|Category 3 major hurricane (SSHWS/NWS)|
|Formed||October 22, 2012|
|Dissipatit||October 31, 2012|
(extratropical after October 29)
|Heichest winds||1-meenit susteened: 115 mph (185 km/h) |
|Lawest pressur||940 mbar (hPa); 27.76 inHg|
|Fatalities||147 direct, 138 indirect (285 tot)|
|Damage||≥ $75 billion (2012 USD)|
(Seicont-costliest hurricane in US history)
|Areas affected||Greater Antilles, Bahamas, maist o the eastren Unitit States (especially the coastal Mid-Atlantic States), Bermuda, eastren Canadae|
|Pairt o the 2012 Atlantic hurricane saison|
Hurricane Sandy wis the deadliest an maist destructive hurricane o the 2012 Atlantic hurricane saison, as well as the seicont-costliest hurricane in Unitit States history. Classifee'd as the aichteenth named storm, tenth hurricane an seicont major hurricane o the year, Sandy wis a Category 3 storm at its peak intensity when it made landfaw in Cuba. While it wis a Category 2 storm aff the coast o the Northeastren Unitit States, the storm acame the lairgest Atlantic hurricane on record (as measured bi diameter, wi winds spannin 1,100 mile (1,800 km)). Preliminary estimates assess damage at nearly $75 billion (2012 USD), a tot surpassed anly bi Hurricane Katrina. At least 285 fowk wur killed alang the path o the storm in seiven kintras. The severe an widespread damage the storm caused in the Unitit States, as well as its unusual merge wi a frontal seestem, resultit in the nicknamin o the hurricane bi the media an several organisations o the U.S. govrenment "Superstorm Sandy".
Sandy developed frae a tropical wave in the wastren Caribbean Sea on October 22, quickly strengthened, an wis upgradit tae Tropical Storm Sandy sax oors later. Sandy moved slowly northward toward the Greater Antilles an gradually intensified. On October 24, Sandy acame a hurricane, made landfaw near Kingston, Jamaica, a few oors later, re-emerged intae the Caribbean Sea an strengthened intae a Category 2 hurricane. On October 25, Sandy hit Cuba as a Category 3 hurricane, then weakened tae a Category 1 hurricane. Early on October 26, Sandy moved throu the Bahamas. On October 27, Sandy briefly weakened tad a tropical storm an then restrengthened tae a Category 1 hurricane. Early on October 29, Sandy curved north-northwest an then moved ashore near Brigantine, New Jersey, juist tae the northeast o Atlantic City, as a post-tropical cyclone wi hurricane-force winds.
In Jamaica, winds left 70% o residents withoot electricity, blew ruifs aff biggins, killed ane, an caused aboot $100 million (2012 USD) in damage. In Haiti, Sandy's ooter bands broucht floodin that killed at least 54, caused fuid shortages, an left aboot 200,000 homeless. In the Dominican Republic, twa died. In Puerto Rico, ane man wis swept away bi a swollen river. In Cuba, thare wis extensive coastal floodin an wind damage inland, destroyin some 15,000 homes, killin 11, an causin $2 billion (2012 USD) in damage. In The Bahamas, twa died amid an estimatit $700 million (2012 USD) in damage. In Canadae, twa wur killed in Ontario an an estimatit $100 million (2012 CAD) in damage wis caused throughout Ontario an Quebec.
In the United States, Hurricane Sandy affectit 24 states, includin the entire eastren seaboard frae Florida tae Maine an wast across the Appalachian Muntains tae Michigan an Wisconsin, wi parteecularly severe damage in New Jersey an New York. Its storm surge hit New York Ceety on October 29, floodin streets, tunnels an subway lines an cuttin pouer in an aroond the ceety. Damage in the US is estimatit at ower $71 billion (2012 USD). It forced the release o ower 10 billion gallons o raw an partially treatit sewage 94% o which went intae watters in an aroond New York an New Jersey.
References[eedit | eedit soorce]
- Blake, Eric S; Kimberlain, Todd B; Berg, Robert J; Cangialosi, John P; Beven II, John L; National Hurricane Center (12 Februar 2013). Hurricane Sandy: October 22 – 29, 2012 (PDF) (Tropical Cyclone Report). United States National Oceanic and Atmospheric Administration's National Weather Service. Archived (PDF) frae the original on 17 Februar 2013. Retrieved 17 Februar 2013. Unknown parameter
- "Sandy Brings Hurricane-Force Gusts After New Jersey Landfall". Washington Post. Archived frae the original on 12 Juin 2013. Retrieved 30 October 2012.
- "Hurricane Sandy Grows To Largest Atlantic Tropical Storm Ever". WBZ-TV. Retrieved 7 Januar 2013.
- Cumulative total of death toll by country; see chart.
- "Superstorm Sandy debris may hurt tourism". www.sfgate.com/. Retrieved 3 Mairch 2013.
- "Why is Sandy unusual?". www.cnn.com. Retrieved 3 Mairch 2013.
- "Superstorm Sandy triggers climate blame game". www.bbc.co.uk. Retrieved 3 Mairch 2013.
- "Hurrikan "Sandy": Die tödliche Kraft des Supersturms". www.spiegel.de (in Germen). Retrieved 3 Mairch 2013.CS1 maint: unrecognised leid (link)
- "Hurricane Sandy storms through Bahamas, Central Florida on alert". Central Florida News 13. Archived frae the original on 29 October 2012. Retrieved 26 October 2012.
- "Post-Tropical Cyclone SANDY Update Statement". National Hurricane Center. Retrieved 29 October 2012.
- "Sandy wreaks havoc across Northeast; at least 11 dead". CNN. 30 October 2012.
- "Sandy caused $100M in Canadian insurance claims". Canadian Broadcasting Corporation. 28 November 2012.
- "Superstorm Sandy causes at least 9 U.S. deaths as it slams East Coast", CNN
- "Eli Manning deals with Superstorm Sandy flooding". National Football League. 31 October 2012. Retrieved 31 October 2012.
- "Storm Events Database". National Climatic Data Center. National Oceanic and Atmospheric Administration. Retrieved 28 Februar 2013.
- "Storm Events Database". National Climatic Data Center. National Oceanic and Atmospheric Administration. Retrieved 28 Februar 2013.[deid airtin]
- Report Cites Large Release of Sewage From Hurricane Sandy New York Times April 30, 2013
Freemit airtins[eedit | eedit soorce]
- Archived information on Hurricane Sandy frae the National Hurricane Center
- Radar loop of Hurricane Sandy making landfall
- Satellite imagery and data of Hurricane Sandy frae NASA
- Airport closures and status in the Northeastern United States frae the FAA
- Hurricane Sandy preparation and response updates frae FEMA
- Google Crisis Map for Hurricane Sandy
- CrisisWiki: 2012 Hurricane Sandy Archived 2012-10-30 at the Wayback Machine
- Hurricane information and live coverage from The Weather Channel frae Weather Underground
- 7 Great Places Online To Track Hurricane Sandy – Forbes
- Superstorm Sandy Archived 2012-10-30 at the Wayback Machine at The Weather Channel
- Hurricane Sandy: Guidelines for Providing Assistance bi American Radio Relay League