wis the starn o the tournament, shinin in their 3–1 feenal win ower the Soviet Union. On 2 Juin 1979, Maradona scored his first senior internaitional goal in a 3–1 win against Scotland at Hampden Park. He is the anerly player tae win the Golden Ball at both the FIFA U-20 Warld Cup an FIFA Warld Cup, in 1979 an 1986.
1982 Warld Cup[eedit | eedit soorce]
Maradona played his first Warld Cup tournament in 1982. Argentinae played Belgium in the openin game o the 1982 Cup in Barcelona. The Catalan croud wis eager tae see their new warld-record signin Diego Maradona in action, but he did no perform tae expectations. Argentinae, the defendin champions, lost tae Belgium 1–0. Awtho the team convincingly beat Hungary an El Salvador tae progress tae the seicont roond, they wur defeated in the seicont roond bi Brazil an bi eventual winners Italy. The Italian match is renouned for Maradona bein aggressively man-markit bi Claudio Gentile, as Italy beat Argentinae in Maradona's new hame ceety o Barcelona. Maradona played in aw five matches athoot bein substitutit, scorin twice against Hungary. Efter bein fouled repeatitly in aw gemmes an in pairticularly the last ane against Brazil, Maradona's temper eventually got the better o him an he wis sent aff wi 5 minutes remainin for a serious retaliatory foul against Joao Batista da Silva.
1986 Warld Cup[eedit | eedit soorce]
Maradona captained the Argentine naitional team tae victory in the 1986 FIFA Warld Cup, winnin the feenal in Mexico against West Germany. Throuoot the 1986 Warld Cup Maradona assertit his dominance an wis the maist dynamic player o the tournament. He played ivery minute o ivery Argentinae gemme, scored 5 goals an made 5 assists, three o those in the openin match against Sooth Korea. His first goal o the tournament came against Italy in the seicont group gemme. Efter scorin twa goals in the 2–1 quairter-feenal win against Ingland his legend wis cementit.
This match wis played wi the backgrund o the Falklands War atween Argentinae an the Unitit Kinrick. Replays showed that the first goal wis scored bi strikin the baw wi his haund. Maradona wis coyly evasive, describin it as "a little wi the heid o Maradona an a little wi the haund o God." It became kent as the "Haund o God". Ultimately, on 22 August 2005 Maradona acknawledgit on his televeesion show that he haed hit the baw wi his haund purposely, an nae contact wi his heid wis made, an that he immediately ken the goal wis illegitimate. This became kent as a internaitional fiasco in Warld Cup history. The goal stuid, hintle tae the wrath o the Inglis players.
Maradona's seicont goal, juist fower minutes efter the hotly disputit haund-goal, wis later votit bi FIFA as the greatest goal in the history o the World Cup. He receivit the baw in his awn hauf, swivelled aroond, an wi 11 touches ran mair than hauf the lenth o the field, dribblin past five Inglis ootfield players (Peter Beardsley, Steve Hodge, Peter Reid, Terry Butcher, an Terry Fenwick) an goalkeeper Peter Shilton. This goal was votit "Goal of the Century" in a 2002 online poll conductit bi FIFA. Maradona later commentit that the goal wad no hae been possible haed it no been for the fairness o the Inglis style o play.
Maradona follaeed this wi twa mair goals in the semi-feenal against Belgium, includin anither virtuoso dribblin display for the seicont goal. In the feenal, the opposin Wast German side attemptit tae conteen him bi double-markin, but he nivertheless foond the space tae give the feenal pass tae Jorge Burruchaga for the winnin goal. Argentina beat Wast Germany 3–2 in front o 115,000 spectators at the Azteca Stadium.
Durin the course o the tournament, Maradona attemptit or creatit mair than hauf o Argentinae's shots, embarkit on 90 dribbles some three times mair than ony ither player an wis fouled 53 times winnin his team twice as mony free kicks as any player. Maradona scored or assistit 10 o Argentinae's 14 goals includin the assist for the winnin goal in the feenal, ensurin that he wad be remembered as ane o the greatest names in fitbaa history.
