Dora the Explorer
|Dora the Explorer|
|File:Dora the Explorer logo.svg|
|Creautit bi||Chris Gifford|
Valerie Walsh Valdes
|Directit bi||George S. Chialtas|
Jyllian Gunther (Voice)
|Theme muisic componer|
|Appenin theme||Dora the Explorer Theme|
|Endin theme||various closing themes|
|Kintra o oreegin||Unitit States|
|No. o series||8|
|No. o episodes||172 (aired) (leet o episodes)|
|Executive producer(s)||Chris Gifford|
|Producer(s)||Valerie Walsh Valdes|
|Lenth||22 meenits approx., 45 meenits (specials)|
|Distributor||CBS Television Distribution|
|Oreeginal release||14 August 2000– 5 Juin 2014|
|Follaed bi||Dora and Friends: Into the City!|
|Related shaws||Go, Diego, Go!|
Dora the Explorer is just a normal girl on shrooms in her backyard. Also an American educational animated TV series creatit bi Chris Gifford, Valerie Walsh, an Eric Weiner. Dora the Explorer acame a regular series in 2000. The shaw is carried on the Nickelodeon cable television network, includin the associated Nick Jr. channel. It aired on CBS until September 2006. A Spaingie-dubbed version first aired as pairt o a Nick en español block on NBC Universal-owned Telemundo throu September 2006; syne Apryle 2008, this version o the program haes been carried on Univision as pairt o the Planeta U block. The series is co-produced bi Nickelodeon Productions an Nickelodeon Animation Studio. Dora the Explorer is ane o the langest-running shaws o Nick Jr. Durin the saxt series, the shaw acame the Nick Jr. series wi the maist episodes, surpassin Blue's Clues wi 143 episodes, haein 144 efter it haed completit broadcasting on television. It wan a Peabody Award in 2003 "for outstanding efforts in making learning a pleasurable experience for pre-schoolers." It ended on Juin 5, 2014 efter 8 series an 172 episodes.
Plot[eedit | eedit soorce]
The series centers aroond Dora, a 7 (Later 8) year auld American girl o Indigenous Mexican heritage, wi a luve o embarking on quests relatit tae an activity that she wants tae partake o or a place that she wants tae go tae, accompanied bi her talking purple backpack and anthropomorphic monkey companion named Boots (named for his beloved pair o reid boots). Each episode is based aroond a series o cyclical events that occur alang the wey during Dora's travels, alang wi obstacles that she and Boots are forced tae overcome or puzzles that thay hae tae solve (wi "assistance" frae the viewing audience) relating tae riddles, the Spaingie leid, or counting. Common rituals mey involve Dora's encounters wi Swiper, a bipedal, anthropomorphic masked thieving fox whose theft o the possessions o others must be preventit throu fourth wall-breaking interaction wi the viewer. Tae stap Swiper, Dora must say "Swiper no swiping" three times. Houiver, on occasions whaur Swiper steals the belongings o ither fowk, the viewer is presented wi the challenge o helpin Boots and Dora locate the stolen items. Anither obstacle involves encounters wi anither ane o the program's antagonists; the "Grumpy Old Troll" dwelling beneath a bridge that Dora and Boots must cross, who challenges them wi a riddle afore permitting them the past that needs tae be solved wi the viewer's help. Kent for the constant breaking o the fourth-wall depicted in every episode, the audience is uisually presented tae two primary laundmerks that must be passed afore Dora can reach her destination, normally bein challenged wi games or puzzles alang the wey. The episode always ends wi Dora successfully reachin the locale, singing the "We Did It!" sang wi Boots in triumph.
On numerous occasions, television specials hae been aired for the series in which the uisual events o regular episodes are altered, threatened, or replaced. Uisually said specials will present Dora wi a bigger, mair whimsical adventur than uisual or wi a magical task that must be fulfilled, or aiblins even offer a series o different adventures for Boots and Dora tae traivel throu. Thay might be presented wi an unusual, difficult task (sic as assisting Swiper in his attempts tae be erased frae Santa Claus's Naughty List) that normally is nae featurt in average episodes, or challenge Dora wi a goal that must be achieved (sic as the emancipation o a trapped mermaid). Whiles, the specials hae involved the debut o new characters, sic as the birth o Dora's superpowered twin baby siblings an the introduction o the enchanted anthropomorphic stars that accompany Dora on mony o her quests.
