Penpont, Dumfries an Gallowa
Sheddins at the centre o Penpont
|Lua error in Module:Location_map at line 501: Unable to find the specified location map definition: "Module:Location map/data/Scotland Dumfries and Galloway" dinnae exist.|
|OS grid reference|
|Sovereign state||Unitit Kinrick|
Penpont is a veelage aboot 2 mile wast o Thornhill in the historical coonty o Dumfriesshire, in Dumfries an Gallowa, Scotland. It is near the infaw o the Shinnel Watter an the Scaur Watter rivers in the fithills o the Soothren Uplands. It his a population o aboot 400 people.
Archaeology[eedit | eedit soorce]
History[eedit | eedit soorce]
The A702 road passes throu Penpont. Wast o Thornhill is crosses the River Nith on a twa-airched stane brig in Penpont pairish. It wis built in the 1760s efter the presbytery o Penpont raised £680 taewart the cost. Wark startit aboot 1774, bit in 1776 the brig clytit. The brig wis completit in 1778 an strenthent in 1930-31. The brig is a Category A leetit biggin.
Penpont's war memorial wis made bi Glesga sculptor William Kellock Brown an instawed in 1920. It is a bronze statue o an infantryman wi his rifle pyntin dounwart, his haunds restin on the butt an his heid slicht boued.
Namely fowk[eedit | eedit soorce]
- Sir Hugh Steuart Gladstone FRsE FZS (1877-1949) - ceevil servand an ornithologist, Laird Lieutenand o Dumfries, bade at Capenoch Hoose in Penpont.
- Joseph Thomson (1858-1895) - geologist, explorer, the Thomson's gazelle is name't efter him. He wsis born in Penpont.
- Andy Goldsworthy (born 1956) - sculptor, he his bade in the veelage syne 1986 an he his a warkshap there.
- Kirkpatrick MacMillan, the inventor o the bicycle, wis born an dee'd in Keir, ae mile sooth o Penpont.
- Joanna Lumley (born 1946) - Breetish actress, she his a hame near Penpont
- Hugh McMillan (born 1955) - scots poet an short story writer.
References[eedit | eedit soorce]
- "Views around the top of Tynron Doon". Cairnsmore of Carsphairn and the Scaur Hills. South West Scotland Hill Walking Routes.
- "Capenoch Loch (Cairn(s))". The Modern Antiquarian. Julian Cope.
- Watson, William J (1925). "The Celts (British and Gael) in Dumfriesshire and Galloway" (PDF). Transactions and Journal of Proceedings of the Dumfriesshire and Galloway Natural History and Antiquarian Society. Third Series. XI: 147. Archived frae the original (PDF) on 31 August 2014.
- Historic Environment Scotland. "Nith Bridge (A702 over River Nith) (Category A) (LB17286)". Retrieved 2 Apryle 2019.
- Historic Environment Scotland. "Penpont Village Penpont Church and churchyard (Category B) (LB17267)". Retrieved 2 Apryle 2019.
[eedit | eedit soorce]
|Wikimedia Commons haes media relatit tae Penpont, Dumfries an Gallowa.|
|This Places o Scotland airticle is a stub. Ye can help Wikipaedia bi expandin it.|