The Dutch fowk (Dutch: Nederlanders (help·info)) are an ethnic group native tae the Netherlands. They share a common cultur an speak the Dutch leid. Dutch fowk an their stryndants are foond in migrant commonties warldwide, notably in Suriname, Chile, Brazil, Canadae, Australie, Sooth Africae, New Zealand, an the Unitit States.
Society[eedit | eedit soorce]
The Dutch society in the present can be seen as a vera multi-cultural society. Aboot 20% o the entire Dutch population is no o Dutch oreegin (these people are cried allochtoon in Dutch). Even maist members o the Dutch Ryal faimily are allochtoon. This comes frae the fact that the Netherlands wur open tae ither naitionalities an ither releegions syne the Republic o the Netherlands (foondit in 1588). In the 17t century, it wis no odd for instance Muslims tae live in Amsterdam. Efter the Seicont Warld War, the Dutch hired mony wirkers frae Turkey an Morocco tae rebuilt the Netherlands. Mony o these guest wirkers (gastarbeiders) stayed in the Netherlands. Therefore, The Netherlands hae a lairge Turkis an Moroccan commonty. Immigration frae especially Suriname an Indonesie lead tae the multi-cultural society o the present an aw. Recent events (like the murther on Theo van Gogh bi a radical Muslim) hae led tae negative views on allochtonen bi some Dutch fowk.
The Dutch society is famous for its leeberal views an aw. The Netherlands wur the first kintra tae legalise same-sex marriage (the marriage o homosexuals). The Netherlands hae a strang gay-richts muivement. Abortion an euthanasie are legal in the Netherlands an aw. The Netherlands are the anerlie kintra in the warld whaur marijuana is "gedoogd" an aw. This means it is no legal but the laws against it are no actively enforcit.
The Netherlands are ane o the busiest kintras in the warld. Amaist 16.5 million fowk live in the little kintra. That's why no mony Dutch live in veelages. Moaist Dutch fowk live in ceeties, wi a ceety bein a place wi at least 25,000 fowk livin thare. 8.7 million Dutch live in agglomerations (urban auries which are connectit tae each ither, a sort o metropolitan aurie). That's aboot 54% o aw the Dutch fowk. Aboot 15% o the Dutch fowk live in ceeties which are no in an agglomeration. The ither 30% live in veelages (places wi less than 25,000 fowk).
Travel[eedit | eedit soorce]
The Netherlands are a kintra whaur bicycles are used very much. Amaist 30% o aw travel is done bi bicycle in the Netherlands. Bicycles are uised so hintle that throuoot the Netherlands, hunders o bicycle pairkin lots (fietsenstallingen) are built. In Amsterdam, thare even is 3-story heich bicycle pairkin lot. Train is uised vera hintle (unlike in for instance the US) an aw. The biggest railwey company (NS) haes 1.1 million travellers per day. That's 7 percent o the entire Dutch population each day.
References[eedit | eedit soorce]
- According to a 1990 study by Statistics Netherlands there were 472,600 Dutch Indonesians residing in the Netherlands. They are the descendants of both Dutchmen and native peoples of Indonesia.
- Nicholaas, Han; Sprangers, Arno. "Dutch-born 2001, Figure 3 in DEMOS, 21, 4. Nederlanders over de grens" (PDF). Nidi.knaw.nl.[deid airtin]
- Based on adding together Afrikaner and Coloured populations.
- Dutch government website on Dutch-Brazilians[deid airtin]
- "210,000 emigrants since World War II, after return migration there were 120,000 Netherlands-born residents in Canada in 2001. DEMOS, 21, 4. Nederlanders over de grens" (PDF). Nidi.knaw.nl.[deid airtin]
- Federal Statistics Office - Foreign population[deid airtin]
- 20680-Ancestry (full classification list) by Sex - Australia" (Microsoft Excel download). 2006 Census. Australian Bureau of Statistics. Retrieved 2008-06-02.
- Number of people with the Dutch nationality in Belgium as reported by Statistic Netherlands (Dutch)
- "New Zealand government website on Dutch-Australians". Teara.govt.nz. 2009-03-04. Retrieved 2012-09-10.
- Joshua Project. "Dutch Ethnic People in all Countries". Joshua Project. Retrieved 2012-08-07.
- "CBS - One in eleven old age pensioners live abroad - Web magazine". Cbs.nl. 2007-02-20. Retrieved 2012-08-07.
- "Table 5 Persons with immigrant background by immigration category, country background and sex. 1 January 2009". Ssb.no. 2009-01-01. Retrieved 2012-08-07.
- Autochtone population at 1 January 2006, Central Statistics Bureau, Integratiekaart 2006, (external link) This includes the Frisians as well.
- Based on Statistics Canada, Canada 2001 Census.Link[deid airtin] to Canadian statistics.
- "2001CPAncestryDetailed (Final)" (PDF). Retrieved 2010-08-27.
- Based on figures given by Professor JA Heese in his book Die Herkoms van die Afrikaner (The Origins of Afrikaners), who claims the modern Afrikaners (who total around 4.5 million) have 35% Dutch heritage. How 'Pure' was the Average Afrikaner?
- According to Factfinder.census.gov
- CBS StatLine - Bevolking naar regio (Dutch)
- CBS StatLine - Mobiliteit per regio naar vervoerswijzen (Dutch)
- De NS in een oogopslag (Dutch)