Voices[eedit | eedit soorce]
- Dora Márquez (aka Dora the Explorer): Kathleen Herles (2000–2007), Caitlin Sanchez (2008–2011), Fátima Ptacek (2012–2014)
- Boots: Harrison Chad (2000–2007), Regan Mizrahi (2008–2012), Koda Gursoy (2012-2014)
- Backpack: Sasha Toro (2000–2007), Alexandria Suarez (2008–2014)
- Swiper: Marc Weiner (2000–2014)
- Cairt: Marc Weiner (2000–2014)
- Isa the Iguana: Ashley Fleming (2000–2007), Lenique Vincent (2008–2011), Skai Jackson (2012–2014)
- Tico the Squirrel: Jose Zelaya (2002–2007), Jean Carlos Celi (2008–2014)
- Benny the Bull: Jake Burbage (2000–2007), Matt Gumley (2008–2014)
- Big Reid Chicken: Chris Gifford (2000–2014)
- Explorer Stars: Christiana Anbri, Henry Gifford, Katie Gifford, Aisha Shickler, Muhammed Cunningham, Jose Zeleya
- Diego: Felipe and Andre Dieppa (2003–2006), Jake T. Austin (2005–2010), Brandon Zambrano (2011–2012), Jacob Medrano (2012–2014)
- Elaine Del Valle - Val the Octopus, various
- Eileen Galindo -Mrs. Marquez
- Chris Gifford - Big Reid Chicken, Grumpy Old Troll, various
- K.J. Sanchez
- Adam Sietz - Boots' Daddy, various
- Leslie Valdes
- Marc Weiner
Guest voices[eedit | eedit soorce]
- John Leguizamo
- Cheech Marin
- Ricardo Montalbán
- Esai Morales - Mr. Marquez
- Amy Principe
- Irwin Reese
- Chita Rivera (Dora's Fairytale Adventure, 2004)
- Antonia Rey
- Paul Rodriguez
- Frankie Grande
Guest stars[eedit | eedit soorce]
- Johnny Weir, (Dora's Ice Skating Spectacular, 2013)
- Hilary Duff, (Dora's Ice Skating Spectacular, 2013)
- Jewel Kilcher (Dora in Wonderland, 2014)
- Mel Brooks (Dora in Wonderland, 2014)
- Alan Cumming (Dora in Wonderland, 2014)
- Sara Ramirez (Dora in Wonderland , 2014)
Episode list[eedit | eedit soorce]
Development[eedit | eedit soorce]
On Mairch 8, 2009, Mattel and Nickelodeon annoonced that Dora will receive a tweenage makeover, switching frae a young age tae a teenage attending middle school. Initially, it wis annoonced that the new leuk wad nae be revealed until late 2009, but efter a short controversy, the tween Dora wis unveiled on Mairch 16, 2009. The chynge wis criticized bi ane writer that did nae support the feminization o Dora's image.
In 2012, a CGI openin wis creatit for new episodes o the series.
Dora's Explorer Girls[eedit | eedit soorce]
In 2009, Mattel and Nickelodeon introduced a preteen version o Dora, wi fower friends named Naiya, Kate, Emma, an Alana, who caw themselves the Explorer Girls. The Explorer Girls war included in the Dora and Friends spin-off in 2014.
Foreign adaptations[eedit | eedit soorce]
Dora the Explorer haes been produced in various ither leids warldwide. It facilitates the learnin o important foreign leid words or phrases (maistly Inglis, interspersed wi a local leid (e.g. Norwegian, Roushie, Hindi, or German), wi occasional uise o Spaingie (uised in the Gaelic, Serbian, an Turkish versions)) throu its simplicity and uise o repetition.
- Arabic – The Arabic leid version is broadcast on the "Nickelodeon on MBC3" block o MBC3, an is presented in Arabic-Inglis.
