Assassination attempt on Ronald Reagan
The assassination attempt on Ronald Reagan happenit on Monday, 30 Mairch, 1981. 69 days efter acomin Preses, Ronald Reagan wis leavin efter a speakin engagement at the Washington Hilton Hotel in Washington, D.C.. Shots were firit bi John Hinckley, Jr. as he left tae enter the presestial limo. The assassination attempt stairtit concern aboot gun control.
Ronald Reagan wis shot in the chest an in the lawer richt airm. He sufferit a puncturit lung an hivy internal bleedin, but prompt medical attention allaed him tae recover quickly. No formal invocation o succession teuk place, altho Unitit States Secretar o State Alexander Haig controversially statit that he wis "in control here" while Vice Preses George H. W. Bush returnit tae Washington.
Nobody wis killit in the attack, though Press Secretar James Brady wis left paralyzit an permanently disablit. Hinckley wis foond nae guilty bi reason o insanity an remains confinit tae a psychiatric facility.
Table o contents
Assassination attempt[eedit | eedit soorce]
At 2:27 pm, Reagan exitit the hotel through "Preses's Walk" an its K Street NW exit taeward his waitin limousine. Hinckley waitit within the crowd o ceevilians. While the Secret Service blockit those attendin the preses's speech, in a "colossal mistake" the agency allaed an unsearchit group tae stand within o him, behind a rope line.
Five oot o the sax shots missit the preses. The first bullet hit White House Press Secretar James Brady in the heid. The seicont bullet hit Destrict o Columbie police officer Thomas Delahanty in the back o his neck as he turnit tae protect Reagan. Hinckley nou had a clear shot at the preses, but the third bullet owershot him an hit the window o a biggin athort the street.
As Special Agent In Charge Jerry Parr quickly pushit Reagan intae the limousine, the fowerth bullet hit Secret Service agent Timothy McCarthy in the abdomen as he spread his body ower Reagan tae mak himself a target. The fift bullet hit the bullet-resistant glass o the window on the open side door o the limousine. The sixth and final bullet ricochetit off the armorit side o the limousine an hit the preses in his left unnerairm, grazin a rib and lodgin in his lung, stoppin nearly 1 inch (25mm) frae his heart. Parr's prompt reaction savit Reagan frae bein hit in the heid.
Efter the shootin[eedit | eedit soorce]
Reagan got a puncturit lung and heavy internal bleedin. He got medical attention quickly. No formal transfer o presestial pouer teuk place, altho Secretar o State Alexander Haig statit that he wis "in control here" while Vice Preses George H. W. Bush returnit tae Washington.
Controversy[eedit | eedit soorce]
Bush wis oot o Washington an he thocht that as the Unitit States Secretar o State he wis tae succeit, but in reality, Speaker o the Unitit States House o Representatives Tip O'Neill wis to succeit Reagan an Bush tae be in charge. Haig wis angry aboot his mistake as did O'Neill. This feud left Haig tae resign aboot a year later.
Hinckley's motivation[eedit | eedit soorce]
The shuiter wis 30-year auld John Hinckley, Jr.. Hinckley said that he wantit tae shuit Preses Reagan tae impress actress Jodie Foster. He plannit the assassination efter he saw the film Taxi Driver an thare wis a scene seemilar tae the event.
Hinckley decideit tae copy DeNiro's character in the film. He began tae stalk Preses Jimmy Carter. He wis surprisit at how easy it wis tae get close tae the preses—anly ane fit away at ane event. He wis arrestit in October 1980 at Nashville Internaitional Airport for illegal possession o fireairms. Even tho Carter made a campaign stap there, the Federal Bureau of Investigation did nae connect this arrest tae the Preses an did nae tell the Unitit States Secret Service.
He wrote three or fower mair notes tae Foster in early Mairch 1981. Foster gae these notes tae her dean, who gae them tae the Yale police depairtment. Efter this, the police wantit tae find Hinckley, but failit. Hinckley suin movit tae Washington, D.C. tae carry-oot his assassination plan.