Bi the end o the tournament, Maradona went on tae winnin the Golden Ball as the best player o the tournament bi unanimous vote an wis widely regardit tae hae wan the World Cup virtually single-haunditly. In a tribute tae him, the Azteca Stadium authorities built a statue o him scorin the "goal o the century" an placit it at the entrance o the stadium an aw.
1990 Warld Cup[eedit | eedit soorce]
Maradona captained Argentinae again in the 1990 FIFA Warld Cup tae yet anither World Cup Final. An ankle injury affectit his oweraw performance, an he wis hintle less dominant than fower years earlier. Argentinae wur amaist eliminatit in the first roond, anerly qualifyin in third position frae their group. In the roond o 16 match against Brazil, Claudio Caniggia scored the anerly goal efter bein set up bi Maradona.
In the quairter feenal, Argentinae facit Yugoslavie, the match endin 0–0 efter 120 minutes, an Argentinae advancin on penalty kicks, despite Maradona missin ane o the penalties in the shuitoot wi a weak shot tae the goalkeeper's richt. The semifeenal against the host naition Italy wis resolvit on penalties efter a 1–1 draw an aw; this time, Maradona wis successful wi his effort, darinly rollin the ball intae the net wi a amaist exact replica o his missed shot in the previous roond. In the feenal, Argentinae lost 1–0 tae Wast Germany, the anerly goal bein a penalty bi Andreas Brehme in the 85t minute efter a controversial foul on Rudi Völler.
1994 Warld Cup[eedit | eedit soorce]
At the 1994 FIFA Warld Cup Maradona played in anerly twa games, scorin ane goal against Greece, afore being sent hame efter failin a drog test for ephedrine dopin. In his autobiografie, Maradona argued that the test result wis due tae his personal trainer giein him the pouer drink Rip Fuel. His claim wis that the U.S. version, unlike the Argentine ane, conteened the chemical an that, haein run oot o his Argentine dosage, his trainer unwittingly bocht the U.S. formula. FIFA expelled him frae USA '94 an Argentinae wur subsequently eliminatit in the seicont roond. Maradona haes separately claimit that he haed an greement wi FIFA an aw, on which the organization renegit, tae allou him tae uise the drog for wicht loss afore the competition in order tae be able tae play. His failed drogs test at the 1994 World Cup signaled the end o his internaitional career, which haed lastit 17 years an yieldit 34 goals frae 91 gemmes.
Personal life[eedit | eedit soorce]
Faimily[eedit | eedit soorce]
His parents are Diego Maradona Senior an Dalma Salvadora Franco. His faither is o Italian an Native American oreegin an his mither is o Croatie oreegin. Maradona marriet lang-time fiancée Claudia Villafañe on 7 November 1984 in Buenos Aires, an they haed twa dochters, Dalma Nerea (born 2 Apryle 1987) an Giannina Dinorah (born 16 Mey 1989), bi whom he became a grandfaither in 2009. In his autobiografie, Maradona admits he wis no aye faithful tae Claudia, even tho he refers tae her as the luve o his life.
Maradona an Villafañe divorcit in 2004. Dochter Dalma has since asserted that the divorce was the best solution for aw, as her parents remained on friendly terms. They travelled thegither tae Napoli for a series o homages in Juin 2005 an wur seen thegither on mony ither occasions, includin the Argentinae matches durin 2006 FIFA World Cup.
Durin the divorce proceedins, Maradona admittit he wis the faither o Diego Sinagra (born in Naples on 20 September 1986). The Italian courts haed awready so ruled in 1993, efter Maradona refused tae unnergo DNA tests for pruivin or dispruivin his paternity. Diego Jr. met Maradona for the first time in Mey 2003 efter trickin his wey ontae a gowf course in Italy whaur Maradona wis playin. Diego Sinagra is nou a fitbawer playin in Italy. Efter the divorce, Claudia embarkit on a career as a theatre producer, an Dalma wis seekin a actin career; she haed expressed her desire tae attend the Actor's Studio in Los Angeles.
His mither, Dalma, dee'd on 19 November 2011. Diego wis in Dubai at the time, an desperately treed tae flee back in time tae see her, but wis too late. She wis 81 years auld. His son Diego Fernando, whom he haed wi his ex lang term pairtner Veronica Ojeda, wis born 13 Februar 2013.