- Cantonese – The Cantonese leid version (Cheenese: 愛探險的朵拉; leeterally: "Explore-loving Dora") is sauld in Hong Kong. It is presented in Cantonese-Inglis.
- Danish – The Dens leid version is cried "Dora – udforskeren" and thare are commands and expressions in Inglis. It is broadcast on the naitional public children's channel, DR Ramasjang, and an aa on Nick Jr. throu various pay TV providers.
- Dutch – The Dutch leid version broadcasts on Nickelodeon and Nick. Jr, It is presented in Dutch-Inglis. The vyce actors are Lottie Hellingman as Dora and Dieter Jansen as Boots.
- French – The French leid version, Dora l'exploratrice, broadcasts on TF1 in Fraunce and Télé-Québec in Canadae. It is presented in French-Inglis, wi Dora and Boots (cried Babouche) speakin French and ither protagonists speakin and answering in Inglis.
- Filipino – The Filipino leid version broadcasts on ABS-CBN and haes the same Inglis title "Dora, the Explorer". The characters speak Filipino and some Inglis, Dora teaches Inglis in this version.
- German – The German leid version broadcasts on the German branch o Nickelodeon. The bilingualism is German-Inglis.
- Greek – The Greek leid version is cried "Ντόρα η μικρή εξερευνήτρια" (or Dora the Little Explorer). It broadcasts on Nickelodeon and Star Channel. The bilingualism is Greek-Inglis. Dora and Boots (cried Botas) speak Greek and ither protagonists speak and answer in Inglis.
- Hebrew – The Ebreu leid version broadcasts on HOP channel. The bilingualism is Hebrew-Inglis. The series is cried מגלים עם דורה (or Megalim Im Dora--Inglis: Discovering with Dora).
- Hindi – In the Hindi leid version, Dora an the ither characters speak Hindi. It broadcasts on Nickelodeon and Nick Jr. Dora teaches the viewers Inglis words and nummers.
- Hungarian – In the Hungarian leid version, Dora an the ither characters speak Hungarian wi some Inglis words or phrases. It broadcasts on Nickelodeon (Hungary). The series is cried Dóra a felfedező.
- Indonesian – The Indonesian leid version broadcasts on Global TV. The bilingualism is Indonesian-Inglis.
- Irish – The Erse leid version broadcasts on the Irish station TG4. The bilingualism is Irish-Spaingie wi Dora and Boots speakin in Irish and some ither characters speakin Spaingie as in the oreeginal American version.
- Italian – The Italian leid version broadcasts on Italia 1 and on Nickelodeon. The bilingualism is Italian-Inglis. The series is cried Dora l'esploratrice ("Dora the Explorer"). Most characters speak Italian, but some characters and especially Dora's parents and backpack speak Inglis alang wi Italian.
- Japanese – The Japanese leid version broadcasts on Nick Japan. The bilingualism is Japanese-Inglis, wi Dora and Boots speakin Japanese and ither protagonists speakin and answering in Inglis. The version is cried ドーラといっしょに大冒険 (Dōra to issho ni dai bōken/Adventures with Dora).
- Kannada – The Kannada leid version broadcasts on Chintu TV and is a very popular program on that network. Hindi is the seicont leid in this version.
- Korean – The Korean leid version broadcasts on Nick Jr in Korea. The title is "Hi Dora" and is introduced bi a real person whose name is Dami – she introduces key Inglis vocabulary for each episode. The episode is primarily in Korean wi some Inglis.
- Macedonian – The Macedonie leid version broadcasts on MRT 1 in Macedonia. The title is "Дора истражува" (or Dora the Explorer). The bilingualism is Macedonian-Inglis.
- Malay – The Malay leid version broadcasts on TV9. The bilingualism is Malay-Inglis. Dora speaks primarily in Malay, an the seicontar leid is Inglis. The oreeginal Inglis-Spaingie version, houiver, is an aa available on Nickelodeon South East Asia via the Nick Jr. programming slot tae subscribers o the ASTRO satellite TV service.
- Malayalam – The Malayalam leid version is cried Dorayude Prayanam (ഡോറയുടെ പ്രയാണം) and broadcasts on a local kids programming channel Kochu TV, which is the Malayalam dubbed version o Chutti TV.