Aftermath[eedit | eedit soorce]
Nobody wis killit in the attack. Press Secretar James Brady wis left paralyzit an permanently disablit. Brady deit in August 2014. Hinckley wis found nae guilty bi reason o insanity. He is in a psychiatric facility.
Reagan wis the first servin U.S. Preses tae survive bein shot in an assassination attempt. The members o his staff wur anxious for the preses tae appear tae be recoverin quickly, an the mornin efter his operation he saw veesitors an signit a piece o legislation. Reagan left the hospital on the 13t day. He wis able tae travel ootside o Washington 49 days later.
Afore the shootin, Reagan haed the lawest approval ratins nor ony ither preses durin his first term in office. Efter the shootin, Reagan's approval ratins rose. The assassination attempt boostit his popularity an some mey say that it helpit him win his re-election campaign in 1984.
Hinckley trial[eedit | eedit soorce]
Follaein his lawyers' advice, he declinit tae tak the stand in his ain defense. Hinckley wis confinit at St. Elizabeths Hospital in Washington, D.C., whaur he is still bein held.
References[eedit | eedit soorce]
- Wapshott, Nicholas (2007). Ronald Reagan and Margaret Thatcher: A Political Marriage. New York, NY: Sentinel. p. 167. ISBN 978-1-101-21787-0.
- Schlager, D.; Johnson, T.; McFall, R. (1996). "Safety of Imaging Exploding Bullets With Ultrasound". Annals of Emergency Medicine 28 (2): 183–187. doi:10.1016/S0196-0644(96)70060-4. PMID 8759583. Retrieved 28 September 2013.
- The President is Shot by Denise Noe. Crime Library. Courtroom Television Network, LLC. Retrieved 27 Februar 2007.
- Wilentz, Sean (2008). The Age of Reagan: A History, 1974–2008. New York: HarperCollins. p. 142. ISBN 978-0-06-074480-9.
- Feaver, Douglas. "Three men shot at the side of their President", The Washington Post, 31 Mairch 1981.
- Hunter, Marjorie. "2 in Reagan security detail are wounded outside hotel", New York Times, 31 Mairch 1981.
- Fears of Explosive Bullet Force Surgery on Officer, by Charles R. Babcock, The Washington Post, 3 Aprile 1981.
- "Remembering the Assassination Attempt on Ronald Reagan". Larry King Live, 30 Mairch 2001.
- "The Insanity Defense, Post-Hinckley". New York Times.com. Retrieved 12 Februar 2014.
- Taxi Driver bi Denise Noe. Crime Library. Courtroom Television Network, LLC. Retrieved 27 Februar 2007.
- Lyons, Richard D. (3 Aprile 1981). "F.B.I. Notice On Hinckley Arrest At Issue". The New York Times.
- Teen-age Actress Says Notes Sent by Suspect Did Not Hint Violence, Matthew L. Wald, New York Times, 2 Aprile 1981. Retrieved 28 Februar 2007.
- Yale Police Searched For Suspect Weeks Before Reagan Was Shot, Matthew L. Wald, New York Times, 5 Aprile 1981. Retrieved 28 Februar 2007.
- Psychologist Says Hinckley's Tests Similar to Those o the Severely Ill, bi Laura A. Kiernan, The Washington Post, 21 Mey 1982. Retrieved 3 Mairch 2007.
- John Hinckley's Acts Describit as Unreasonable but Not Insane, bi Laura A. Kiernan, The Washington Post, 11 Juine 1982. Retrieved 3 Mairch 2007.
- Hinckley Able to Abide bi Law, Doctor Says, bi Laura A. Kiernan, The Washington Post, 5 Juin 1982. Retrieved 3 Mairch 2007.
- John Hinckley Declines to Take the Stand, bi Laura A. Kiernan, The Washington Post, 3 Juin 1982. Retrieved 3 Mairch 2007.
Ither wabsteids[eedit | eedit soorce]
Media relatit tae Reagan assassination attempt at Wikimedie Commons