2008 Simmer Olympics
The 2008 Simmer Olympic Gemmes, offeecially kent as the Gemmes o the XXIX Olympiad, wis a major internaitional multi-sport event that teuk place in Beijing, Cheenae, frae August 8 tae 24, 2008.[a] A tot o 10,942 athletes frae 204 Naitional Olympic Committees (NOCs) competit in 28 sports an 302 events (a tot o ane event mair nor the schedule o the 2004 Gemmes). Cheenae became the 22nt naition tae host the Olympic Gemmes an the 18t tae hauld a Simmer Olympic Gemmes. It wis the third time that the Simmer Olympic Gemmes war held in Asie, efter Tokyo, Japan, in 1964 an Seoul, Sooth Korea, in 1988. The equestrian events war held in Hong Kong, makin it the third time the events o the same olympics war held unner the jurisdiction o twa different NOCs[b], while sailin wis contestit in Qingdao, an fitbaa events teuk place in several different ceeties.
Gemmes[eedit | eedit soorce]
Sports[eedit | eedit soorce]
The program for the Beijing Gemmes wis quite seemilar tae that o the 2004 Simmer Olympics held in Athens. Thare war 28 sports an 302 events at the 2008 Gemmes. Nine new events war held, includin twa frae the new cyclin discipline o BMX. Weemen competit in the 3000 metre steeplechase for the first time. Open watter soummin events for men an weemen, ower the distance o 10 kilometres (6.2 mi), war added tae the soummin discipline. Team events (men an weemen) in table tennis replaced the doubles events.
The followin war the 28 sports that war contestit at the Gemmes. The nummer o events contestit in each sport is indicatit in parentheses (in sports wi mair nor ane discipline, as identified bi the IOC, thir are an aa specified).
Medal coont[eedit | eedit soorce]
Aichty-seiven naitions earned medals, 54 o which won gowd medals, baith settin new records for Olympic Gemmes. 118 participatin kintras did nae win a medal. Athletes frae Cheenae won 51 gowd medals, the maist o ony naition at thir Olympics, becomin the first naition ether than the Unitit States an Roushie (Soviet Union) tae lead in medals syne Germany at the 1936 Simmer Olympics. The Unitit States team won the maist medals oweraw, wi 110. Afghanistan, Mauritius, Sudan, Tajikistan an Togo won thair first Olympic medals. Athletes frae Mongolie (which previously held the record for maist medals withoot a gowd) an Panama won thair naition's first gowd medals. An athlete frae Serbie won its first medal unner that name, havin previously won medals as pairt o Yugoslavie an Serbie an Montenegro.
American swimmer Michael Phelps received a tot o aicht gowd medals, mair nor ony ether Olympian, settin numerous warld an Olympic records in the process. Jamaican sprinter Usain Bolt an aa set records in multiple events, completin the 100 m final wi a time o 9.69 seconds, surpassin his awn previous warld record. Roushie-born American gymnast Nastia Liukin won the aw-aroond gowd medal in airtistic gymnastics, becomin the third American woman tae dae sae, followin Mary Lou Retton in 1984 an Carly Patterson in 2004.
Thir are the tap ten naitions that won medals in the 2008 Gemmes.
|1||Cheenae (host naition)||51||21||28||100|
References[eedit | eedit soorce]
- "A 2008 Summer Olympics primer". New York Daily News. August 10, 2008. Retrieved June 8, 2009.
- IOC Sport Pages The list of Olympic Sports is provided at www.olympic.org. The link for each sport provides further links the disciplines of the sport, if applicable.
- Crary, David (August 24, 2008). "The final count: China's gold rush". NBCOlympics.com. NBC. Associated Press. Retrieved June 6, 2009.
- "Beijing 2008, Medals table". BBC. August 14, 2008. Retrieved May 17, 2009.
- "Afghans win first Olympic medal". BBC Sports. June 5, 2009. Archived frae the oreeginal on August 21, 2008. Retrieved August 20, 2008. Cite uses deprecated parameter
- "Mauritian delight at first ever medal". Times of India. India. August 22, 2008. Retrieved June 5, 2009.
- Osman, Mohamed (August 24, 2008). "Darfur runner wins Sudan's first Olympic medal". The New York Times. Archived frae the oreeginal on July 14, 2011. Retrieved June 5, 2009.
- Talmadge, Eric (August 11, 2008). "Italy, Azerbaijan win golds". The New York Times. Retrieved June 5, 2009.
- "Togo claims first Olympic medal". BBC News. August 12, 2008. Retrieved June 5, 2009.
- "Naidan wins Mongolia's first gold". BBC News. August 14, 2008. Retrieved June 5, 2009.
- "Liu out, Isinbayeva gets world record". The New York Times. August 18, 2008. Retrieved June 5, 2009.
- "Serbian PM congratulates swimmer on winning medal in Beijing Olympics". Chinaview.cn. August 17, 2008. Retrieved June 5, 2009.
- "Bolt surges to gold in new record". BBC Sport. 16 August 2008. Retrieved 7 January 2013.
- Scwartz, Alison (30 August 2012). "Gabby Douglas poses with Nastia Liukin, Carly Patterson, and Mary Lou Retton". People. Retrieved 7 January 2013.
Freemit airtins[eedit | eedit soorce]
|Wikimedia Commons haes media relatit tae 2008 Simmer Olympics.|
|Simmer Olympic Gemmes
XXIX Olympiad (2008)