San Juan, Metro Manila
|City of San Juan|
Skyscrapers alang Annapolis Street, northren San Juan
Hert o Metro Manila
Hame o Philippine Preses
Tiangge Caipital o the Philippines
Todo Asenso, San Juan!
("All Progress, San Juan!")
Location athin Metro Manila
|Lua error in Module:Location_map at line 501: Unable to find the specified location map definition: "Module:Location map/data/Philippines" dinnae exist.|
|Region||Naitional Caipital Region|
|Destricts||Lane Destrict o San Juan|
|Incorporatit||17 Juin 2007 (cityhood)|
|• Mayor||Guia G.Gómez (Partido Magdiwang-UNA)|
|• Vice Mayor||Francisco Javier M. Zamora (Partido Magdiwang-UNA)|
|• Representative||Ronaldo Zamora (Partido Magdiwang-UNA)|
|• Sangguniang Panlungsod|
|• Total||5.95 km2 (2.30 sq mi)|
|Elevation||17.0 m (55.8 ft)|
|• Density||20,000/km2 (53,000/sq mi)|
|Time zone||UTC+8 (PST)|
1500 - 1504
San Juan is ane o the ceeties that comprises the Naitional Caipital Region o the Philippines. It is the smawest ceety in the region an the kintra in terms o land aurie. The ceety is kent for bein the steid o the first battle o the Katipunan (the Filipino Revolutionar organisation) against troops o the Spaingie Empire in 1897.
Etymology[eedit | eedit soorce]
"San Juan City" is a contraction o the ceety's langer, ceremonial name o San Juan del Monte (Scots: "Saunt John o the Muntain"). As wi numerous ither places in the Philippines, the ceety is christened efter John the Baptist, the ceety's patron saunt, an the hilly terrain it is situatit on.
Geografie[eedit | eedit soorce]
The territory o San Juan wis ance hintle lairger than it is presently, stretchin aw the wey tae Caloocan. Pairts o wha are nou Destricts 1, 2 an 4 o Quezon Ceety as well as pairts o Mandaluyong wur oreeginally athin San Juan's territorial boondars. This explains why San Juan Reservoir is in nearbi Horseshoe Veelage, a subdiveesion currently unner the jurisdiction o Quezon Ceety.
Barangays[eedit | eedit soorce]
San Juan is poleetically subdividit intae 21 barangays:
- Addition Hills
- Corazon De Jesus
- Halo-halo (St. Joseph)
- Little Baguio
- Pedro Cruz
- San Perfecto
- Santa Lucia
- West Crame
History[eedit | eedit soorce]
Durin the pre-Hispanic period, the aurie o wha is nou San Juan wis a pairt o the Kinrick o Namayan, whose last recordit rulers wur Keeng Lacantagean an his consort, Bouan. When the Spainyie first teuk ower the kinrick which thay re-christened as Sta. Ana de Sapa, the veelage remained a pairt o it, re-classifee'd as a barrio an later becomin a smaw encomienda bi 1590. In 1602, the Dominican friars biggit a retreat hoose for thair immediate uise, whaur agin or convalescin friars stayed. Later, the Dominicans constructit a convent an a stane kirk dedicatit tae the Holy Cross. Tae this day, the thrice-rebuilt Santuario del Santo Cristo staunds on the same steid, adjacent tae the Aquinas School an the Dominican College.
In 1783, San Juan became unthilt o Santa Ana but it wis still then a barrio athin the Province o Manila. The openin salvo of the Philippine Revolution against Spain, began in San Juan in 1897 wi a attack bi the Katipunan on the alamacen (armoury) or polvorín (gunpouder magazine) o the Spainyie East Indies govrenment. The toun wis later incorporatit intae the Province o Rizal in 1901 during the American Occupation.
On 7 November 1975, Preses Ferdinand Marcos signed Presidential Decree № 824 that established the Naitional Caipital Region. San Juan wis amang the touns that wur excisit frae Rizal Province. Voters in San Juan ratifeed the conversion o the municipality intae a heichlie urbanisit ceety on 16 Juin 2008, pursuant tae Republic Act No. 9388 ("An Act Converting the Municipality of San Juan into a Highly Urbanized City to be known as the City of San Juan"). Then Congressman Ronaldo B. Zamora sponsored the Cityhood Bill in the Hoose o Representatives an wirkit for its appruival.