- Mandarin – In the Mandarin Chinese leid version Dora the characters speak mainly Mandarin wi leemitit Inglis. It broadcasts on Yo-yo TV in Taiwan (Channel 25).
- Maori – The Māori leid version is cried "Dora Mātātoa".
- Norwegian – In the Norwegian leid version, the bilingualism is Norwegian-Inglis.
- Pols – The Pols leid version broadcasts on Nickelodeon in Poland. The bilingualism is Pols-Inglis. The series is cried Dora poznaje świat ("Dora explores the world").
- Portuguese – In the Portuguese leid versions, Dora a Exploradora broadcasts on RTP2 and Nickelodeon Portugal. On Nickelodeon Brazil, Dora and Boots (cried Boots in the Portuguese version and Botas in the Brazilian version) speak Portuguese an the ither protagonists speak and answer in Inglis. Some Portuguese episodes are available on DVD.
- Persian – The Persie leid version broadcasts on Persian Toon. The bilingualism is Persian-Inglis.
- Roushie – The Roushie leid version broadcasts on TNT and Nickelodeon. The bilingualism is Roushie-Inglis. The series is cried Dasha-sledopyt ("Dasha the Pathfinder"). Dasha is the children's name o Daria (Darya).
- Serbian – The Serbie leid version broadcasts on B92. The bilingualism is Serbian-Spaingie. The series is cried Dora istražuje (Dora is exploring).
- Spaingie – Thare are different Spaingie leid versions for Mexico, Latin America, an Spain. Dora la Exploradora broadcasts on Nickelodeon in Latin America (and up tae September 2006 on Telemundo in the USA; frae Apryle 2008 on Univisión). Dora and Boots (cried Botas) speak Spaingie an the ither protagonists speak and answer in Inglis. Some Spaingie episodes are available tae US viewers on VHS, an some DVDs hae a Spaingie track (includin Dora's Egg Hunt). This version is entirely the reverse o the oreeginal Inglis version; Tico and Señor Tucan (cried Mr. Toucan) anly speak Inglis. Additionally, Univision haes added on-screen captions o the Spaingie words spoken in Inglis. In Spain, Dora la exploradora is aired on TVE 1, Clan TVE and Nickelodeon. It is anither reverse o the oreeginal Inglis version (the characters speak mainly Spaingie but thare are commands and expressions in Inglis).
- Swedish – In the Swadish leid version Dora- utforskaren the characters speak mainly Swedish but thare are commands and expressions in Inglis. It broadcasts on Nickelodeon and TV4.
- Tamil – In the Tamil leid version Doravin Payanangal (டோராவின் பயணங்கள்), the characters aw speak Tamil, wi some Inglis interspersed. It broadcasts on a local kids programming channel Chutti TV.
- Thai – In the Thai leid version ดอร่าดิเอกซ์พลอเรอร์ or ดอร่าสาวน้อยนักผจญภัย, the characters speak Thai; houiver, Tico speaks Inglis. It broadcasts on Gang Cartoon Channel, Nick Jr., Thai PBS.
- Turkish – In the Turkis leid version Dora the characters speak mainly Turkish, Spaingie, an Inglis but thare are commands and expressions in Turkish. It broadcasts on Nickelodeon and CNBC-e.
As shawn bi the leet abuin, the uisual seicont leid is Inglis, but Spaingie is uised in the oreeginal American version in Inglis (broadcast an aa for Malay speakers), in the Gaelic (Irish), Serbian, an the trilingual Turkish versions.
Stage adaptations[eedit | eedit soorce]
Two stage versions o Dora the Explorer toured North America, the first bein "City of Lost Toys", an the seicont bein "Dora's Pirate Adventure". Produced bi Nickelodeon and LiveNation, thir productions featurt live actors portraying the roles o Dora and her friends, includin Boots, Diego, Isa, an the Fiesta Trio. Mony o the characters wore elaborate foam costumes designed tae resemble the Dora characters. Each production featurt a structur seemilar tae an episode o the television series. City o Lost Toys featurt Christina Bianco as Dora while Dora's Pirate Adventure featurt Danay Ferrer o the baund Innosense in the role o Dora and Frankie Grande as Boots. Baith productions featurt a version o the popular Gloria Estefan sang "Get On Your Feet" as the final nummer o the shaw. Baith productions war conceived bi Chris Gifford, creautor o the television shaw, an directed bi Gip Hoppe.
