|Born||18 Januar 1925|
|Dee'd||4 November 1995 (aged 70)|
|Alma mater||Varsity o Paris (BA/MA)|
|Institutions||Varsity o Paris VIII|
|Aesthetics, history o Wastren philosophie, metaphilosofie, metapheesics|
|Affect, assemblage, bouk withoot organs, deterritorialization, line o flicht, minority, plane o immanence, rhizome, schizoanalysis, transcendental empiricism, univocity o bein, the Virtual|
Gilles Deleuze (French: [ʒil dəløz]; 18 Januar 1925 – 4 November 1995) wis a French philosopher who, frae the early 1960s till his daith, wrote on philosophie, leeteratur, film, an fine airt. His maist popular warks war the twa volumes o Capitalism and Schizophrenia: Anti-Oedipus (1972) an A Thousand Plateaus (1980), baith co-written wi psychoanalyst Félix Guattari. His metapheesical treatise Difference and Repetition (1968) is conseedert bi mony scholars tae be his magnum opus. A. W. Moore, citin Bernard Williams's criteria for a great thinker, ranks Deleuze amang the "greatest philosophers". His wark haes influenced a variety o disciplines athort philosophie an airt, includin leeterar theory, post-structuralism an postmodrenism.
References[eedit | eedit soorce]
- ↑ Claire Colebrook, Philosophy and Post-structuralist Theory: From Kant to Deleuze, Edinburgh University Press, 2005.
- ↑ Gilles Deleuze, Difference and Repetition, A&C Black, 2004, pp. 56 and 143.
- ↑ Adrian Parr (ed.), The Deleuze Dictionary (Revised Edition), Edinburgh University Press, 2010, p. 289: "Unlike Kant, Deleuze does not conceive of [...] unthought conditions as abstract or necessary philosophical entities, but as contingent tendencies beyond the reach of empirical consciousness."
- ↑ Michael A. Peters, Poststructuralism, Marxism, and Neoliberalism: Between Theory and Politics, Rowman & Littlefield, 2001, p. 103.
- ↑ Giorgio Agamben, The Open: Man and Animal, trans. Kevin Attell (Stanford University Press, 2004), p. 39.
- ↑ Gilles Deleuze and Claire Parnet, Dialogues II, Columbia University Press, 2007, p. vii.
- ↑ Gilles Deleuze, Cinema 1: The Movement-Image, A&C Black, 2001, p. 69.
- ↑ Gilles Deleuze and Claire Parnet, Dialogues II, Columbia University Press, 2007, pp. 57–8, trans. Hugh Tomlinson and Barbara Habberjam: "Apart from Sartre, the most important philosopher in France was Jean Wahl." Deleuze goes on to credit Wahl for introducing him to English and American thought. Wahl was among the very first to write about Alfred North Whitehead and William James—both arguably very important to Deleuze—in French. The idea of Anglo-American pluralism in Deleuze's work shows influence of Jean Wahl (see also Mary Frances Zamberlin, Rhizosphere (New York: Routledge, 2006, p. 47) and Simone Bignall, Sean Bowden, Paul Patton (eds.), Deleuze and Pragmatism, Routledge, 2014, p. 2).
- ↑ "Gilles Deleuze". Stanford Encyclopedia of Philosophy. Retrieved 17 Februar 2011. See also: "Difference and Repetition is definitely the most important work published by Deleuze." (Edouard Morot-Sir, from the back cover of the first edition of the English translation), or James Williams' judgment: "It is nothing less than a revolution in philosophy and stands out as one of the great philosophical works of the twentieth century" (James Williams, Gilles Deleuze's Difference and Repetition: A Critical Introduction and Guide [Edinburgh UP, 2003], p. 1).
- ↑ A. W. Moore, The Evolution of Modern Metaphysics: Making Sense of Things, Cambridge University Press, 2012, p. 543: 'intellectual power and depth; a grasp of the sciences; a sense of the political, and of human destructiveness as well as creativity; a broad range and a fertile imagination; an unwillingness to settle for the superficially reassuring; and, in an unusually lucky case, the gifts of a great writer.'
- ↑ See, for example, Steven Best an Douglas Kellner, Postmodern Theory (Guilford Press, 1991), which devotes a chapter to Deleuze and Guattari.
- Wikipaedia airticles wi fauty SBN identifiers
- Gilles Deleuze
- 1925 births
- 1995 daiths
- Atheist philosophers
- Writers frae Paris
- Lycée Henri-IV alumni
- Lycée Carnot alumni
- Nietzsche scholarts
- Spinoza scholarts
- Varsity o Paris faculty
- Varsity o Paris alumni
- French atheists
- French poleetical philosophers
- French historians o philosophie
- Philosophers o airt
- Continental philosophers
- 20t-century French philosophers
- Franz Kafka scholarts
- Suicides in Fraunce
- Philosophers wha committit suicide
- Daiths bi defenestration
- Suicides bi jumpin in Fraunce
- Philosophers o science
- Male suicides
- 20t-century French historians