Presidential tees[eedit | eedit soorce]
Awtho no offeecially designatit as sic, San Juan is notit tae be the "Town of Philippine Presidents." Fower preses syne the Third Republic wur offeecial residents o San Juan when thay assumit office. Thay wur the Macapagal père et fille, Diosdado Sr. (1961–1965) and Gloria Macapagal-Arroyo (2001–2010); Ferdinand Marcos (1965–1986); an Joseph Estrada (1998–2001), who servit as Mayor when San Juan wis still a municipality an aw.
Demographics[eedit | eedit soorce]
|Population census o San Juan|
|Source: National Statistics Office|
Places o interest[eedit | eedit soorce]
Amang the mony interestin places in San Juan are the Pinaglabanan Shrine, which marks the 1897 battle o the Philippine Revolution, an the Greenhills Shopping Center, a popular bargain maw for consumer electronics, clothin an ither merchandise.
The ceety haes several notable places o wirship an aw. Saunt John the Baptist Pairish, mair commonly kent as "Pinaglabanan Kirk", is whaur the ceety's patron saunt, John the Baptist, is enshrined. The Santuario del Cristo Kirk is the dounset's auldest existin kirk, while Mary the Queen Pairish in West Greenhills serves the local Filipino-Chinese commonty, an is a popular venue for weddins.
Frae 1925-1971, the Iglesia ni Cristo ance heidquairtered in the toun at its umwhile Central Office Complex, nou kent as the Locale of F. Manalo. It featurs Airt-Deco designed ensembles, crafted bi Naitional Airtist for Airchitectur Juan Nakpil. The Chapel is the centerpiece o the Complex, which conteens the auld Central Office an Pastoral Hoose an aw which wis the hame o the kirk's first Executive Meenister, Ka Felix Manalo, alang wi ither Meenisters an Evangelical Wirkers. When Manalo dee'd in 1963, a Mausoleum wis constructit on the grunds o the Complex bi Airchitect Carlos Santos-Viola.
Transportation[eedit | eedit soorce]
Radial Road 6 (R-6) passes throu San Juan as Aurora Boulevard, as daes the C-3 (Araneta Avenue). Less major routes include Nicanor Domingo (mair kent as N. Domingo), which heads towards Cubao in Quezon Ceety, an Pinaglabanan/Santolan, which leads towards Ortigas Avenue an eventually Quezon Ceety.
Numerous jeepney routes operate throuoot the ceety, heidin towards Cubao, Divisoria, Crame (via Santolan), Taytay an ither destinations. A bus route frae Quiapo heidin towards Cainta an Taytay passes throu San Juan.
Eddication[eedit | eedit soorce]
Here is a leet o some notable scholastic institutions in the ceety that cater tae primar, seicontar, an tertiar levels o eddication.
State-run[eedit | eedit soorce]
Primar[eedit | eedit soorce]
- Kabayanan Elementary School
- Nicanor Ibuna Elementary School
- Pedro Cruz Elementary School
- Pinaglabanan Elementary School
- Salapan Elementary School
- San Perfecto Elementary School
- San Juan Elementary School
- Sta. Lucia Elementary School
Heicher learnin[eedit | eedit soorce]
- San Juan Naitional High School — Established in 1969 unner Mayor Joseph Estrada. It is the sole public heich schuil in the ceety.
