|c. 5–8 million|
|Regions wi signeeficant populations|
|Afghanistan||~6,000,000 (2014), 20%|
|Iran||2,000,000. some ~ 500,000 Afghan citizens of Hazara descent in Iran (2011)|
|Pakistan||900,000. Some ~ 40,000 Afghan citizens of Hazara descent in Pakistan (2005)|
|Australie||10,000 (2013)[citation needit]|
|Persie (predominantly Dari an Hazaragi dialects)|
|Shia Islam (Twaler an Ismaili), wi a Sunni minority (see Aimaq Hazara)|
The Hazaras (Persie: هزاره) are a Persie-speakin fowk wha mainly live in central Afghanistan, Hazara Toun in Balochistan, Pakistan, an Karachi. Thay are owerwhelmingly Twaler Shia Muslims an mak up the third lairgest ethnic group in Afghanistan.
The dialect o Persie which thay speak is cried Hazaragi, which is mair precisely a pairt o the Dari dialect continuum (ane o the twa main leids o Afghanistan), an is mutually intelligible wi Dari.
Gallery[eedit | eedit soorce]
Hazaras in Daykundi Province
Ethnic Hazara schuil bairns in Bamyan, 2012
Hazara girl in Bamyan Province
References[eedit | eedit soorce]
- James B. Minahan (10 Feb 2014). Ethnic Groups of North, East, and Central Asia: An Encyclopedia. ABC-CLIO. p. 99. ISBN 9781610690188.
Due to a lack of census statistics, estimates of the total Hazara population range from five million to more than eight million.
- Afghanistan: Who are the Hazaras? Despite their growing political clout, many Hazaras continue to feel discriminated against, Al Jazeera, 27 June 2016, retrieved 5 August 2016 Calculatit frae population o Afghanistan: 31,822,848 (Julie 2014 est.) @ 20% (2016)
- http://www.hazarapeople.com/2011/10/05/discrimination-against-hazara-people-in-iran/ Census of Afghans in Iran 2011
- Census of Afghans in Pakistan 2005, UNHCR Statistical Summary Report (retrieved August 14, 2016)
- Yusuf, Imran (5 October 2011). "Who are the Hazara?". Tribune. Retrieved 1 September 2016.
- The population o fowk wi strynd frae Afghanistan in Canada is 48,090. Hazara mak up an estimatit 20% o the population o Afghanistan dependin tae the soorce. The Hazara population in Canadae is estimatit frae these twa figurs. Ethnic origins, 2006 counts, for Canada
- Afghan Hazaras' new life in Indonesia: Asylum-seeker community in West Java is large enough to easily man an eight-team Afghan football league, Al Jazeera, 21 March 2014, retrieved 5 August 2016
- The Afghans, Their History and Culture, Religion
- L. Dupree, "Afghānistān: (iv.) ethnocgraphy", in Encyclopædia Iranica, Online Edition 2006, (LINK).
- "Afghanistan: 31,822,848 (July 2014 est.) @ 9% (2014)". The World Factbook. Central Intelligence Agency. Retrieved July 17, 2015.
- Kamal Hyder reports (12 Nov 2011). "Hazara community finds safe haven in Peshawar". Aljazeer English. Retrieved November 13, 2011.
- "Ethnic Groups of Afghanistan". Library of Congress Country Studies on Afghanistan. 1997. Retrieved 2010-09-18.
- "HAZĀRA iv. Hazāragi dialect". Retrieved 5 June 2014.
- "Attitudes towards Hazaragi". Retrieved 5 June 2014.
- Schurmann, Franz (1962) The Mongols of Afghanistan: An Ethnography of the Moghôls and Related Peoples of Afghanistan Mouton, The Hague, Netherlands, page 17, OCLC 401634
- "Attitudes Towards Hazaragi". Retrieved 4 June 2014.