Chess is ane o the most popular sports i Azerbaijan, where it is organizit bi the Azerbaijan Chess Federation (ACF). On 5 Mey 2009 Azerbaijani preses Ilham Aliyev, wha is also the chairman o the Naitional Olympic Committee, signit an executive order startin a state-supportit chess development program, coverin the years 2009–2014.
Historie o chess i Azerbaijan[eedit | eedit soorce]
Chess may be found i the works o 12th century Persian poets such as Khaqani an Nizami, wha livit i modern-day Azerbaijan, an also i the works o 16th century Azerbaijani writer an poet Fuzuli an others. Azerbaijani writer an philosopher Mirza Fatali Akhundov explainit the rules o chess i his 1864 poem "The Game o Shatranj".
Azerbaijan as a member o the USSR[eedit | eedit soorce]
Organizit chess began i Azerbaijan shortly after the creation o the Azerbaijan Soviet Socialist Republic i 1920, an the game soon became widespread. The first chess column appearit i the newspaper Bakinsky Rabochy i the early 1920s. I 1923 the first Baku championship took place.
I 1934 the first Azerbaijani championship took place. This wis won bi Selimkhanov, wha i 1935 became chairman o the Azerbaijan Chess Organization. I 1936 the first Weemen's Championship wis held. I 1936, A. Polisskaya o Baku became wewmen's champion o the Sooth Caucasus. I 1938, a women's chess school wis openit at the Baku Chess an Checkers Club. However, these chess championships at the local an naitional level were no held ivery year an the Warld War II, disruptit the chess tournaments an activities. But syne 1947 chess championships have been held ivery year.
Modern times[eedit | eedit soorce]
After Azerbaijan gainit its unthirldom after the dissolution o the Soviet Union i 1991, Azerbaijani chess players have achievit hich results i various internaitional competitions, Warld an European championships. I 1992, the naitional team o wemen for the first time at the Warld Chess Olympiad i Manila, Philippines representit independent Azerbaijan an rankit 7th among 67 teams. The weemen team won bronze medals at the European Championship held i Debrecen, Hungary i 1993. The naitional team o men won bronze medals i 2007 i European Championship held i Greece. Men's team won the title o “Europe’s strongest team” i Serbia i 2009, then won silver medals i 2011 i Greece an i 2013 i Poland. I 2012 an 2014, the men's team “SOCAR-Azerbaijan” won the inter-club European Championships twice. Azerbaijani Grandmasters Shakhriyar Mamedyarov, Teimour Radjabov an Vugar Hashimov managit tae rise tae the 4th an 6th places i the warld rankings.
Leeteratur[eedit | eedit soorce]
- Кулиев Ш., Страницы из нашей шахмат истории, Баку, 1966 (на азербайджанском языке);
- Султанов Ч. А., Гасанов Ф. 3., Шахматы в Азербайджане, Баку, 1980 (на азербайджанском языке);
- Сарычев А. В., Шахматная композиция в Азербайджане, Баку, 1985 (на азербайджанском языке).
References[eedit | eedit soorce]
- "Ильхам Алиев подписал Госпрограмму по шахматам". Azerisport.com. (in Roushie)
- "Championship of Azerbaijan- 5-21.8.1934(Final)". Rusbase 1913-94. (in Inglis)
- "Top 100 Players February 2018 FIDE Top players archive". ratings.fide.com (in Inglis). Retrieved 7 October 2019.
- "Top 100 Players October 2012 FIDE Top players archive". ratings.fide.com (in Inglis). Retrieved 7 October 2019.
- "Top 100 Players November 2009 FIDE Top players archive". ratings.fide.com (in Inglis). Retrieved 7 October 2019.
- ""2009-2014-cü illər üçün Azərbaycan Respublikasında şahmatın inkişafı" Dövlət Proqramına yekun vuruldu". Ministry of Youth and Sport of Azerbaijan (in Azerbaijani). Archived frae the original on 17 September 2019. Retrieved 7 October 2019.
- "Azərbaycanda şahmatın inkişafı dövlət səviyyəsinə qaldırılıb". Trend.Az (in Azerbaijani). 2 Mairch 2016. Retrieved 7 October 2019.
Freemit airtins[eedit | eedit soorce]
- Offeecial wabsteid o the Azerbaijan Chess Federation (ACF) (in Azerbaijani and Inglis)
- Azerbaijan Chess Federation (in Azerbaijani and Roushie)