Jump to navigation Jump to search
|December||Days in Januar||Februar|
|1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31|
The 28t o Januar is the 28t day o the year in the Gregorian Calendar, wi 337 days ti come (338 in lowp years).
Events[eedit | eedit soorce]
- 814 - Haly Roman Emperor Charlemagne dees; Louis the Pious succeeds him.
- 1547 - Edward VI o Ingland acomes King.
- 1573 - Airticles o the Warsaw Confederation are signed, sanctionin freedom o releegion in Poland.
- 1591 - Scots healer Agnes Sampson is executit for alleged witchcraft.
- 1813 - Jane Austen's Pride an Prejudice is first published in the Unitit Kinrick.
- 1820 - An expedeetion led bi Fabian Gottlieb von Bellingshausen discovers the continent o Antarcticae.
- 1841 - James Clark Ross discovers Antarcticae's Ross Ice Shelf.
- 1887 - The biggest-recordit snawflakes faw in Keogh, Montana.
- 1887 - Biggin wirk on the Eiffel Touer in Paris stairts.
- 1896 - Walter Arnold o East Peckham, Kent, Ingland, acomes the first person convictit o a road speedin offence.
- 1900 - The German Fitbaw Association is foondit.
- 1933 - Kurt von Schleicher resigns as Chancellor o Germany an recommends tae Paul von Hindenburg tae name Adolf Hitler as Chancellor.
- 1935 - Iceland legalises abortion.
- 1958 - Lego is patentit.
- 1986 - The Space Shuttle Challenger explodes shortly efter launch frae Cape Canaveral, Florida, killin aw 7 crew members.
- 1987 - Soviet leader Mikhail Gorbachev introduces the ideas o Glasnost an Perestroika.
- 2002 - TAME Flicht 120 crashes in Soothren Colombie, killin 92 fowk.
- 2006 - The Katowice tred hall ruif collapse in Poland kills 65 fowk.
- 2013 - Beatrix o the Netherlands propales her abdication.
- 2017 - Serena Williams wins her 23rd Grand Slam singles tennis teetle at the Australian Open, surpassin Steffi Graf's Open Era record.
- 2018 - Roger Federer acomes the first male tennis player tae win 20 Grand Slam singles teetles when he wins the Australian Open.
Births[eedit | eedit soorce]
- 1457 - Henry VII o Ingland (d. 1509)
- 1582 - John Barclay, Scots poet (d. 1621)
- 1600 - Pape Clement IX (d. 1669)
- 1611 - Johannes Hevelius, Pols astronomer (d. 1687)
- 1717 - Mustafa III, Ottoman Sultan (d. 1774)
- 1768 - Frederick VI o Denmark (d. 1839)
- 1784 - George Hamilton-Gordon, 4t Yerl o Aiberdeen, Prime Meenister o the Unitit Kinrick (d. 1860)
- 1822 - Alexander Mackenzie, 2nt Prime meenister o Canadae (d. 1892)
- 1835 - Robert Herbert Story, Scots divine (d. 1907)
- 1841 - Henry Morton Stanley, Welsh-American jurnalist an splorer (d. 1904)
- 1887 - Arthur Rubinstein, Pols-American clessical pianist (d. 1982)
- 1909 - John Thomson, Scots fitbawer (d. 1931)
- 1912 - Jackson Pollock, American penter (d. 1956)
- 1936 - Alan Alda, American actor
- 1936 - Ismail Kadare, Albanie writer
- 1940 - Carlos Slim, Mexican businessman
- 1944 - Alister Allan, Scots Olympic rifleman
- 1950 - Hamad bin Isa Al Khalifa, King o Bahrain
- 1955 - Nicolas Sarkozy, umwhile Preses o Fraunce
- 1957 - Frank Skinner, Inglis comedian an telly presenter
- 1962 - Joan McAlpine, Scots jurnalist an politeecian
- 1964 - Dave McPherson, Scots fitbawer
- 1976 - Rick Ross, American rapper
- 1978 - Gianluigi Buffon, Italian goalkeeper
- 1980 - Yasuhito Endo, Japanese fitbawer
- 1981 - Elijah Wood, American actor
- 1986 - Jessica Ennis-Hill, Inglis athlete
- 1998 - Ariel Winter, American actress
Daiths[eedit | eedit soorce]
- 814 - Charlemagne
- 1290 - Dervorguilla o Gallowa (b. 1210)
- 1547 - Henry VIII o Ingland (b. 1491)
- 1591 - Agnes Sampson, Scots healer accuised o witchcraft
- 1596 - Francis Drake, Inglis splorer an politeecian (b. 1540)
- 1621 - Pape Paul V (b. 1550)
- 1687 - Johannes Hevelius, Pols astronomer (b. 1611)
- 1744 - Thomas Innes, Scots priest (b. 1662)
- 1859 - F. J. Robinson, 1st Viscoont Goderich, Prime Meenister o the Unitit Kinrick (b. 1782)
- 1911 - John MacWhirter, Scots penter (b. 1839)
- 1939 - William Butler Yeats, Erse writer (b. 1865)
- 1978 - Archie Robertson, Scots fitbawer (b. 1929)
- 1986 - Astronauts kilt in the Challenger Disaster:
- 1996 - Joseph Brodsky, Roushie poet (b. 1940)
- 2002 - Astrid Lindgren, Swadish writer (b. 1907)
- 2016 - Paul Kantner, American muisicker (b. 1941)
- 2016 - Dave Thomson, Scots fitbawer (b. 1938)
Halidays[eedit | eedit soorce]
- Data Privacy Day
- Airmy Day (Armenie)
|Wikimedia Commons haes media relatit tae 28 January.|