Jump to navigation Jump to search
|December||Days in Januar||Februar|
|1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31|
The 5t o Januar is the 5t day o the year in the Gregorian Calendar, wi 360 days ti come (361 in lowp years).
Events[eedit | eedit soorce]
- 1066 - Inglis King Edward the Confessor dies. This stairts a chain o events leadin tae the Norman Conquest o Ingland.
- 1769 - James Watt gets a patent for his steam ingine.
- 1895 - Dreyfus Affair: Alfred Dreyfus is stripped o his military rank an sent tae Devil's Island.
- 1896 - An Austrick newspaper reports Wilhelm Röntgen's discovery o a new teep o radiation, later cried X-rays.
- 1933 − The Golden Gate Brig (Gowden Yett Brig) wis stairtit bein biggit in San Francisco Bay.
- 1949 - US Preses Harry S. Truman announces his "Fair Deal" programme.
- 1957 - Jackie Robinson retires frae basebaw.
- 1969 - The last train tae traivel the Waverley Route tae Cairl (on the wey tae Lunnon) leaves Edinburgh Waverley railwey station. The Waverley Route is closed a short time efter.
- 1972 - Richard Nixon orders the development o the Space Shuttle programme.
- 1993 - The ile tanker "Braer" runs aground on the coast o the Shetland Islands
- 2005 - The dwarf planet Eris is discovered.
- 2019 - The Ukrainian Orthodox Kirk is formally permittit tae separate frae the Roushie Orthodox Kirk.
- 2021 - COVID-19 pandemic in the Unitit Kinrick: New daily cases exceed 60,000 for the first time.
- 2021 - The Democratic Pairty wins twa Unitit States Senate seats in the state o Georgie.
Births[eedit | eedit soorce]
- 1592 - Shah Jahan, Mughal Emperor o Indie (d. 1660)
- 1846 - Rudolf Christoph Eucken, German filosofer an writer (d. 1926)
- 1876 - Konrad Adenauer, Chancellor o Wast Germany (d. 1967)
- 1917 - Jane Wyman, American actress (d. 2007)
- 1928 - Walter Mondale, 42nt Vice Preses o the Unitit States
- 1928 - Zulfikar Ali Bhutto, Pakistani politeecian (d. 1979)
- 1931 - Robert Duvall, American actor
- 1932 - Umberto Eco, Italian writer an filosofer (d. 2016)
- 1938 - Juan Carlos I o Spain
- 1941 - Hayao Miyazaki, Japanese film director, producer an animator
- 1946 - Diane Keaton, American actress
- 1952 - Uli Hoeness, German fitbawer
- 1955 - Douglas Chapman, Scots politeecian
- 1956 - Frank-Walter Steinmeier, German politeecian, Preses o Germany
- 1969 - Marilyn Manson, American muisicker
- 1972 - Sakis Rouvas, Greek sangster
- 1975 - Bradley Cooper, American actor
- 1978 - January Jones, American actress
- 1985 - Deepika Padukone, Indie actress
- 1995 - Be Xuan Mai, Vietnamese sangster
Daiths[eedit | eedit soorce]
- 1066 - Edward the Confessor, Saxon King o Ingland (b. 1004)
- 1589 - Catherine de' Medici, Queen o Fraunce (b. 1519)
- 1655 - Pape Innocent XI (b. 1574)
- 1762 - Elizabeth o Roushie (b. 1709)
- 1858 - Joseph Radetzky von Radetz, Austrick field marshal (b. 1766)
- 1922 - Ernest Shackleton, Erse splorer (b. 1874)
- 1933 - Calvin Coolidge, 30t Preses o the Unitit States (b. 1872)
- 1941 - Amy Johnson, Breetish pilot (b. 1903)
- 1951 - Soh Jaipil, Korean activist an jurnalist (b. 1864)
- 1970 - Max Born, German pheesicist (b. 1882)
- 1977 - Matt McGinn, Scots sangster-sangwriter, actor, writer an poet (b. 1928)
- 1994 - Tip O'Neill, American politeecian (b. 1912)
- 2003 - Roy Jenkins, Welsh politeecian (b. 1920)
- 2014 - Eusébio, Portuguese fitbawer (b. 1942)
- 2016 - Pierre Boulez, French muisicker an componer (b. 1925)
- 2018 - John Young, American astronaut (b. 1930)
- 2020 - Hans Tilkowski, German fitbawer (b. 1935)
Halidays[eedit | eedit soorce]
- Auld Yuil, whiles cried Epiphany Eve or the Twalt Nicht o Christenmas
|Wikimedia Commons haes media relatit tae 5 January.|