Lahore (Panjabi: لہور, Urdu: لاہور; pronounced [laːˈɦɔːr] ( listen)) is the caipital o the Pakistan province o Punjab an the seicont lairgest ceety in Pakistan, efter Karachi. The ceety lies alang the Ravi River, situatit approximately 25 kilometres (16 mi) frae Wagah border crossin an is 32 kilometres (20 mi) frae the Indian ceety o Amritsar.
Historically, Lahore haes been a center o cultural heritage for mony ceevilizations. It successively served as regional caipital o the empires o the Shahi kinricks in the 11t century, the Ghaznavids in the 12t century, the Ghurid State in the 12t an 13t centuries, the Mughal Empire in the 16t century, the Sikh Empire in the early 19t century, an it wis the caipital o the Punjab region unner the Breetish Raj in the mid 19t an early 20t century. The traditional caipital o Punjab for a thoosan years, Lahore wis the cultural center o Northren Indie extendin frae Peshawar tae New Delhi. Mughal structures such as the Badshahi Mosque, the Lahore Fort, Shalimar Gardens, an the mausolea o Jehangir an Nur Jehan are popular tourist attractions for the ceety. Lahore is an aa hame tae mony Breetish colonial structures built in the Mughal-Gothic style, such as the Lahore High Court, the General Post Office, Lahore Museum an mony aulder universities includin the University o the Punjab. The Lahore Zoo, warld's third auldest zoo, is an aa situatit here. Lahore is an aa referred tae as the cultural hert o Pakistan as it hosts maist o the airts, cuisine, festivals, film makin, muisic, gardenin an intelligentsia o the kintra. Lahore is an aa kent for its affiliation wi poets an airtists; it haes the lairgest number o educational institutions in the kintras an some o the finest gardens in the continent. It is an aa an important releegious center as it is a hame tae mony temples, mosques an shrines like Data Durbar Complex.
Accordin tae the 1998 census, Lahore's population wis 6,318,745. A mid-2006 govrenment estimate nou puts the population at approximately 10 million.
Twin touns an sister ceeties[eedit | eedit soorce]
Lahore is twinned wi:
References[eedit | eedit soorce]
- Lahore Cantonment, globalsecurity.org
- Asher, Catherine; Talbot, Cynthia (2006). India before Europe (in English). Cambridge University Press. p. 276. ISBN 0-521-80904-5. Retrieved November 20, 2010.
- "Council okays peace committees: Lahore and Chicago to be declared twin cities". The Post. 2007-01-28. Retrieved 2007-05-16.
- "No committee to develop ties with Lahore’s twins". Daily Times of Pakistan. 2007-03-02. Archived from the original on 2012-05-26. Retrieved 2008-02-08.
- "Lahore & Chicago". Chicago Sister Cities International Program. Archived from the original on 2007-12-25. Retrieved 2008-02-08.
- "Lahore and Chicago declared sister cities". City District Government of Lahore. Retrieved 2008-02-08.
- "Musharraf holds talks with Cordoba's leaders". Associated Press of Pakistan. 2007-04-26. Archived from the original on 2007-10-13. Retrieved 2008-02-08.
- "Lahore Sister Cities". Chicago Sister Cities International Program. Archived from the original on 2007-10-19. Retrieved 2008-02-08.
|Wikimedia Commons haes media relatit tae Lahore.|