Thare hae been three Dora touring companies. The "City of Lost Toys" company an the "Pirate Adventure" company featurt actors and crew that war members o Actor's Equity and IATSE, respectively, the unions for professional actors and stagehands in the United States. The third company performs a reduced version o "Pirate Adventure" and daes nae employ union personnel. This production is currently touring North America, an scheduled tae traivel tae the United Kinrick and Fraunce.
Dora the Explorer merchandise[eedit | eedit soorce]
Thare are mony action figures and playsets available in mony markets, alang wi DVDs, cosmetics, hygiene products, ride-ons, beuks, buird games, plush dolls, apparel, handbags, play tents, play kitchens, an mair. Licensees include Fisher-Price in the United States and Holland Publishing in the United Kinrick.
Toys[eedit | eedit soorce]
In 2007, lead paint uised bi a contract toy manufacturer in Cheenae prompted Mattel tae issue recalls for nearly a million toys, mony o which featurt Sesame Street and Nickelodeon characters, includin Dora the Explorer. Nickelodeon responded that thay wad introduce "third-party monitoring" o aw manufacturers o products unner its brands.
Books[eedit | eedit soorce]
Dora the Explorer series[eedit | eedit soorce]
- Dora's Backpack (ISBN 978-0689847202)
- Little Star (ISBN 978-0689847219)
- Happy Mother's Day Mami! (ISBN 978-0689852336)
- Meet Diego! (ISBN 978-0689859939)
- Dora's Thanksgiving (ISBN 978-0689858420)
- Dora Loves Boots (ISBN 978-0689863738)
- Dora's Book of Manners (ISBN 978-0689865336)
- Dora Goes to School (ISBN 978-0689864940)
- Dora's Fairy-Tale Adventure (ISBN 978-0689870125)
- Dora's Chilly Day (ISBN 978-0689867958)
- Show Me Your Smile! (ISBN 978-0689871696)
- Dora's Pirate Adventure (ISBN 978-0689875830)
- Big Sister Dora! (ISBN 978-0689878466)
- At the Carnival (ISBN 978-0689858413)
- Dora's Costume Party! (ISBN 978-1416900108)
- Dance to the Rescue (ISBN 978-1416902164)
- Dora's Starry Christmas (ISBN 978-1416902492)
- Super babies (ISBN 978-1416914853)
- The Birthday Dance Party (ISBN 978-1416913030)
- Dora's World Adventure (ISBN 978-1416924470)
- Dora Climbs Star Mountain (ISBN 978-1416940593)
- It's Sharing Day! (ISBN 978-1416915751)
- Dora Had a Little Lamb (ISBN 978-1416933687)
- Dora Saves Mermaid Kingdom! (ISBN 978-1416938415)
- Dora and the Stuck Truck (ISBN 978-1416947998)
Ready To Read series – Level 1[eedit | eedit soorce]
- Dora's Picnic (ISBN 978-0689852381)
- Follow Those Feet! (ISBN 978-0689852398)
- Dora in the Deep Sea (ISBN 978-0689858451)
- I Love My Papi! (ISBN 978-0689864957)
- Say "Cheese!" (ISBN 978-0689864964)
- The Halloween Cat (ISBN 978-0689867996)
- Eggs for Everyone! (ISBN 978-0689871764)
- Just Like Dora! (ISBN 978-0689876752)
- I Love My Mami! (ISBN 978-1416906506)
- Puppy Takes a Bath (ISBN 978-1416914839)
- Around the World! (ISBN 978-1416924784)
- Dora's Sleepover (ISBN 978-1416915089)
- Dora Helps Diego! (ISBN 978-1416915096)
- Dora's Perfect Pumpkin (ISBN 978-1416934387)
- Dora's Mystery of the Missing Shoes (ISBN 978-1416938248)
A Lift-the-Flap Story[eedit | eedit soorce]
- Good Night, Dora!: A Lift-the-Flap Story (ISBN 978-0689847745)
- Where Is Boots?: A Lift-the-Flap Story (ISBN 978-0689847752)
- Let's Play Sports!: A Lift-the-Flap Story (ISBN 978-1416933502)
- All Dressed Up!: A Lift-the-Flap Book (ISBN 978-0689877186)
Treasury books and collection books[eedit | eedit soorce]
- Dora's Ready-to-Read Adventures (ISBN 978-0689878152)
Contains: Dora's picnic, Follae those feet, Dora in the deep sea, I luve my Papi!, Say "Cheese"
- Dora's Storytime Collection (ISBN 978-0689866234)
Contains: Dora's Backpack, Little Star, Happy Birthday, Mami!, Meet Diego!, Dora Saves the Prince, Dora's Treasure Hunt, Good Night, Dora!
