|Ceety an Coonty o San Francisco|
San Francisco frae the Marin Heidlands, with the Gowden Gate Brig in the foregroond
Oro en Paz, Fierro en Guerra
(Spanish for "Gowd in Peace, Iron in War")
Location o San Francisco
|Founded||29 Juin 1776|
|Incorporatit||15 Aprile 1850|
|Foondit bi||Lieutenant José Joaquin Moraga an Francisco Palóu|
|Named for||St. Francis o Assisi|
|• Teep||Mayor-cooncil govrenment|
|• Mayor o San Francisco||Edwin M. Lee|
|• San Francisco Board of Supervisors|
|• Californie State Assembly||Fiona Ma (D)|
Tom Ammiano (D)
|• Californie State Senate||Mark Leno (D)|
Leland Yee (D)
|• Unitit States Hoose o Representatives||Nancy Pelosi (D)|
Jackie Speier (D)
|• Ceety an coonty||600.6 km2 (231.89 sq mi)|
|• Laund||121.4 km2 (46.87 sq mi)|
|• Water||479.2 km2 (185.02 sq mi) 79.79%|
|• Metro||9,128 km2 (3524.4 sq mi)|
|Elevation||16 m (52 ft)|
|Highest elevation||282 m (925 ft)|
|Lowest elevation||0 m (0 ft)|
|• Density||6,632.9/km2 (17179.2/sq mi)|
|Time zone||UTC-8 (Pacific Staundart Time)|
|• Summer (DST)||UTC-7 (Paceefic Daylicht Time)|
94101–94112, 94114–94147, 94150–94170, 94172, 94175, 94177
San Francisco, offeecially the Ceety an Coonty o San Francisco, is the fowert maist populous ceety in Californie an the 12t maist populous ceety in the Unitit States, wi a 2009 estimatit population o 815,358. The anerlie consolidated ceety-coonty in Californie, it encompasses a land aurie o 46.7 square miles (121 km2) on the northren end o the San Francisco Peninsula, givin it a density o 17,323 fowk/mi² (6,688.4 fowk/km²). It is the maist densely settled lairge ceety (population greater than 200,000) in the state o Californie an the seicont-maist densely populatit lairge ceety in the Unitit States. San Francisco is the financial, cultural, an transportation centre o the San Francisco Bay Area, a region o mair nor 7.4 million fowk which includes San Jose an Oakland.
In 1776, the Spaingie establisht a fort at the Golden Gate an a mission namit for Francis o Assisi on the steid. The Californie Gowd Rush in 1848 propelled the ceety intae a period o rapid growthe, increasin the population very much, an sicweys transformin it intae the lairgest ceety on the Wast Coast at the time. Efter three-quarters o the ceety wis destroyed bi the 1906 earthquake an fire, San Francisco wis quickly rebuilt, hostin the Panama-Paceefic Internaitional Exposition nine years later. Durin Warld War II, San Francisco wis the port o embarkation for service members shippin oot tae the Paceefic Theater. Efter the war, the confluence o returnin servicemen, massive immigration, leeberalizin attitudes, an ither factors led tae the Simmer o Love an the gay richts movement, cementin San Francisco as a centre o leeberal activism in the Unitit States.
The day, San Francisco is a popular internaitional tourist destination, renouned for its chilly simmer fog, steep rollin hills, eclectic mix o Victorian an modren architecture an its famous laundmerks, includin the Golden Gate Bridge, cable caurs, an Chinatown. The ceety is an aa a principal bankin an finance center, an the hame tae mair nor 30 internaitional financial institutions, helpin tae mak San Francisco aichteent place in the warld's top producin ceeties, nint in the Unitit States, an fifteent place in the tap twintie Global Financial Centers.
References[eedit | eedit soorce]
- "Dinnae Caw It Frisco". San Francisco Examiner, San Francisco Chronicle. 3 Apryle 1918. p. 6. Archived frae the original on 6 Apryle 2009. Retrieved 11 Julie 2011.
