The 23rd o Juin is the 174t day o the year (175t in lowp years) in the Gregorian Calendar, wi 191 days ti come.
- 1314 - Stairt o the Battle o Bannockburn, sooth o Stirlin, Edward II o Ingland an Robert I o Scotland forgaithert tae battle. Robert wan an Edward flittit baith the field an Scotland.
- 1848 - Stairt o the Juin Days Uprisin in Fraunce.
- 1887 - Banff Naitional Pairk in Alberta, Canadae, is creatit.
- 1894 - The Internaitional Olympic Committee is foondit.
- 1914 - Mexican Revolution: Pancho Villa captures Zacatecas.
- 1925 - Mt. Logan, Canadae's heichest peak, is first climbed.
- 1944 - Thomas Mann becomes a Unitit States citizen.
- 1961 - The Antairctic Treaty enters intae force.
- 1983 - Pape John Paul II meets wi Pols trade union leader Lech Walesa.
- 1985 - An Air Indie plane is brocht doon bi a bomb off Ireland, killin aw 329 fowk on baird.
- 1998 - Fitbaa: Scotland loses 3-0 tae Morocco at the 1998 FIFA Warld Cup group stage in its final major toornament match tae date.
- 2005 - Scots leid version o Wikipedia wis stairtit.
- 2013 - Nik Wallenda walks on a tightrope across the Grand Canyon, Arizona.
- 2016 - The Unitit Kinrick votes in a European Union membership referendum, producin the deceesion tae leave the European Union, bi a majority o 51.9% (tae 48.1%). Scotland votes bi a majority o 62% (tae 38%) tae remain.
- 2018 - Thoosands o fowk mairch in Lunnon agin Brexit on the 2nt anniversary o the referendum.
- 2018 - A bomb is detonatit at a poleetical rally o Zimbabwe's Preses Emmerson Mnangagwa in an attempt on his life.
- 2018 - 12 boys an thair assistant fitbaw coach become stuck in the Tham Luang cave in northren Thailand; they are successfully rescued ower twa weeks later.
- 2019 - Ekrem Imamoglu, the opposeetion candidate, wins the re-run o Istanbul's Mayoral election agin Binali Yildirim, the preffered candidate o Preses o Turkey Recep Tayyip Erdogan.
- 47 BC – Caesarion, Egyptian keeng (d. 30 BC)
- 1456 – Margaret o Denmark, Queen o Scotland (d. 1486)
- 1534 – Oda Nobunaga, Japanese warlord (d. 1582)
- 1668 – Giambattista Vico, Italian jurist, historian, an philosopher (d. 1744)
- 1763 – Josephine de Beauharnais, Empress o Fraunce (d. 1814)
- 1889 – Anna Akhmatova, Roushie poet (d. 1966)
- 1894 – Edward VIII o the Unitit Kinrick (d. 1972)
- 1904 – Willie MacFadyen, Scots fitbawer (d. 1971)
- 1910 – Jean Anouilh, French dramatist (d. 1987)
- 1912 – Alan Turing, Inglis mathematician an computer scientist (d. 1954)
- 1925 – Oliver Smithies, Breetish-American geneticist (d. 2017)
- 1937 – Martti Ahtisaari, Finnish politeecian, 10t Preses o Finland, Nobel Prize laureate
- 1937 – Bobby Kennedy, Scots fitbawer
- 1940 – Willie Wallace, Scots fitbawer
- 1943 – Vint Cerf, American internet pioneer
- 1951 – Sergei Skripal, Roushie double-agent
- 1956 – Graeme Armstrong, Scots fitbawer
- 1957 – Frances McDormand, American actress
- 1961 – John Nicolson, Scots jurnalist an politeecian
- 1963 – Colin Montgomerie, Scots gowfer
- 1972 – Selma Blair, American actress
- 1972 – Zinedine Zidane, French fitbawer an manager
- 1975 – KT Tunstall, Scots sangster
- 1976 – Patrick Vieira, French fitbawer
- 1980 – Francesca Schiavone, Italian tennis player
- 1983 – Richie Ramsay, Scots gowfer
- 1984 – Duffy, Welsh sangster
- 1994 – Marcus Fraser, Scots fitbawer
- 79 – Vespasian, Roman emperor (b. 9)
- 1795 – James Craig, Scots airchitect (b. 1739)
- 1832 – Sir James Hall, 4t Baronet, Scots geologist (b. 1761)
- 1836 – James Mill, Scots historian (b. 1773)
- 1876 – Robert Napier, Scots ingineer (b. 1791)
- 1881 – Matthias Jakob Schleiden, German botanist an academic (b. 1804)
- 1891 – Wilhelm Eduard Weber, German pheesicist (b. 1804)
- 1965 – Jimmy McMenemy, Scots fitbawer (b. 1880)
- 1995 – Jonas Salk, American biologist an medicinar (b. 1914)
- 2011 – Peter Falk, American actor (b. 1927)
- 2013 – Richard Matheson, American author and screenwriter (b. 1926)
||Wikimedia Commons haes media relatit tae 23 June.|