Career statistics[eedit | eedit soorce]
- Source: Club Statistics, at expertfootball.com
Club[eedit | eedit soorce]
|1976||Argentinos Juniors||Primera División||0+11||0+2||0||0||–||–||11||2|
|1981||Boca Juniors||Primera División||28+12||17+11||0||0||–||–||40||28|
|1993–94||Newell's Old Boys||Primera División||5||0||–||–||–||5||0|
- Ither – League Cup (Spain) an Super Cup (Italy)
- His oweraw average o goals scored per match in domestic club competitions is 0.526.
Internaitional[eedit | eedit soorce]
- Stairtit in 21 consecutive matches for Argentinae in fower Warld Cups (1982, 1986, 1990, 1994)
- Appeared 16 times as caiptain o the naitional team, a Warld Cup-record.
- Scored 8 goals an providit 8 assists in 21 Warld Cup appearances, includin 5 goals an 5 assists in 1986
- Tee'd for heichest goal-scorer frae Argentinae in Warld Cup feenals (equaled Guillermo Stábile's mark in 1994; surpassed bi Gabriel Batistuta in 1998)
- Wis fouled 23 times in the match Argentinae v Italy in the 1982 Warld Cup, a single-match Warld Cup-record;
- Wis fouled 50 times durin 1990 Warld Cup, a single-tournament Warld-Cup record.
|Argentinae naitional team|
Manager[eedit | eedit soorce]
|Mandiyú de Corrientes||Januar 1994||Juin 1994||12||1||5||6||8.33|
|Racing Club||Mey 1995||November 1995||11||2||3||6||18.18|
|Argentinae||November 2008||Julie 2010||19||14||0||5||73.68|
|Al Wasl FC||Mey 2011||Julie 2012||22||7||5||10||31.82|
Honours[eedit | eedit soorce]
Club[eedit | eedit soorce]
Kintra[eedit | eedit soorce]
- FIFA Warld Youth Championship: 1979
- 75t anniversar FIFA Cup: 1979
- FIFA Warld Cup: 1986
- Artemio Franchi Trophy: 1993
Manager[eedit | eedit soorce]
Club[eedit | eedit soorce]
Individual[eedit | eedit soorce]
- Argentine Primera División top scorers (5): 1978 Metropolitano, 1979 Metropolitano, 1979 Nacional, 1980 Metropolitano, 1980 Nacional
- FIFA World Youth Championship Golden Ball: 1979
- FIFA World Youth Championship Silver Shoe: 1979
- World Player of the Year (Guerin Sportivo): 1979
- Argentine Fitbaa Writers' Fitbawer o the Year (4): 1979, 1980, 1981, 1986
- Sooth American Fotbawer o the Year (2): (offeecial awaird) 1979, 1980
- Olimpia de Oro (2): 1979, 1986
- Guerin d'Oro (Serie A Fitbawer o the Year): 1985
- Onze de Bronze (2): 1985, 1988
- FIFA World Cup Golden Ball: 1986
- FIFA World Cup Silver Shoe: 1986
- FIFA World Cup Maist Assists: 1986
- FIFA World Cup All-Star Team (2): 1986, 1990
- Onze d'Or (2): 1986, 1987
- Argentine Sports Writers' Sportsman o the Year: 1986
- L'Équipe Champion of Champions: 1986
- United Press International Athlete of the Year Award: 1986
- World Soccer Awards Player o the Year: 1986
- Sooth American Player o the Year (4): (unoffeecial awaird) 1986, 1989, 1990, 1992
- Capocannoniere (Serie A top scorer): 1987–88
- Coppa Italia top scorer: 1987-88
- FIFA World Cup Bronze Ball: 1990
- Onze d'Or (top player o the year for the Onze Mondial French newspaper): 1994
- FIFA World Cup All-Time Team: 1994
- Golden Ball for services tae fitbaa (France Football): 1996
- World Team of the 20th Century: 1998
- World Soccer The Greatest Players of the 20th century: (#2) 1999
- Argentine Sports Writers' Sportsman o the Century: 1999
- Marca Leyenda: 1999
- Number 10 retired bi Napoli fitbaa team as a recognition tae his contribution tae the club: 2000
- FIFA Player o the Century: 2000
- FIFA Warld Cup Goal o the Century (1986 (2–1) v. Ingland; seicont goal): 2002
- FIFA Warld Cup Dream Team: 2002
- FIFA 100 Greatest Living Footballers: 2004
- Argentine Senate "Domingo Faustino Sarmiento" recognition for lifetime achievement: 2005
- World Soccer Greatest XI of all time: 2013
- Napoli aw-time Top Scorer
References[eedit | eedit soorce]
- Maradona tricks and skills videos of the best soccer, football players ever. Football-tricks.com. Retrieved 31 March 2013.