- Although many residents still maintain that the nickname "Frisco" is taboo, many residents, especially younger and working-class natives, have kept the term alive and well. In any case, this is a matter of ongoing debate that reflects certain cultural divisions within The City. Sullivan, James (14 October 2003). "Frisco, that once-verboten term for the city by the bay, is making a comeback among the young and hip. Herb Caen is spinning at warp speed". San Francisco Chronicle. p. D-1. Retrieved 12 Juin 2008.
- Some tourists refer to San Francisco as "Frisco." However, locals discourage this. Samuel D. Cohen writes that many credit "Friscophobia" to newspaper columnist Herb Caen, whose first book, published in 1953, was "Don't Call it Frisco" after a 1918 newspaper article of the same name. Caen was considered by many to be the recognized authority on what was, and what was not, beneath the city's dignity, and to him, Frisco was intolerable. Cohen, Sam (11 September 1997). "Locals know best: only tourists call it 'Frisco'". Golden Gater Online. San Francisco State University. Archived frae the original on 23 November 1997. Retrieved 13 Julie 2008.
- "PPIE: The City That Knows How". Amusing America. San Francisco Public Library. 29 Mairch 2005. Retrieved 14 Juin 2008.
- Caen, Herb (1949). Baghdad-by-the-Bay. Garden City, New York: Doubleday. ISBN 978-0-89174-047-6. OCLC 31060237. LC F869.S3 C12.
- "The City". UnknownWW2InColor. UnknownWW2InColor (Ramano-Archives). 1939. Retrieved 5 Juin 2009.
- "San Francisco: Government". SFGov.org. Archived frae the original on 16 Mairch 2012. Retrieved 8 Mairch 2012.
San Francisco was incorporated as a City on April 15th, 1850 by act of the Legislature.
- "GCT-PH1 – Population, Housing Units, Area, and Density: 2010 – County – Census Tract". 2010 Unitit States Census Summary File 1. United States Census Bureau. Retrieved 11 Julie 2011.
- "GCT-PL2 – Population and Housing Occupancy Status: 2010 – United States – Combined Statistical Area with Metropolitan and Micropolitan Statistical Area Components; and for Puerto Rico". 2010 Unitit States Census Summary File 1. United States Census Bureau. Retrieved 11 Julie 2011.
- "San Francisco city, Population Finder". US Census Bureau. Archived frae the original on 3 Januar 2011. Retrieved 15 September 2010.
- "Board of Supervisors – Does San Francisco have a City Council?". SFGov SF311. Archived frae the original on 26 Julie 2010. Retrieved 16 Juin 2008. Unknown parameter
|deadurl=ignored (help)"Archived copy". Archived frae the original on 29 November 2010. Retrieved 17 Juin 2016.CS1 maint: archived copy as title (link)
- "San Francisco County, California QuickFacts". US Census Bureau. Archived frae the original on 13 Julie 2011. Retrieved 26 November 2009.
- After New York City, only for cities with greater than 200,000 population. Otherwise it is not 2nd."2000 Census: US Municipalities Over 50,000: Ranked by 2000 Density". Demographia. Retrieved 23 August 2007.
- "Annual Estimates of the Population of Combined Statistical Areas: April 1, 2000 to July 1, 2008". US Census Bureau. Retrieved 30 Juin 2008.
- Edward F. O'Day (October 1926). "The Founding of San Francisco". San Francisco Water. Spring Valley Water Authority. Retrieved 14 Februar 2009.
- Montagne, Renée (11 Apryle 2006). "Remembering the 1906 San Francisco Earthquake". People & Places. National Public Radio. Retrieved 13 Juin 2008.
- "Port of Embarkation Essay—World War II in the San Francisco Bay Area". A National Register of Historic Places Travel Itinerary:. US Department of the Interior. 28 August 2007. Retrieved 22 Juin 2011.CS1 maint: extra punctuation (link)
- Top U.S. Destinations for International Visitors. The Hotel Price Index. Retrieved on April 12, 2014.
- "San Francisco: Economy". City-Data.com. Advameg Inc. Retrieved 15 Juin 2008.
|Wikimedia Commons haes media relatit tae San Francisco, California.|