|Municipality an toun|
|• Toun manager||Raimo Lahti|
|• Total||336.76 km2 (130.02 sq mi)|
|• Land||322.62 km2 (124.56 sq mi)|
|• Water||14.14 km2 (5.46 sq mi)|
|Area rank||269t lairgest in Finland|
|• Rank||23rd lairgest in Finland|
|• Density||0/km2 (0/sq mi)|
|Population bi native leid|
|• Finnish||95.9% (official)|
|Population bi age|
|• 0 tae 14||17.8%|
|• 15 tae 64||66.9%|
|• 65 or older||15.3%|
|Time zone||EET (UTC+2)|
|• Summer (DST)||EEST (UTC+3)|
|Municipal tax rate||19.25%|
Hyvinkää (Finnish pronunciation: [ˈhyʋiŋkæː]; Swadish: Hyvinge) is a toun an municipality o Finland. It is locatit in Uusimaa region, approximately 50 kilometres (30 mi) north o the caipital Helsinki. The toun wis chairtered in 1960. The population o Hyvinkää is 45,569 (30 September 2012).
Heich-gates an rail connections mak it ane o the suburban commuter centers o Greater Helsinki. The ceety plannin haes haed an emphasis on recreational facilities, acknowledgin the fact that the modest ceety center canna compete wi the shops an boutiques o the caipital.
Hyvinkää is an aw hame tae Konecranes, which specializes in the manufactur an service o cranes an KONE Elevators, the warld's third-lairgest elevator company who manufactur, instaw an service elevators an escalators.
The wirkshop o Ruokangas Guitars, the leadin Finnish electric guitar maker, is locatit at Wanha Villatehdas, Hyvinkää.
Hyvinkää is kent amang Scandinavie gowf enthusiasts due tae Kytäjä gowf, locatit at the kintraside o Hyvinkää. It affers twa courses designed bi Tom McBroom: Sooth East Course opened in the August 2003, an North Wast Course in August 2004.
Table o contents
In the 16t century there wis a tavern in the aurie nou kent as Hyvinkäänkylä, which lees approximately hauf-wey atween Helsinki an Hämeenlinna. The first tax catalogues an aw marked the existence o some hooses in the aurie aroond the same time.
Hyvinkää veelage gradually grew in the latter hauf o the 19t century, though it wis the construction o the railway netwirk through Finland, beginnin in 1861, that marked the stairtin point for the toun's rapid growth.
The construction o Finland's first stretch o railroad, the Helsinki–Hämeenlinna line, determined the location o the present ceety centre an the railway station o Hyvinkää is ane o the few oreeginal stations still in uise. Frae Hyvinkää the railway an aw branches aff tae the port o Hanko. The Hanko–Hyvinkää Railroad wis the first private railroad in Finland, foondit in 1872, an acquired bi the Finnish State RR Co. in 1875. In the early 1900s the station veelage in Hyvinkää wis an intermediate stoppin point for mony emigrants leavin bi ship frae Hanko for a new life in North Americae.
The air quality o Hyvinkää wis considered healthy due tae dense pine forests, an in the 1880s a group o pheesicians frae Helsinki opened a sanatorium for patients seekin rest an recuperation.
Industrialization brought a wool factory tae Hyvinkää in 1892 – the Donner family's Hyvinge Yllespinneri. The factory ceased operation in the 1990s, but the red-brick halls still remain. The biggin haes foond several new uises, includin an exhibition centre an a theater.
Hyvinkää airfield servit as the kintra's main airport for a short time efter the seicont Warld War while the airport at Malmi, Helsinki in Helsinki wis unner the control o the Alleed Powers. There is nou a motorsports centre near the airfield.
In the Simmer, there is an annual beer festival which attracts rock baunds frae Scandinavie an aboot 10,000 visitors.
- Main airticle: Leet o twin touns an sister ceeties in Finland
Twin touns — Sister ceeties
Hyvinkää is twinned wi:
- Eigersund, Norawa
- Kecskemét, Hungary
- Korsør, Denmark
- Kostroma, Roushie
- Motala, Sweden
- Hersfeld-Rotenburg destrict, Germany
- "Area by municipality as of 1 Januar 2011" (PDF) (in Finnish an Swadish). Land Survey of Finland. Retrieved 9 Mairch 2011.
- "VÄESTÖTIETOJÄRJESTELMÄ REKISTERITILANNE 30.09.2012" (in Finnish and Swedish). Population Register Center of Finland. Retrieved 17 October 2012.
- "Population according to language and the number of foreigners and land area km2 by area as of 31 Dizember 2008". Statistics Finland's PX-Web databases. Statistics Finland. Retrieved 29 Mairch 2009.
- "Population according to age and gender by area as of 31 Dizember 2008". Statistics Finland's PX-Web databases. Statistics Finland. Retrieved 28 Apryle 2009.
- "List of municipal and parish tax rates in 2011". Tax Administration of Finland. 29 November 2010. Retrieved 13 Mairch 2011.
- Toun o Hyvinkää – Offeecial wabsteid
- Finnish Railway Museum
- Steam Locomotives in Finland Including the Finnish Railway Museum
- Hyrinet – Hyvinkää–Riihimäki aurie portal
- Picturs frae Hyvinkää
This Finland-relatit airticle's a stub. Ye can gie Wikipædia a haund bi eikin til it.