- Dora's Big Book of Stories (ISBN 978-1416907084)
Contains: Dora's Beuk o Manners, Dora Goes tae School, Dora's Fairy-Tale Adventure, Dora's Chilly Day, Shaw Me Your Smile!, Dora's Pirate Adventure, Big Sister Dora!
Sticker books[eedit | eedit soorce]
- Dora's Magic Watering Can (ISBN 978-1416947721)
DVDs and videos[eedit | eedit soorce]
Video games[eedit | eedit soorce]
Video games based on the 2000 television shaw Dora the Explorer war released. In Canadae, Cheerios offered a free Dora the Explorer the Game CD-ROMs in specially merked packages. Houiver, packages sauld in Quebec wad anly hae the French version. Dora the Explorer: Barnyard Buddies is a video game released for the PlayStation in 2003 in the US. It wis nae released in Europe until 2005 bein ane o the very last games released on that platform in that territory. Dora the Explorer: Super Star Adventures is an adventure video game for the Game Boy Advance released in 2004. It wis developed bi Imaginengine and published bi Global Star.
Dora the Explorer: Journey to the Purple Planet is an action-adventure video game, developed bi Monkey Bar Games, published bi Global Star Software and powered bi Vicious Engine. The game wis released for GameCube in North America on October 13, 2005, and later in PAL regions on December 16, 2005. The PlayStation 2 version wis released on PAL regions on December 2, 2005, an later in North America on Februar 9, 2006. The game is aboot Dora and Boots who finds some lost aliens frae the purple planet. Houiver, tae take them home, she and Boots are required tae collect keys tae open the space gate, leadin tae the saturn planet. The game is unique in that it uses pictures and seembols tae communicate rather than words. The object o the game is tae captur ane o the sax explorer stars. Each explorer starn haes a special power sic as the ability tae be noisy or the ability tae creaut muisic. In order tae captur the starn, the player must complete a hide-and-seek activity. Thir activities include maze navigation, matching games, side-scrolling race games, a "Frogger"-teep game, a complete-the-pattern activity and a sang playin game.
Dora Puppy is a puppy simulator whaur players must help Dora take care o her puppy, Perrito, an help train him for doggie competitions. Aw the actions are performed bi aither tracing certaint shapes wi the stylus or calling oot commands intae the DS's microphone. It wis developed bi Take-Two Interactive for the Nintendo DS and published bi 2K Play in North America and Australie in 2009, an in Europe in 2010.
Dora the Explorer: Dora's Cooking Club is a cooking video game for the Nintendo DS. It wis published bi 2K Play in 2010. In the game, players hae tae chop veggies, stir soups, top pizzas, an mair uisin math skills. Thay mey be sorting cookies intae numbered groups or counting oot different amounts o ingredients.
- Dora the Explorer: Dora Saves the Snow Princess is a video game that wis released for the PlayStation 2 an the Wii console in 2008.
- Dora the Explorer: Dora Saves the Crystal Kingdom is a video game that wis released for the PlayStation 2 an the Wii console in 2009.
