|Dountoun Chicago, the Chicago Theatre, the Chicago 'L', Navy Pier, Millennium Pairk, the Field Museum, an the Willis Touer.|
|Nickname(s): The Windy Ceety, The Seicond Ceety, Chi-Toun, Chi-Ceety, Hog Butcher for the Warld, The Ceety That Wirks, an ithers foond at Leet o nicknames for Chicago|
|Motto: Laitin: Urbs in Horto (Ceety in a Garden), Mak Big Plans (Mak Na Smaa Plans), I Will|
|Chicago metropolitan aurie an Illinois|
|Incorporated||Mairch 4, 1837|
|Named for||Miami-Illinois: shikaakwa
|• Mayor||Rahm Emanuel (D)|
|• Ceety||234.0 sq mi (606.1 km2)|
|• Land||227.2 sq mi (588 km2)|
|• Water||6.9 sq mi (18 km2) 3.0%|
|• Urban||2,122.8 sq mi (5,498 km2)|
|• Metro||10,874 sq mi (28,160 km2)|
|Elevation||597 ft (182 m)|
|Population (2011 Estimate)|
|• Rank||3rd US|
|• Density||11,864.4/sq mi (4,447.4/km2)|
|Time zone||CST (UTC−06:00)|
|• Summer (DST)||CDT (UTC−05:00)|
|Area code(s)||312, 773, 872|
Chicago is the lairgest ceety in the US state o Illinois. Wi ower 2.8 million indwallers, it is the third lairgest ceety in the Unitit States. Locatit on the soothwastren shore o Loch Michigan, Chicago is the third-maist densely populatit major ceety in the US, and centur o the warld's 26t lairgest metropolitan aurie, wi ower 9.5 million indwallers in three states. Chicago is the coonty seat o Cook Coonty, the seicont lairgest coonty in the Unitit States bi population.
Chicago wis foondit in 1833, near a portage atween the Great Lakes an the Mississippi River watershed. The day, the ceety retains its status as a major hub for industry, telecommunications an infrastructure, wi O'Hare Internaitional Airport being the seicont busiest airport in the warld. In 2008[update], the ceety hostit 45.6 million domestic an owerseas visitors. As o 2010, Chicago's metropolitan aurie haes the 4t lairgest Gross Domestic Product (GDP) o aw metropolitan auries in the warld.
The ceety is a center for business an finance an is leetit as ane o the warld's top ten Global Financial Centers. The Warld Cities Study Group at Loughborough University ratit Chicago as an "alpha warld ceety".
In a 2010 survey collaboration atween Foreign Policy an A.T Kearney rankin ceeties, Chicago ranked 6t juist efter Paris an Hong Kong. The rankin assesses five dimensions: value o caipital mercats, diversity o human caipital, internaitional information resources, international cultural resources, an poleetical influence. Chicago haes been ranked bi Forbes as the warld's 5t maist economically pouerful ceety. Chicago is a stranghauld o the Democratic Pairty an haes been hame tae mony influential politeecians, includin, Barack Obama.
The ceety's notoriety is expressed in popular cultur is foond in novels, plays, movies, sangs, various types o journals (e.g., sports, entertainment, business, trade, an academic), an the news media. Chicago haes numerous nicknames, which reflect the impressions an opinions aboot historical an contemporary Chicago. The best kent include: "Chi-toun," "Windy Ceety," "Seicont Ceety," an the "Ceety o Big Shoulders.". Chicago haes an aa been cried "the maist American o big ceeties".
Table o contents
Culture[eedit | eedit soorce]
Chicago has a very well-kent culture. Some o the many things Chicago is famous for are: Chicago-style hot dogs, Chicago-style (deep dish) pizza, Maxwell Street Polish Sausage, jazz music, and 1920s gangsters like Al Capone. Chicago is also kent for interestin architecture like the Sears Touer, many museums, and many loyal sports fans.
For many years, the Sears Touer wis the tallest touer in the world. It is still the second tallest building in the Unitit States.
Economy[eedit | eedit soorce]
Chicago is a major world financial center, wi the second largest central business district in the Unitit States. The ceety is the headquarters o the Federal Reserve Bank o Chicago (the Seventh District o the Federal Reserve). The ceety is also home to major financial an futures exchanges. Chase Bank has its commercial and retail bankin headquarters in Chicago's Chase Touer.
