Beckett in 1977
|Born||Samuel Barclay Beckett|
13 Apryle 1906
Foxrock, Dublin, Ireland
|Dee'd||22 December 1989 (aged 83)|
|Pen name||Andrew Belis|
|Thrift||Novelist, playwricht, poet, theatre director, essayist|
|Alma mater||Trinity College Dublin|
|Genre||Drama, feection, poetry, screenplays, personal correspondence|
|Notable warks||Murphy (1938)|
Malone Dies (1951)
The Unnamable (1953)
Waitin for Godot (1953)
Krapp's Last Tape (1958)
Hou It Is (1961)
|Notable awairds||Nobel Prize in Leeteratur |
Croix de Guerre
Samuel Barclay Beckett (/ˈbɛkɪt/; 13 Aprile 1906 – 22 December 1989) wis an Erse avant-garde novelist, playwricht, theatre director, an poet, who lived in Paris for maist o his adult life an wrote in baith Inglis an French.
Beckett's wark offers a bleak, tragicomic ootleuk on human exeestence, eften coupled wi black comedy an gallaes humour, an becam increasinly meenimalist in his later career. He is conseedert ane o the last modrenist writers, an ane o the key feegurs in whit Martin Esslin cried the "Theatre of the Absurd".
Beckett wis awairdit the 1969 Nobel Prize in Leeteratur "for his writin, that—in new forms for the novelle an drama—in the destitution o modren man acquires its elevation". He wis electit Saoi o Aosdána in 1984.
References[eedit | eedit soorce]
- ↑ "Fathoms from Anywhere – A Samuel Beckett Centenary Exhibition". Archived frae the original on 27 Mairch 2015. Retrieved 18 December 2015.
- ↑ Muldoon, Paul (12 December 2014). "The Letters and Poems of Samuel Beckett". New York Times. Retrieved 13 December 2014.
- ↑ Cakirtas, O. Developmental Psychology Rediscovered: Negative Identity and Ego Integrity vs. Despair in Samuel Beckett's Endgame. International Journal of Language Academy.Volume 2/2 Summer 2014 p. 194/203. http://www.ijla.net/Makaleler/1990731560_13.%20.pdf Archived 2017-02-25 at the Wayback Machine
- ↑ "The Nobel Prize in Literature 1969". Nobelprize. 7 October 2010. Retrieved 7 October 2010.
- 1906 births
- 1989 daiths
- 20t-century dramatists an playwrichts
- Buirials at Montparnasse Seemetry
- Daiths frae emphysema
- Fellaes o the American Academy o Airts an Sciences
- Male dramatists an playwrichts
- Erse expatriates in Fraunce
- Erse Nobel laureates
- Erse poets
- Modrenist theatre
- Modrenist writers
- Nobel laureates in Leeteratur
- Fowk frae Coonty Dublin
- Postmodren writers
- Recipients o the Croix de Guerre 1939–1945 (Fraunce)
- 20t-century translators