- Diego Maradona dominated 1986 World Cup after position switch – Jonathan Wilson – SI.com. Sportsillustrated.cnn.com (27 May 2010). Retrieved 31 March 2013.
- Diego Maradona: ‘The Soccer Guru’. The Viewspaper (25 June 2010). Retrieved 31 March 2013.
- Diego Maradona – Profile of Soccer Player Diego Maradona. Worldsoccer.about.com. Retrieved 31 March 2013.
- "The Best of The Best". Rec.Sport.Soccer Statistics Foundation.com (19 June 2009). Retrieved 31 March 2013.
- – "The 100 greatest players of all time" The Football Pantheon, 20 September 2011
- – "Castrol Debate: Pele Versus Maradona". goal.com, 23 October 2010
- Other opinions about Maradona as the greatest player can be found at:
– "Ruud Gullit: Diego Maradona is the best ever in my opinion". goal.com, 29 July 2012
– "Lionel Messi: Diego Maradona is the greatest of all-time". SoccerAnchor, 7 September 2011
– "Rummenigge: Maradona better than Pele". The Times of India, 12 November 2008
– "Paolo Maldini: Maradona best ever, Ronaldo close second" Paolo Maldini fan page, 21 July 2008
– "Gary Lineker: Diego has been the best player without a doubt, better than Pele" SoccerBlog, 25 March 2006
– "Glenn Hoddle: Diego Maradona is the greatest player of all time". SoccerBible, 22 July 2010.
– "Ryan Giggs: Maradona is the best of all time". tribalfootball, 11 October 2011.
– "Rio Ferdinand: In my eyes Maradona is the best footballer ever". fifa.com, 7 November 2008
– "Mario Kempes: Maradona is absolutely the best". ESPN soccernet, 18 April 2005.
– "Aguero: It is disrespectful to compare me to Maradona". Mirro Football, 20 November 2011.
– "Frank McGarvey: Diego Maradona was world's best player". Daily Record, 30 October 2008.
– "Gordon Smith: Maradona was the best player I ever saw play the game". Daily Record, 30 October 2008.
– "Trevor Edwards: Maradona is best" Central Telegraph, 11 April 2012
– "Maradona’s still number one". The Sun, 29 April 2011.
– "Considered by many as the greatest football player to have ever walked the face of the earth". FIFA.com
- FIFA Player of the Century. touri.com
- "Maradona or Pele?". CNN Sports Illustrated, 10 December 2000. Retrieved 13 March 2013
- A SUMMARY OF MARADONA's LIFE www.vivadiego.com. Retrieved 18 August 2006.
- "If only... the transfer deals that failed to materialise". The Independent. Retrieved 1 April 2013
- That's one hell of a diet, Diego 8 January 2006. Guardian Newspapers Limited. Retrieved 13 August 2006.
- "Backgrounder: Diego Maradona". CBC Sports. Retrieved 14 December 2012
- "Snapshot: Maradona is toast of the town after signing for Napoli". The Times. Retrieved 30 March 2013
- "SPORTS PEOPLE; Maradona Fined". The New York Times. 13 Januar 1991. Retrieved 1 Aprile 2010.
- May, John (19 Aprile 2004). "Maradona's fall from grace". BBC News. Retrieved 1 Aprile 2010.