Museums[eedit | eedit soorce]
There are many museums in Chicago. These include:
Adler Planetarium - built in 1930, it is the oldest planetarium in the world
Art Institute o Chicago - has a large collection of American and Impressionist art
Field Museum o Natural History - has Sue, the largest an most complete Tyrannosaurus fossil kent
Museum o Science and Industry - has many exhibits including a real Boeing 727 jet plane which wis given to the museum by United Airlines
Polish Museum o America - Museum hauntit by famous piano player Ignace Paderewski, has large collection of Polish art in the biggest Polish city outside of Poland
Shedd Aquarium - at one time the world's largest aquarium. Has 19 million liters (5 million gallons) of water and 22,000 fish
Fowk frae Chicago[eedit | eedit soorce]
Some famous fowk who livit in or are frae Chicago.
- Barack Obama, Preses o the Unitit Sates
- Michelle Obama, First Lady o the Unitit States
- Rahm Emanuel, the 55th Mayor o the ceety.
- Ronald Reagan, former Preses o the Unitit States.
- Oprah Winfrey, actress and host o Oprah.
- Nancy Reagan, former First Lady o the Unitit States.
- Walt Disney, creator o Walt Disney Pictures an Walt Disney Enterprises.
- Frank Lloyd Wright, famous airchitect (Guggenheim Museum, Robie House, Fallingwater), an writer.
- Jack Benny, actor an comedian.
- George Pullman, engineer.
- Chris Farley, actor an comedian.
- Roger Ebert, movie critic.
- Mike Gray, screenwriter, activist, an cinematographer.
- Kanye West, rapper, musician, an actor.
- Potter Palmer, airchitect an businessman.
- Daniel Burnham, airchitect.
- Carl Sandburg, poet.
Sister ceeties[eedit | eedit soorce]
References[eedit | eedit soorce]
- "U.S. Census Bureau Delivers Illinois' 2010 Census Population Totals, Including First Look at Race and Hispanic Origin Data for Legislative Redistricting". U.S. Census Bureau. Retrieved February 20, 2011.
- "Population Change for the Ten Most Populous and Fastest Growing Metropolitan Statiscal Areas: 2000 to 2010". U.S. Census Bureau. March 2011. p. 6. Retrieved April 12, 2011.
- U.S. Geological Survey Geografic Names Information Seestem: Ceety o Chicago
- "2000 Census: US Municipalities Over 50,000: Ranked by 2000 Density". Demographia. Retrieved 2009-06-14.
- "Demographia World Urban Areas & Population Projections" (PDF). Demographia. April 2009. p. pages 35, 91. Retrieved 2009-04-18.
- "Annual Estimates of the Population of Metropolitan and Micropolitan Statistical Areas: April 1, 2000 to July 1, 2007 (CBSA-EST2007-01)". 2007 Population Estimates. United States Census Bureau, Population Division. 2007. Retrieved 2009-01-01.
- "Population in Metropolitan and Micropolitan Statistical Areas Ranked by 2000 Population for the United States and Puerto Rico" (CSV). U.S. Census Bureau. December 30, 2003. Retrieved 2008-10-09.
- "2008 Visitor Volume Economic Impact". Chicago Convention and Tourism Bureau. 2010. Retrieved 2010-05-07.
- "Global Cities 2010: The Rankings". Foreign Policy. Retrieved 2010-11-06.
- P.J. Taylor et al (2009). "Measuring the World City Network: New Developments and Results". Research On Relations Between World Cities. Globalization and World Cities (GaWC) Research Network. p. see Table 1. Retrieved 2009-04-18.
- In Pictures: World's Most Economically Powerful Cities - Forbes.com
- Begin (or End?) Route 66 in Chicago at Theroadwanderer.net
- "50 Largest Urban Areas: 2000 Data on Employment & Transit Work Trips" (PDF). demographia. Retrieved August 7, 2009.
- "JPMorgan History | The History of Our Firm". Jpmorganchase.com. Retrieved November 6, 2010.
Ither wabsteid[eedit | eedit soorce]
|Wikimedia Commons haes media relatit tae Chicago.|
Travel guide tae Chicago frae Wikivoyage