Constantine the Great
|Constantine the Great
|57t Emperor o the Roman Empire|
Colossal marble heid o Emperor Constantine the Great, Roman, 4t century
|Reign||25 Julie 306 AD – 29 October 312 AD[notes 1]
29 October 312 – 19 September 324[notes 2]
19 September 324 – 22 Mey 337[notes 3]
|Born||27 Februar ca. 272
Naissus, Moesia Superior (present-day Serbie)
|Died||22 Mey 337
Constantine the Great (Laitin: Flavius Valerius Aurelius Constantinus Augustus; 27 February c. 272 – 22 Mey 337), an aa kent as Constantine I or Saunt Constantine, wis Roman Emperor frae 306 tae 337. Constantine wis the son o Flavius Valerius Constantius, a Roman airmy officer, an his consort Helena.
Notes[eedit | eedit soorce]
- Caesar in the wast; self-proclaimed Augustus frae 309; recognized as such in the east in Aprile 310.
- Undisputit Augustus in the wast, senior Augustus in the empire.
- As emperor o whole empire.
References[eedit | eedit soorce]
- Birth dates vary but maist modren historians uise c. 272". Lenski, "Reign o Constantine" (CC), 59.
- In Classical Laitin, Constantine's offeecial imperial title was IMPERATOR CAESAR FLAVIVS CONSTANTINVS PIVS FELIX INVICTVS AVGVSTVS, Imperator Caesar Flavius Constantine Augustus, the pious, the fortunate, the undefeatit. Efter 312, he addit MAXIMVS ("the greatest"), an efter 325 replaced ("undefeatit") wi VICTOR, as invictus reminded mony o Sol Invictus, the Sun God.
- Amang Eastren Orthodox, Oriental Orthodox and Byzantine Catholic Christians. The Byzantine liturgical calendar, observed bi the Eastren Orthodox Kirk an Eastren Catholic Kirks o Byzantine rite, leets baith Constantine an his mither Helena as saunts. Altho he is nae includit in the Laitin Kirk's leet o saints, which daes recognise several ither Constantines as saunts, he is revered unner the title "The Great" for his contributions to Christianity.