- % Watter
- Tot (2021)
- Ony skills
|Torfaen County Borough Council|
Torfaen is a coonty burgh in Wales athin the historic bundaries o Monmouthshire. It wis oreeginally formit in 1974 as a destrict o the coonty o Gwent an in 1996 it wis reconstitutit as a unitary authority.
Education[eedit | eedit soorce]
Seicontary schuils in the aurie are:
- St Albans RC High School, Pontypool
- West Monmouth School, Pontypool
- Croesyceiliog School, Cwmbran
- Ysgol Gyfun Gwynllyw, Pontypool (Welsh-leid)
- Abersychan Comprehensive School, Pontypool
- Fairwater High School, Cwmbran
- Llantarnam School, Cwmbran
Etymology[eedit | eedit soorce]
The meanin o Torfaen in Welsh is brak-stein, an the name refers tae the river that flowes throu the coonty burgh frae its soorce in Blaenavon. The river in quaisten is nou kent as the Afon Lwyd ("gray river").
Location[eedit | eedit soorce]
Aurie characteristics[eedit | eedit soorce]
The aurie haes a population o aroond 91,000. Hintle o the soothren pairts o the coonty burgh are nou urbanisit aroond the Cwmbran new toun conurbation. The north o the coonty burgh is greener an retains vast acres o kintraside, especially on the route tae Blaenavon.
The admeenistrative centre is Pontypool in the centre o the coonty burgh. Maist o the admeenistration o Torfaen County Borough Council is conductit frae the Civic Centre here, awtho facilities at the Coonty Haw in Cwmbran are shared wi Monmouthshire County Council.
Local landmarks[eedit | eedit soorce]
Torfaen, awtho a relatively sma aurie, haes a nummer o notable laundmerks:
Pontypool Park[eedit | eedit soorce]
- Pontypool Pairk is the name gien tae the umwhile principal residence o Pontypool (nou a seicontary schuil) an the 160-acre (0.65 km2) pairk that surroonds it. The pairk contains Pontypool Leisure Centre an sports facilities an is the hame o Pontypool RFC. The pairk includes a folly, shell grotto an ornamental ponds. Hintle o the aurie is gien tae firthland but thare is extensive open grassland. The American Gardens wur open tae the public in 2008, efter bein closed tae visitors for mony years, an a restoration project is unnerway. Torfaen County Borough Council is currently mappin aw the trees frae the pairk tae remuive an then replant the dyin an diseased trees.
Cwmbran Shopping Centre[eedit | eedit soorce]
- Cwmbran Shopping Centre is advertisit as the seicont lairgest unner-cover shopping centre in Wales. The centre includes mony familiar heich-street stores.
[eedit | eedit soorce]
- The umwhile minin toun o Blaenavon in the northren pairt o the county borough is nou a recognised UNESCO Warld Heritage Steid.
Politics[eedit | eedit soorce]
Torfaen is historically a safe Labour Pairty seat. At present the MP is Paul Murphy. Constituents in Croesyceiliog North, Croesyceiliog South, Llanyrafon North an Llanyrafon South wairds are servit bi the Monmouth MP, Conservative David Davies. Torfaen is a Welsh Assembly Govrenment constituency an aw, presidit ower bi Labour AM, Lynne Neagle.
In local elections on 1 Mey 2008, the Labour majority o Torfaen County Borough Council failed tae win 16 o its 34 seats an lost owerall control. Housomeivver, a greement wis reached wi Plaid Cymru an twa independent members tae maintain a stable regime wi Labour control.