The Neolithic Age, Era, or Period, or New Stane Age, wis a period in the development o human technology, beginnin aboot 15,200 BC, accordin tae the ASPRO chronology, in some pairts o the Middle East, an later in ither pairts o the warld an endin atween 4500 an 2000 BC. The period is definit by the uptake of agricultur.
The European Neolithic[eedit | eedit soorce]
Syne the idea of an independent invention ae fermin in Europe wis scientifically rejectit in the 1960s , ane ae the maist muckle airchaeological debates his been oer how fermin reached Europe. The twa ideas are the spread of fermers themsels, or merely the spread o the idea ae fermin. Evidence fae Autosomal DNA analysis has proven that fermers themsels certainly spread .
Scotland[eedit | eedit soorce]
In Scotland, the Neolithic began roon aboot 4300/3800 BC . Wit happened tae the pre-existin Mesolithic hunter-gatherer folks remains a mystery . Wi Britain bein an island, the first fermers must hae crossid the watters in wee coracle boats, cerryin their cattle an ither beasts wi them.
References[eedit | eedit soorce]
- Figure 3.3 frae First Farmers: The Origins of Agricultural Societies bi Peter Bellwood, 2004
- to do
- Sheridan & Brophy 2012 https://www.scottishheritagehub.com/content/scarf-neolithic-panel-report Archived 2019-12-29 at the Wayback Machine
- Haak et al 2010 https://journals.plos.org/plosbiology/article?id=10.1371/journal.pbio.1000536
- "Saville & Wickham-Jones 2012 https://www.scottishheritagehub.com/content/62-mesolithic-neolithic-transition-scotland-ways-forward". Archived frae the original on 29 December 2019. Retrieved 29 December 2019. freemit airtin in
- Olalde et al 2018 https://www.nature.com/articles/nature25738