Jump to navigation Jump to search
|Februar||Days in Mairch||Aprile|
|1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31|
The 5t o Mairch is the 64t day o the year (65t in lowp years) in the Gregorian Calendar, wi 301 days ti come.
- 1770 - Boston Massacre: 5 Americans are kilt bi Breetish troops.
- 1850 - The Britannia Brig, ane o the main crossins atween mainland Wales an Anglesey across the Menai Strait, is opened.
- 1878 - Manchester United F.C. is foondit as Newton Heath LYR FC.
- 1894 - Archibald Primrose, 5t Yerl o Rosebery becomes Prime Meenister o the Unitit Kinrick.
- 1919 - Helsinki's main railwey station opens.
- 1933 - The Nazi Pairty wins 43.9% o the vote in German elections, five weeks efter Adolf Hitler came tae pouer.
- 1936 - The prototype o Supermarine Spitfire flies for the first time.
- 1946 - Winston Churchill uses the term "Iron Curtain" for the first time.
- 1953 - Joseph Stalin dees in the Soviet Union. Nikita Khrushchev taks ower frae him.
- 1960 - Che Guevara's "Guerrilero Heroico" photograph is taken.
- 1979 - Voyager 1 passes the planet Jupiter.
- 1983 - Rugby union: Scotland achieves its maist recent away win ower Ingland, defeatin thaim 22-12 at Twickenham in Lunnon.
- 1999 - Paul Okalik is electit as the first Premier o the newly creatit Canadian territory o Nunavut.
- 2006 - The BBC's laundmairk "Planet Earth" telly series debuts.
- 2013 - Preses o Venezuela Hugo Chávez dees o cancer agit 58.
- 2020 - COVID-19 pandemic: Bosnie an Herzegovinae, Martinique, Palestine an Sooth Africae record thair first COVID-19 cases.
- 1133 - King Henry II o Ingland (d. 1189)
- 1324 - King David II o Scotland (d. 1371)
- 1326 - Louis I o Hungary (d. 1382)
- 1512 - Gerardus Mercator, Flemish cairtmaker (d. 1594)
- 1759 - John Jamieson, Scots clergyman, lexicografer, philologist an antiquary (d. 1838)
- 1830 - Charles Wyville Thomson, Scots naitural historian an marine zoologist (d. 1882)
- 1871 - Rosa Luxemburg, German activist (d. 1919)
- 1873 - Olav Bjaaland, Norse skier an splorer (d. 1961)
- 1874 - Henry Travers, Inglis actor (d. 1965)
- 1887 - Heitor Villa-Lobos, Brazilian componer an conductor (d. 1959)
- 1896 - David Pratt, Scots fitbawer (d. 1967)
- 1898 - Misao Okawa, Japanese supercentenarian (d. 2015)
- 1898 - Zhou Enlai, Cheenese politeecian (d. 1976)
- 1908 - Rex Harrison, Inglis actor (d. 1990)
- 1922 - Pier Paolo Pasolini, Italian film director (d. 1975)
- 1934 - Daniel Kahneman, Israeli-American psychologist
- 1937 - Olusegun Obasanjo, umwhile Preses o Nigerie
- 1942 - Felipe González, umwhile Prime meenister o Spain
- 1942 - Mike Resnik, American Science Feection owthor (d. 2020)
- 1962 - The Proclaimers, Scots sangsters
- 1964 - Heather Roy, New Zealand politeecian
- 1965 - Carolyn Leckie, Scots politeecian
- 1974 - Eva Mendes, American actress
- 1974 - Jens Jeremies, German fitbawer
- 1982 - Dan Carter, New Zealand rugby union player
- 1982 - Nikki Walker, Scots rugby union player
- 1985 - David Marshall, Scots fitbawer
- 1987 - Anna Chakvetadze, Roushie tennis player
- 1988 - Brian Easton, Scots fitbawer
- 1993 - Harry Maguire, Inglis fitbawer
- 254 - Pape Lucius I (b. 200)
- 1605 - Pape Clement VIII (b. 1536)
- 1790 - Flora Macdonald, Jacobite heroine
- 1827 - Pierre-Simon Laplace, French mathemateecian an astronomer (b. 1749)
- 1827 - Alessandro Volta, Italian pheesicist (b. 1745)
- 1864 - Leonard Horner, Scots merchand, geologist an eddicational reformer (b. 1785)
- 1941 - Tom Dorward, Scots rugby union player (b. 1916)
- 1953 - Sergei Prokofiev, Roushie componer (b. 1891)
- 1953 - Joseph Stalin, Soviet leader (b. 1878)
- 1963 - Patsy Cline, American sangster (b. 1932)
- 2011 - Alberto Granado, Argentine-Cuban biochemist an writer (b. 1922)
- 2013 - Hugo Chávez, Preses o Venezuela (b. 1954)
- 2013 - Nigel Forbes, 22nt Laird Forbes, Scots sodger an politeecian (b. 1918)
- 2020 - Jeanette Fitzsimons, New Zealand politeecian (b. 1945)
- 5 Mairch is the eat day o the follaein saunts:
- St. John Joseph of the Cross
- St. Piran - ane o the patron saunts o Cornwall
- St. Virgilius of Arles
- St. Theophilus
- St. Caron
- St. Carthach
- St. Colman of Armagh
- Bl. Dionysius Fugishima
- St. Gerasimus
- St. John-Joseph of the Cross
- St. Kieran
- St. Oliva
- St. Phocas and Antioch
- Lei Feng Day (Fowkrepublic o Cheenae)
|Wikimedia Commons haes media relatit tae 5 March.|