- "After the fall: The World Cup dream is over for Diego Maradona, but there may be worse to come – a little matter of pounds 500,000-worth of smuggled cocaine, and the Naples mafia. Paul Greengrass and Toby Follett report". The Independent. London. 5 Julie 1994. Retrieved 1 Aprile 2010.
- "Diego Maradona: 1961(?)—: Athlete – The Infamous "hand Of God" Goal". Biography.jrank.org. Retrieved 12 Juin 2010.
- "Camorra, arrestato il boss amico di Maradona". Corriere della Sera. 24 December 2009. Retrieved 12 Juin 2010.
- Telander, Rick (14 Januar 2002). "At his best, Diego Maradona can be as graceful as Michael Jordan. At his worst, he can be as disgraceful as John McEnroe. The question is, which Maradona will show for the World Cup?". CNN.
- Landolina, Salvatore. (14 January 2011) Diego Maradona Backs Ezequiel Lavezzi To Earn Napoli Number 10 Shirt. Goal.com. Retrieved 31 March 2013.
- "Sport in Short: Football – Sport". The Independent. UK. 15 Julie 1992. Retrieved 6 Mey 2011.
- MacPherson, Graeme (30 October 2008). Maradona to receive Hampden welcome, The Herald.
- 1982 – Story of Spain '82. Planet World Cup. Retrieved 31 March 2013.
- Brewin, John (9 June 2010) "Diego Maradona: God's gift". ESPN Soccernet.
- "Castrol World Cup Legends: Diego Maradona – 1986". Goal.com (10 June 2010). Retrieved 14 December 2012
- "1986 FIFA World Cup Mexico: Italy – Argentina". FIFA. Retrieved 14 December 2012
- McCarthy, David (18 November 2008). Terry Butcher: Maradona robbed England of World Cup glory. Daily Record.
- Cite error: Invalid
<ref>tag; no text was provided for refs named
- "Maradona's strike is goal of century". Rediff.com. 30 Mey 2002.
- Castrol Worldcup Statistics – Diego Maradona. Castrolfootball.com. Retrieved 31 March 2013.
- Darby, James. (10 June 2010) WorldCup Legends: Maradona. Goal.com. Retrieved 31 March 2013.
- Argentina's Road to the World Title FIFA. page 43
- "Adidas Golden Ball Winners" from. FIFA.com (14 November 2012). Retrieved 31 March 2013.
- Pelé and Maradona – two very different number tens. FIFA.com (25 January 2001). Retrieved 31 March 2013.
- Messi’s Goal Better Than Maradona's Goal of the Century? worldrec.info. Retrieved 29–01–09.
- Hylands, Alan. Diego Maradona, about.com.
- Cite error: Invalid
<ref>tag; no text was provided for refs named
- Cite error: Invalid
<ref>tag; no text was provided for refs named
- "True Stories - Maradona 1/7". 1995 UK TV Documentary on Diego Maradona. YouTube. 12 Januar 2009. Retrieved 4 Julie 2010.
his father of Native Indian extraction
- La Liga (19 Februar 2009). "Diego Maradona Becomes A Grandfather As Sergio Aguero Junior Is Born". Goal.com. Retrieved 12 Juin 2010.
- ESPN Deportes – "Llega en son de paz". Retrieved 19 May 2006
- ESPN Deportes – "El amor al ídolo". Retrieved 19 May 2006
- "Diego Sinagra". Resport.it. Retrieved 12 Juin 2010.
- Clarin.com – "Había una vez... un elenco para la selección". Retrieved 19 May 2006
- Clarin.com – "Dalma Maradona: diario de una princesa". Retrieved 19 May 2006
- "Aguero is a wimp! Maradona blasts City star after split from his daughter turns nasty". Daily Mail. Retrieved 28 November 2013
- Club Statistics. expertfootball.com (archived)
- "Diego Armando Maradona – International Appearances". Rec.Sport.Soccer Statistics Foundation. Retrieved 6 Mey 2011.
- "Special Debate: Lionel Messi vs Diego Maradona – So Who Is Better?". Goal.com. Retrieved 19 November 2013
Freemit airtins[eedit | eedit soorce]
|Wikimedia Commons haes media relatit tae Diego Maradona.|