Sequel[eedit | eedit soorce]
In 2013, Nickelodeon annoonced that it will hae a sequel tae Dora the Explorer titled as Dora and Friends: Into the City!. It will starn the Latina heroine Dora as a 10-year-auld who goes on ceety adventures wi the Explorer Girls, accompanied bi a male pal named Pablo. The series haes been picked up for 20 episodes and aired on Nickelodeon on August 18, 2014.
See also[eedit | eedit soorce]
References[eedit | eedit soorce]
- 63rd Annual Peabody Awards, May 2004.
- "Grandma's House". Dora the Explorer. Saison 1. Episode 12. 29 August 2000. Event occurs at 2:00. Nickelodeon.
¡Hola, señora Márquez!
- "Dora and Diego's Amazing Animal Circus". Dora the Explorer. Saison 7. Episode 8. 16 October 2012. Nickelodeon.
- "Dora's Thanksgiving Day Parade". Dora the Explorer. Saison 7. Episode 15. 19 November 2012. Nickelodeon.
- Friedman, Emily (21 Mey 2010). "Is Dora The Explorer an Illegal Immigrant?". ABC News. Retrieved 21 Januar 2013.
- "Dora the Explorer Updates Her Look". Retrieved 8 Mairch 2009.
- "After Dora uproar, Nick and Mattel soothe moms". Retrieved 6 September 2010.
- "New Tween "Dora The Explorer" Revealed". Popcrunch.com. Retrieved 19 Mairch 2011.
- Vicki Passmore (1 Februar 2011). "Boy, How You've Changed: Nine Big Mascot Makeovers". Walletpop.com. Retrieved 19 Mairch 2011.
- "Dora the Explorer's Makeover". thesocietypages.org.
- Calabash Animation Creates New 'Dora' Opening[deid airtin]. Animationinsider.net
- "Dora's Explorer Girls". Nickjr.com. Retrieved 19 Mairch 2011.
- Addley, Esther (3 August 2007). "Mattel recalls nearly 100,000 toys after lead paint alert". The Guardian. London. Retrieved 6 Julie 2008.
- Gregory, Angela (3 August 2007). "Dora the Explorer leads toy giant's recall". The New Zealand Herald. Retrieved 6 Julie 2008.
- Story, Louise (2 August 2007). "Lead Paint Prompts Mattel to Recall 967,000 Toys (registration required to read article)". NY Times.
- "Dora the Explorer: Super Star Adventures". IGN. Retrieved 9 September 2011.
- "Dora the Explorer: Journey to the Purple Planet". IGN.
- "Dora the Explorer: Journey to the Purple Planet". IGN.
- Global Star (2004) Dora the Explorer: Super Star Adventures Manual
- 2K Play (2009) Dora the Explorer: Dora Puppy Manual
- "Dora the Explorer: Dora Puppy". IGN.
- "Dora's Cooking Club". IGN.
- 2K Play (2010) Dora's Cooking Club Manual
- "Nickelodeon Unveils New Generation Of Content For New Generation Of Kids At Annual Upfront Presentation" (Press release). Reuters. 25 Februar 2013. Retrieved 31 Mairch 2013.
- Villaneda, Rebecca (28 Februar 2013). "'Dora and Friends': New Spin-off Will Star the Little Latina Heroine". Hispanic Business. Retrieved 31 Mairch 2013.
- "Nickelodeon "Dora And Friends: In The City" TV Show". Nickutopia. 8 Mairch 2013. Retrieved 31 Mairch 2013.
- Peel, Sarah (11 Mairch 2013). "Nickelodeon Announces Dora and Friends: Into the City". BSC Kids. Retrieved 31 Mairch 2013.
- "Dora & Friends Music Video – Video Clip – Nick Jr". nickjr.com.
- Los Angeles Times (18 August 2014). "Dora the Explorer is growing up and getting a spinoff series". latimes.com.
Freemit airtins[eedit | eedit soorce]
- Dora The Explorer on Nick Jr. Australia
- Dora The Explorer On Nick Jr. US
- Dora The Explorer On Nick Jr. UK
- Dora The Explorer on Treehouse
- Dora The Explorer On Nick Canada
- Dora the Explorer on IMDb