- Polytechnic University of the Philippines, San Juan Campus —The ceety's anerly commonty college
Private[eedit | eedit soorce]
- Academia Del Señor Nazareno
- Aquinas School - a Catholic schuil established bi the Dominicans
- Asian Institute of Journalism and Communication - a schuil for graduate studies in Communication Management an Jurnalism
- Community of Learners
- Dominican College - a Catholic, private, heich staundart an an aw-girls schuil established bi the Dominicans an run bi Dominican Sisters in which students are taucht tae follae the ideals o St. Dominic
- Fountain International School
- God's Little Wonders Learning Center
- Immaculate Conception Academy-Greenhills (ICAgh) - a private, aw-girls Catholic schuil for Chinese Filipinos
- Kids Warld Integrated School - an inclusive eddicational institution
- Montessori De San Juan
- OB Montessori Center
- Philippine Chen Kuang High School - a private schuil wi a bilingual (Inglis an Cheenese) curriculum
- St. John's Academy - an affordable private schuil, affers quality eddication (Primar, Elementar, Seicontar)
- St. John the Baptist Catholic School - umwhile cried Holy Child Parochial School, it is adjacent tae Pinaglabanan Kirk
- Tabernacle of Faith Christian Academy (TFCA) - a private Christian schuil locatit in Barangay Salapan
- Xavier School - an aw-boys schuil run bi the Jesuits for Chinese Filipinos
- Punlaan School - a private exclusive schuil for girls in Hospitality & Culinary Arts. It offers programs in Post-Senior High School and Senior High School Technical and Vocational Track in Hospitality and Culinary Arts
Cultur[eedit | eedit soorce]
Gien thair ceety's role in the 1896 Revolution, San Juaneños are kent for thair fierce patriotism an localism. Thay for the maist pairt chuise tae stay athin ceety leemits for wirk, eddication, an residence. Popular perception is that locals prefer tae introduce new businesses an franchises tae San Juan insteid o patronisin seemilar establishments locatit juist ootside the ceety boondars. An effect o this is that San Juan is kent for its increasin nummer o smaw- tae middlin-sized restaurants that are aften unthirldom o lairger, mair established chains. Thir restaurants vary in thair afferins, rangin frae nan-mainstream internaitional cuisine tae vegetarian fuid, as well as several cake shops an dessert cafés.
Saunt John's Day[eedit | eedit soorce]
San Juan is renouned for its celebration o the Nativity o St. John the Baptist ivery 24 Juin. In a nod tae the saunt's characteristic act, San Juaneños engage in Basaan ("wettin"), whaur revellers splash fowk wi watter. Devotees an residents believe that gettin wet durin the Basaan brings blessins, an that it is antisocial tae be irate when doused. Pedestrians an vehicles wi open windaes are favourite targets, an in recent years an ordinance curtailin the Basaan at nuin wis enactit efter complaints frae nan-residents an commuters.
Basaan is seemilar in form tae the merrymakkin durin Songkran an Holi. The custom is practisit in ither Filipino touns that honour John the Baptist as patron an aw, sic as San Juan, Batangas, an Calumpit, Bulacan. The festival wis offeecially namit Wattah-Wattah Festival (a corruption o "water-water") bi umwhile Mayor (nou Senator) JV Ejército.
City hall[eedit | eedit soorce]
The old city hall of San Juan is located at Nicanor Domingo corner Antonio Luna streets. It is preserved for historical purposes, and stands in front the San Juan Hospital. The new city hall is located at Pinaglabanan corner Doctor P.A. Narciso streets, in front of the Pinaglabanan Shrine and near Saint John the Baptist Pairish. It began operation in February 2013.
"San Juan Hymn"[eedit | eedit soorce]
|Awit ng San Juan||Literal English translation|
Sa dilím ng gabi nitong Bayang Hinirang
In the dark of this Chosen Nation's nicht
Sister cities[eedit | eedit soorce]
- Davao City
- San Juan, Puerto Rico
- Honolulu, Hawaii, United States
- Santa Barbara, Californie, Unitit States
References[eedit | eedit soorce]
- Date of changing San Juan from a municipality to a city.
- Councilors of San Juan, Metro Manila.
- "Cities". Quezon City, Philippines: Department of the Interior and Local Government. Archived frae the original on 9 Mairch 2013. Retrieved 15 November 2012.
- "List of Cities". PSGC Interactive. Makati City, Philippines: National Statistical Coordination Board. Retrieved 20 Mairch 2013.
- "Population and Annual Growth Rates for The Philippines and Its Regions, Provinces, and Highly Urbanized Cities" (PDF). 2010 Census and Housing Population. National Statistics Office. Retrieved 7 November 2012.
- Republic Act No. 9388 - Charter of the City of San Juan Archived 2007-10-06 at the Wayback Machine
- The old city hall of San Juan.
- The new city hall of San Juan.
- Translation note: "Bayan" in Tagalog originally meant only "town" but may also mean "nation", "city", or "people". "Bansà" is the proper translation for "country".
- Both "pag-ibig" and "mahál" translate to love; the former implies continued action and is more poetic (thus "devotion") while the latter carries the notion of "highly valuing" the subject (from a possible Sanskrit root, māha, "great").
- sunstar.com.ph, Davao, San Juan cities ink sisterhood pact Archived 2008-10-08 at the Wayback Machine
Freemit airtins[eedit | eedit soorce]
|Wikimedia Commons haes media relatit tae San Juan City.|