|Lana Del Rey|
Lana Del Rey attendin the 2013 Echo Awards.
|Birth name||Elizabeth Woolridge Grant|
|Forby kent as|
|Born||21 Juin 1985|
New York City, New York, U.S.
|Oreigin||Lake Placid, New York, U.S.|
|Genres||Alternative rock, pop, trip hop|
|Thrift||Sangster-sangwriter, muisicker, model|
|Labels||Interscope, Polydor, Stranger|
Elizabeth Woolridge Grant (born 21 Juin 1985), kent bi her stage name Lana Del Rey, is a Grammy-nominatit  American sangster-sangwriter. Del Rey stairtit writin at the age o 18 an she signed her first recordin contract when she wis 22 year auld wi 5 Pynts Records in 2007, releasin her first digital album Lana Del Ray a.k.a. Lizzy Grant in Januar 2010. Del Rey bocht hersel oot o the contract wi 5 Pynts Records in Apryle 2010. She signed a joint contract wi Interscope, Polydor, an Stranger Records in Julie 2011.
efter she released her debut single "Video Games" in Juin 2011, a muisic video creatit bi Del Rey for the sang wis postit on YouTube in August 2011. Efter the sang became a viral internet hit wi ower 20 million views, her seicont studio album, Born to Die, wis released in Januar 2012. The album haes sauld ower 5 million copies warldwide tae date, an wis the fift best-sellin album o 2012. Chairtin athort Europe, this album spawned numerous tap ten hits, includin the title track "Born to Die", "Blue Jeans", an "Summertime Sadness."
Wi the release o her third EP, Paradise, Del Rey spawned her seicont tap ten album in the Unitit States, debutin at nummer 10 on the Billboard 200 wi 67,000 copies sauld in its first week. Tae date, her discografie includes twa full-lenth studio albums, three EPs, seiven singles, an aicht muisic videos. A acclaimit muisicker an cinematographer, she haes wan the Q Award for "Best New Thing", a GQ Award for "Woman of the Year", a BRIT Award for "International Breakthrough Act" an anither for "International Pop Female Solo Artist", an a EMA for "Best Alternative Act".
Del Rey's muisic haes been notit for its cinematic soond an its references tae various aspects o pop cultur, pairticularly that o the 1950s an 1960s Americana. The sangster haes describit hersel as a "self-styled gangsta Nancy Sinatra." Afore signing tae a major record label, Del Rey providit sole production o her music videos. Muisically, she draws influence frae what she deems tae be the masters o each genre, includin Elvis Presley, Amy Winehouse, Janis Joplin, Nirvana, Eminem, Bruce Springsteen, an Britney Spears, as well as frae poetry an film noir.
Discografie[eedit | eedit soorce]
- Studio albums
- Lana Del Ray a.k.a. Lizzy Grant (2010)
- Born to Die (2012)
- Ultraviolence (2014)
- Honeymoon (2015)
- Lust For Life (2017)
- Norman Fucking Rockwell! (2019)
- Chemtrails Over The Country Club (2021)
- Blue Banisters (2021)
- Did You Know That There's a Tunnel Under Ocean Blvd (2023)
- Extended plays
Tours[eedit | eedit soorce]
- Born to Die Tour (2011-2012)
- Paradise Tour (2013)
Awairds an nominations[eedit | eedit soorce]
References[eedit | eedit soorce]
- "Born on 21 June Many happy returns to those born on 21 June - Lana Del Rey, Prince William, Juliette Lewis, Michel François Platini, Jean-Paul Sartre". vogue.it. Archived frae the original on 6 October 2014. Retrieved 7 December 2013.
Lana Del Rey (New York, 21 June 1985) - Singer-songwriter.; Suzy Byrne. "5 Things To Know About Lana Del Rey (Other Than She Was The Controversial Musical Guest On Last Weekend's SNL)". Glamour Magazine.
3. She's a Gemini. She was born June 21, 1985; "Lana Del Rey". Glamour Magazine. Archived frae the original on 20 Juin 2013. Retrieved 7 December 2013.; "Lana Del Rey Biography". Allmusic.; "Lana Del Rey." Gale Biography in Context. Detroit: Gale, 2012. Biography In Context. Web. July 15, 2013.; "Lana Del Rey." Contemporary Musicians. Vol. 76. Detroit: Gale, 2013. Biography In Context. Web. July 15, 2013.; BIBBY SOWRAY (10 Februar 2012). "WHO'S WHO Lana Del Rey". Vogue Magazine. Archived frae the original on 3 October 2012. Retrieved 7 December 2013.; "LANA DEL REY". fashiontv.com. Archived frae the original on 1 Apryle 2014. Retrieved 7 December 2013.
PROFILE Birth date: June 21, 1985 Country: United States
- "56th Annual GRAMMY Awards Nominees". Grammy.com. The Recording Academy. Archived frae the original on 1 December 2011. Retrieved 7 December 2013.
- Savage, Mark (27 Januar 2012). "lana-del-rey-BBC-profile-piece-interview-cut-offs, BBC-profile-piece-interview". Retrieved 3 August 2012.
- "lana-del-rey-5-points-records-interview". 30 Januar 2012. Archived frae the original on 10 Apryle 2014. Retrieved 3 August 2012.
- "billboard_cover_story-interview". 14 Januar 2012. Archived frae the original on 28 September 2013. Retrieved 3 August 2012.
- "Lana Del Rey Breaks Into The Top 10 - San Francisco Business Times". Bizjournals.com. 3 September 2013. Retrieved 24 September 2013.
- "IFPI Digital Music Report 2013 (Page 11)" (PDF). San Francisco Business Times. Archived frae the original (PDF) on 27 September 2013. Retrieved 24 September 2013.
- Kaufman, Gil. (February 2, 2012) Lana Del Rey 'Compelled' By Britney Spears - Music, Celebrity, Artist News. MTV.com. Retrieved on May 12, 2013.
Freemit airtins[eedit | eedit soorce]
|Fin mair about Lana Del Rey at Wikipedia's sister projects|
|Media frae Commons|
|Quotations frae Wikiquote|