|Leader o the Scots Labor Pairty|
|Assumed office |
27 February 2021
|UK party leader||Keir Starmer|
|Precedit bi||Richard Leonard|
24 October 2014 – 13 December 2014
|UK party leader||Ed Miliband|
|Precedit bi||Johann Lamont|
|Succeedit bi||Jim Murphy|
|Deputy Leader o the Scots Labor Pairty|
17 December 2011 – 13 December 2014
|Precedit bi||Johann Lamont|
|Succeedit bi||Kezia Dugdale|
|Born||14 Mairch 1983|
|Poleetical pairty||Scots Labour|
|Spoose(s)||Furheen Ashrif (m. 2006)|
|Relatives||Mohammad Sarwar (faither)|
|Alma mater||University o Glesga|
Anas Sarwar (born 14 Mairch 1983) is a Scots politician that haes serrt as Leader o the Scots Labour Pairty sin 2021. He haes been a Memmer o the Scots Pairlament (MSP) fur the Glesga region sin 2016, haein been Member o Parliament (MP) fur Glesga Central frae 2010 til 2015. Ideologically, he identifies as a Brownite.
Born in Glesga tae Pakistani Muslim parents, Sarwar got his scuilin at Hutchesons' Grammar Scuil an studied general dentistry at the University o Glesga. He wirkit in Paisley as a dentist til he wis eleckit as Memmer o Pairlament fur the Glesga Central seat at the 2010 general election whan he succeedit his reteerin faither, Mohammad Sarwar. In his time in the Hoose o Commons, he serrt as Deputy Leader o the Scots Labour Pairty frae 2011 til 2014.
Sarwar lost his seat tae the Scots National Pairty (SNP) at the 2015 general election. Efter depairtin Wastmeinster, he wis eleckit at the 2016 Scottish Parliament election on the Glesga regional leet. He stuid fur pairty heidship at the 2017 Scots Labour leadership election but lost tae Richard Leonard, an wis eleckit as Leader o the Scots Labour Pairty in the 2021 leadership election.
Early life an thrift[eedit | eedit soorce]
Sarwar wis born on the 14 Mairch 1983 in Glesga tae Perveen an Mohammad Sarwar, baith Pakistani Muslims. He is the youngest o fower bairns angot his scuilin at Hutchesons' Grammar Scuil, a independent schuil in Glesga. He graduatit frae the University o Glesga wi a degree in general dentistry in 2005, becomin an NHS general dentist in Paisley until 2010 whan he wis eleckit as an MP. Sarwar becam a memmer o Scots Labour at the age o 16 an wis an executive memmer o Scottish Young Labour. He later jynt the Co-operative Party, Fabian Society, trade unions Unite an Community an pressure group Progress, whaur he serrt as a vice-chair.
Political career[eedit | eedit soorce]
2007 Scots Pairlament election[eedit | eedit soorce]
Fur the 2007 Scottish Parliament election, Sarwar wis waled tae staund as the heidmaist regional leet candidate fur the Glesga region. He wis a memmer o Labour's Scottish Policy Forum that wis responsible fur makin the Scots Labour Pairty manifesto fur that election, but wi nae success.
Memmer o Pairlament: 2010–2015[eedit | eedit soorce]
Sarwar wis eleckit at the 2010 general election as MP fur Glesga Central, succeedin his faither Mohammad Sarwar, the first-iver Muslim MP in the UK, winnin wi a greater majority nor the last election. He wis eleckit bi colleagues tae serr on the International Development Select Committee. Furren policy an international development wis amang his pairlamentary interests, wi speciefic areas o concern bein Palestine an Kashmir. He wis co-chair o the All Party Parliamentary Group on anti-corruption as weel, an wis a memmer o the Welfare Reform Bill Committee. In Januar 2013, Sarwar wis awairdit the Politician of the Year awaird at the British Muslim Awards.
In 2013, Sarwar teuk a strang line in atteckin baith the "Bedroom Tax" an the Scots Guvernment fur its failure tae lessen its waur effecks. In a vote on its repeal, Sarwar wis in Pakistan, giein a speak tae students at Hajvery University, an sicweys wis paired aff wi a Conservative MP, cancellin oot the twa votes. He wis criticised fur his absence bi the SNP.
In 2014, Sarwar wis criticised fur walin tae pit his son tae Hutchesons' Grammar Scuil, a independent scuil an the selsame schuil that he hissel got his scuilin at, raither nor a state schuil. MSP John Wilson statit: "Anas Sarwar ance again shaws the hypocrisy o the Labour Pairty – speakin o social justice and stickin up for public services while sendin his ain wean tae a private scuil."
Frae the 5 November 2014 til the 8 Mey 2015, Sarwar wis Labour's Shadae Meenister fur International Development. In Januar 2015, he wis awairdit the Spirit of Britain awaird at that yeir's British Muslim Awards. At the 2015 general election, he lost his Glesga Central seat tae Alison Thewliss o the Scots National Pairty (SNP).
