The "Scots" that wis uised in this airticle wis written bi a body that haesna a guid grip on the leid.
Please mak this airticle mair better gin ye can.
In maist auries wi a five-day wirkin week, Friday is the hindmaist warkday afore the weekend an is therefore leukit on as a cause for celebration or relief, leadin tae the sayin TGIF, an abbreviation for Thank God It's Friday or Thank Goodness It's Friday. (The phrase wis made popular bi a film in the 1970s.) Forby thon Friday is the inspiration for the restaurant, aptly named, T.G.I. Friday's. In some offices, employees is allood tae weir less formal claes on Fridays, kent as Casual Friday or Dress-Doun Friday.
In Islam, Friday is the day o public worship in mosques (see Friday prayers). In some Islamic kintras, the week begins on Sunday an ends on Setturday, juist lik the Jewish an Christian week. In ithers, sic as Iran an Afghanistan, the week begins on Setturday an ends on Friday.
In Christianity, the Friday afore Easter is celebratit as Good Friday tae commemorate the crucifixion o Jesus. Some Christians will refrain fae eatin meat on Fridays, an will aften hae fish in its steid.
In some culturs, Friday is thocht on as unlucky, specially gin this is Friday the 13t, 13 bein an wanchancy nummer. This is parteecular sae in maritime circles; in ane (untrue) story a Ryal Navy ship HMS Friday wis laid doun on a Friday, lenched on a Friday an captained bi a Captain Friday an wis never heard o again.
Several historical disasters at happent on Fridays is kent as Black Friday.
Popular cultur[eedit | eedit soorce]
- In the popular rime, "Friday's bairn is lovin an giein".
- In the beuk Robinson Crusoe, Friday is the name o a American Indian cannibal that wis saufed bi the protagonist on a Friday an becam his servand.
- Cadbury promotit a chocolate baur wi the slogan Thank Crunchie it's Friday.
- In a reference tae "TGI Friday", maverick Breetish telly host Chris Evans made the telly programme TFI Friday, its ineetials supposedly staundin for "Thank Four It's" (Four wis a reference tae Channel 4, the telly station) – onie ither meanin for the F wis a maiter for the viewer's ain imaginations.
- Friday is a beuk bi Robert A. Heinlein.
- Friday is a film wi rapper Ice Cube in it.
Fremmit airtins[eedit | eedit soorce]
|Wikimedia Commons haes media relatit tae Friday.|
|This day-relatit airticle is a stub. Ye can help Wikipaedia bi expandin it.|