Gharyan (Arabic: غريان) is a toun in northwastren Libie an the caipital o Al Jabal al Gharbi Destrict. Prior tae 2007 it wis the admeenistrative seat o the Gharyan Destrict. Gharyan is ane o the lairgest touns in the Nafusa Muntains, an aurie populatit bi maistly Arabized Berbers.
Table o contents
History[eedit | eedit soorce]
Gharyan wis on the trade routes baith sooth tae Fezzan an ower the Nafusa Muntains. Bi 1884 the Ottomans haed established a mayor an toun cooncil in Gharyan.
It wis considered the center o Libie resistance against the Italian invasion in the early 20t century. Mony famous Libie figurs durin the Italian invasion wur frae Gharyan such as Asharif Alghyriany.
2011 Ceevil War[eedit | eedit soorce]
In Aprile rebels succeedit in occupyin several nearbi touns an establishin a seicont territory in Wastren Libie besides Misrata that is nae langer unner the control o the Gaddafi forces, but in late Juin the rebels haed still failed tae take Gharyan. On 13 August 2011, the rebel forces in Libie initiatit a new battle for control o the ceety an wur in control athin twa days.
Lady o Gharyan[eedit | eedit soorce]
Juist wast o Gharyan, there is a primitive road tae the richt, which provides a bumpy trip to a derelict umwhile Italian barracks, a relic o World War II.
There is a crumblin biggin at the camp. Paintit on the bricks o ane o the waws inside the biggin is an enormous (c.4m by 10m) representation o a nakit wumman, lyin on her side, American pin-up style . The upper torso o the wumman is shapit as an inaccurate representation o the North African coast, an the salient points o her anatomy are marked wi names o North African touns.
The "Lady o Garian" wis drawn bi Clifford Saber, a volunteer American ambulance driver wi the Breetish 8t Airmy. Saber creatit the mural tae help boost the morale o his fellow servicemen, feenishin on 2 Mairch 1943, while his unit was hoosed for a few days at the barracks in Gharyan.
Transport[eedit | eedit soorce]
Economy[eedit | eedit soorce]
Grain an figs are grown for local consumption, wi olives an saffron for baith local uise an export. Gharyan is an aw well-kent for its ceramics industry.
See an aw[eedit | eedit soorce]
Notes[eedit | eedit soorce]
- Anderson, Lisa (1984). "Nineteenth-Century Reform in Ottoman Libya". International Journal of Middle East Studies (16(3)): 325–348, 331.
- "Battle rages over Libyan oil port". Al Jazeera. 3 Mairch 2011. Retrieved 16 October 2011.
- Kirkpatrick, David D. (25 Juin 2011). "Western Libya Earns a Taste of Freedom as Rebels Loosen Qaddafi's Grip". The New York Times. Rogeban, Libya. Retrieved 16 October 2011.
- "Libya rebels take Garyan, south of Tripoli-witness". Reuters. 18 August 2011. Retrieved 16 October 2011.
- Clifford Saber's history and portfolio is at "Sketchbook of a Desert Rat", American Field Service
- Le ferrovie nell'Africa italiana: aspetti economici, sociali e strategici (in Italian)