Deputy Leader o the Scots Labour Pairty: 2011–2014[eedit | eedit soorce]
In December 2011, Sarwar wis eleckit Deputy Leader o the Scots Labour Pairty gettin 51.10% o the vote. In 2012, he wis appyntit tae co-ordinate Scots Labour's 2014 Scots independence referendum campaign. The campaign, alang wi Better Together, wis ultimately successfu, wi Scotland votin 55% tae 45% tae bide in the Unitit Kinrick. Houaniver, Scots Labour wis near pit oot in a SNP laundslide victory at the 2015 general election. Follaein the demittin o Johann Lamont on the 25 October 2014, Sarwar becam actin leader til a new leader wis eleckit. On the 30 October, he pat forrit his demission as deputy leader at a Labour Pairty dinner in Glesga. In November 2020, Sarwar wis makit Scots Labour Spokesbody fur the Constitution.
Early tenure as Member of the Scottish Parliament: 2016–2021[eedit | eedit soorce]
Sarwar wis eleckit as a addietional memmer in the 2016 Scots Pairlament election fur the Glesga region. In 2016, he wis makit Scots Labour Spokesbody fur Health and Sport. In September 2017, he annunced his candidacy fur the Scots Labour leadership follaein the demission o Kezia Dugdale. He lost tae his opponent, Richard Leonard. On the 4 October 2018, he wis sacked frae his posietion as Health and Sport Spokesperson, statin he haed ainly lairnt o the sackin on Twitter.
In the 2017 leadership election, Rutherglen coonciller Davie McLachlan wis alleged tae hae said "Scotland wadna vote for a broun Muslim Paki". In Apryle 2019, Sarwar's case agin McLachlan wis due tae be heard bi the National Constitutional Committee but wis drappit on a technicality, for Sarwar haednae gien his case athin a nairae timescale that haed been gien oot at short notice. Richard Leonard acknawledged the process wis flawed an the committee wid need tae be reformt tae jouk seemlar incidents.
In November 2019, Sarwar wis gien access tae a leaked report frae 2015 that haed consiedert infection controls at Queen Elizabeth University Hospital tae be at "high risk". 10-year-auld patient Milly Main deet in the hospital in 2017 frae a watter infection, while she wis thare tae win abuin her leukaemia. Sarwar raised the leaked report's findins in a Scots Pairlament debate whaur he wis critical o NHS Greater Glesga and Clyde fur nae closin certain hospital wairds despite the report's findins. As Main wis constituent o his, he requestit on behauf o Main's mitther a repone frae First Mienister Nicola Sturgeon.
Director o Sarwar Foundation: 2019–present[eedit | eedit soorce]
In Mairch 2019, Sarwar becam Director o the Sarwar Foundation (umwhilie, UCare Foundation), a chairity that operates in Pakistan.
Heidship o the Scots Labour Pairty: 2021–the noo[eedit | eedit soorce]
Efter the demission o Richard Leonard in 2021, Sarwar wis eleckit as Leader o the Scots Labour Pairty, takin 57.56% o the vote. Sarwar an some in the media jaloused this makit him the first ethnic minority body tae be the heid o a major UK political pairty, awtho The Spectator pyntit tae political leaders o Jewish strynd siclike as Benjamin Disraeli, Michael Howard an Ed Miliband while acknawledgin he wis the first Muslim an body o Aisian strynd.
Sarwar wis waled tae staund agin Nicola Sturgeon in Glesga Soothside at the 2021 Scots Pairlament election.
Ideology[eedit | eedit soorce]
Descrieved as bein on the political richt o the Labour Pairty, Sarwar identifies as a Brownite an haes been critical o baith Tony Blair an Jeremy Corbyn. He says umwhile Prime Mienister Gordon Brown is ane o his political heroes. Sarwar haes been gey critical o the Iraq War, cawin it "the warst furrin policy decision in my lifetime".
Sarwar wis agin leavin the European Union an threapit the UK needit tae bide in the single mercat for tae conter the Conservatives' austerity policies.
Despite haein criticised Corbyn in the bygane, Sarwar threapit that his economic plans wid be "faur mair progressive and radicaler" nor thae policies o Corbyn an John McDonnell.
Personal life[eedit | eedit soorce]
Sarwar is mairit on Furheen, that wirks as an NHS dentist, an thay hae three bairns. He is a Muslim. He awns a quarter share o his faimily's cash an cairy halesale business; his share wis valued in 2016 as wirth atween £2.7 million an £4.8 million. In September 2017, Sarwar transferrt his shareholding tae a discretionary trust fur the benefit of his three bairns, sae's he cidna personally access the assets or dividends.
References[eedit | eedit soorce]
- ↑ "Anas Sarwar". Democracy Live. BBC News. Archived frae the original on 22 Mairch 2015. Retrieved 25 Julie 2010.
- ↑ Carrell, Severin (3 August 2009). "Dynastic Glaswegian keen to prove he is his own man". The Guardian. Retrieved 20 Januar 2018.
- ↑ "Who's Who". Ukwhoswho.com. Retrieved 13 Mairch 2012.
- ↑ a b "A question of politics". Scottish Dental magazine. 30 August 2010. Retrieved 29 October 2017."A question of politics". Scottish Dental magazine. 30 August 2010. Retrieved 29 October 2017.
- ↑ "Biography « Anas Sarwar MP | Working Hard for Glasgow Central". Archived frae the original on 3 August 2012. Retrieved 9 Januar 2012.
- ↑ "Progress annual conference 2011 – Progress – News and debate from the progressive community". Archived frae the original on 10 August 2016. Retrieved 15 Mey 2016.
- ↑ a b "Biography " Anas Sarwar MP | Working Hard for Glasgow Central". Anassarwar.org. Archived frae the original on 3 August 2012. Retrieved 13 Mairch 2012.
- ↑ Peterkin, Tom (18 December 2011). "Anas Sarwar is the brightest of the bright young things – Politics". The Scotsman. Retrieved 13 Mairch 2012.
- ↑ Whitaker, Andrew. "'I never thought I'd have to fight a political battle for my own country', says Labour MP". The Scotsman.
- ↑ "Anas Sarwar". Scottish Labour. 20 Februar 2009. Archived frae the original on 11 Januar 2012. Retrieved 13 Mairch 2012.
- ↑ "Winners honoured at British Muslim Awards". Asian Image. 31 Januar 2013. Retrieved 1 November 2015.
- ↑ Edward, Rhiannon (14 November 2013). "Scots Labour MPs slammed after bedroom tax no-show". The Scotsman.
- ↑ Hutcheon, Paul (26 Januar 2014). "Labour's deputy leader under fire for sending son to Glasgow private school". The Herald. Retrieved 27 Februar 2021.
- ↑ "Anas Sarwar given new Labour international role". Herald Scotland.
- ↑ "British Muslim Awards 2015 finalists unveiled". Asian Image. 23 Januar 2015. Retrieved 1 November 2015.
- ↑ "Johann Lamont named new Scottish Labour leader". BBC News. 17 December 2011.
- ↑ Ferguson, Mark (16 December 2012). "Anas Sarwar to co-ordinate Labour's Scottish Referendum Campaign". LabourList.
- ↑ PA Media (16 November 2020). "Anas Sarwar returns to Labour frontbench in reshuffle https://news.stv.tv/politics/anas-sarwar-returns-to-labour-frontbench-in-reshuffle". STV News (in Inglis). freemit airtin in
|title=(help); Missing or empty
- ↑ "MSP Anas Sarwar launches Scottish Labour leadership bid". BBC News. 4 September 2017. Retrieved 29 October 2017.
- ↑ BBC Scotland (4 October 2018). "Sarwar and Baillie out in Scottish Labour reshuffle". BBC News. Retrieved 4 October 2018.
- ↑ Andrews, Kieran (2 Mey 2019). "Richard Leonard: Labour complaints procedure flawed". The Times (in Inglis). ISSN 0140-0460. Retrieved 5 Juin 2019.
- ↑ "'Milly would be here' had hospital followed advice". BBC News (in Inglis). 29 November 2019. Retrieved 8 Mairch 2020.
- ↑ Rodgers, Sienna (27 Februar 2021). "Anas Sarwar elected as new leader of Scottish Labour Party". LabourList (in Inglis). Retrieved 27 Februar 2021.
- ↑ Carrell, Severin (27 Februar 2021). "Anas Sarwar wins Scottish Labour leadership election". The Guardian. Retrieved 28 Februar 2021.
- ↑ Daisley, Stephen (27 Februar 2021). "Can Anas Sarwar save Scottish Labour?". The Spectator. Retrieved 27 Februar 2021.
- ↑ Davidson, Gina (1 Mairch 2021). "Anas Sarwar reveals Labour frontbench to take party into election". The Scotsman (in Inglis). Retrieved 9 Mairch 2021.
- ↑ Carrell, Severin (20 September 2017). "Scottish Labour candidate Anas Sarwar laughs off 'neoliberal Blairite' tag". The Guardian (in Inglis). ISSN 0261-3077. Retrieved 10 August 2019.
- ↑ Rampen, Julia (13 October 2017). "Scottish Labour leadership hopeful Anas Sarwar: "I'm the anti-establishment candidate"". New Statesman. Retrieved 27 Februar 2021.
- ↑ Sarwar, Anas (13 October 2017). "Anas Sarwar: Tackling austerity means we must stay in the single market forever". LabourList (in Inglis). Retrieved 27 Februar 2021.
- ↑ Rodgers, Sienna (10 Februar 2021). "Sarwar: Scottish Labour's tax policies "will be more radical than Corbyn's"". LabourList (in Inglis). Retrieved 27 Februar 2021.
- ↑ "Anas Sarwar relinquishes shares in family firm". BBC News. 23 September 2017. Retrieved 29 October 2017.
- ↑ "Anas Sarwar - My Unionism will never be in doubt". The Scotsman. 18 September 2017.
- ↑ Gordon, Tom (31 August 2017). "Labour frontrunner faces backlash over wealth, schooling and opposition to Corbyn". The Herald. Scotland. Retrieved 29 October 2017.