The "Scots" that wis uised in this airticle wis written bi a body that haesna a guid grip on the leid.
Please mak this airticle mair better gin ye can.
|Born||Benjamin John Whishaw|
14 October 1980
Clifton, Bedfordshire, Ingland
|Alma mater||Royal Academy of Dramatic Art|
|Hame toun||Langford, Bedfordshire|
|Pairtner(s)||Mark Bradshaw (2012–present)|
Benjamin John Whishaw (born 14 October 1980) is an Inglis actor. He haes played on stage Hamlet; on telly Nathan Barley, Criminal Justice, The Hour an London Spy; an film roles includin Perfume: The Story of a Murderer (2006), I'm Not There (2007), Bright Star (2009), Brideshead Revisited (2008), Cloud Atlas (2012), The Lobster (2015), Suffragette (2015), The Danish Girl (2015). an the role o Q in the James Bond films Skyfall (2012) an Spectre (2015),. He played the vyce o Paddington Bear in Paddington (2014) an Paddington 2 (2017).
Early life[eedit | eedit soorce]
Whishaw wis born in Clifton, Bedfordshire, an wis upfreshen thare an in Langford, the son o Linda (née Hope), that wirks in cosmetics, an Jose Whishaw, that wirks in information technology. His faither is o French, German an Roushie hithercome, an his mither is o English backgrund. He haes a fraternal twin, James. "Whishaw" isna the faimily's oreeginal faimily name; the faimily wis oreeginally named Stellmacher, a German tred name for a cartwright.
He firstly rase tae weel-forrence as a member o the Bancroft Players Youth Theatre, Big Spirit, at Hitchin's Queen Mother Theatre. He attended Henlow Middle School an syne Samuel Whitbread Community College in Shefford. He graduated frae the Royal Academy of Dramatic Art in 2003.
Career[eedit | eedit soorce]
Whishaw wis involved in mony productions wi Big Spirit, includin If This is a Man (an aw performed as The Drowned & The Saved), a piece devised bi the company based on the beuk o the same name bi Primo Levi, a survivor o Auschwitz concentration camp. It wis adapted intae a pheesical theatre piece bi the group an taen tae the 1995 Edinburgh Festival, whaur it garnered five-starny reviews an muckle creetical ruise.
As the lead in Trevor Nunn's 2004 production o Hamlet at the Old Vic, Whishaw received unco reviews an wis nominated for the Olivier Award for Best Actor an the Ian Charleson Award. The role wis daled wi Al Weaver in an daimen paction that saw Whishaw playin aw nichts binna for Monandays an matinées. Nunn is clypit tae hiv makkit this paction auchtin tae the youthie o the twa actors playin the lead, tae exeem some o the stress on ilk ane. It wis Whishaw, houaniver, that featurt maist weel-forritly in the marketin materials an in the feck o reviews.[citation needit]
His film an telly creedits include Layer Cake an Chris Morris's 2005 sitcom Nathan Barley, in whit he played a chairacter cawed Pingu. He wis named "Most Promising Newcomer" at the 2001 British Independent Film Awards fo My Brother Tom, an in 2005 he wis nominated as best actor in fower awaird ceremonies for his portrayal o Hamlet. He an aw played Keith Richards in the Brian Jones biopic Stoned. In the ware o 2005, Whishaw received lots o mird for his role as a drog troker in Philip Ridley's threapful stage play Mercury Fur.[citation needit]
In Perfume, Whishaw played Jean-Baptiste Grenouille, a perfume makker whase craft turns deidly. The film wis released in Germany in September 2006 an in US theatres in December 2006. In the ilk year, Whishaw wrocht on Paweł Pawlikowski's forhoued The Restraint of Beasts. Whishaw appeared as ane o the Bob Dylan reincarnations in I'm Not There in 2007, in the BBC's Criminal Justice in 2008, in a new adaptation o Brideshead Revisited, an in a stage adaptation o The Idiot at the National Theatre cawed ...some trace of her.
At the end o 2009 he starred in Cock, a new play bi Mike Bartlett at the Royal Court Theatre. An aw in 2009 he starred as the poet John Keats in the film Bright Star. In Februar 2010, Whishaw makkit a sonsie aff-Broadway stairt at MCC Theater in the Americaen premiere o the awairding-winnin play The Pride bi Alexi Kaye Campbell. He played Ariel in Julie Taymor's 2010 film adaptation o The Tempest, an wis featurt in The Hour, a BBC Two drama series.
In 2012 Whishaw appeared as Richard II in the telly film Richard II, a pairt o the BBC Two series The Hollow Crown, for whit he received the British Academy Television Award for Leadin Actor.
An aw in 2012, he appeared as pairt o the ensemble cast o the science-fiction drama film Cloud Atlas.
Whishaw appeared in the 23t James Bond film, Skyfall, in the role o Q. He portrayed a smawer Q than in umwhile films; Peter Burton an Desmond Llewelyn baith received the role whan thay war in thair fowerties, while Llewelyn an John Cleese played the role intae thair aichties an saxties, respectively. In addeetion, he wis teamed a third time wi Daniel Craig efter thay starred in the films The Trench an Layer Cake.
In ware 2013, Whishaw starred on stage alangside Judi Dench in the warld premiere o Peter and Alice, a new play bi John Logan inspired bi the lifes o Alice Liddell an Peter Llewelyn Davies. Frae October 2013 tae Februar 2014 he an aw appeared on stage in the spunk up o Jez Butterworth's Olivier-award-winnin play Mojo, an aw starring Rupert Grint, Brendan Coyle, Daniel Mays an Colin Morgan. He wis nominated for a WhatsOnStage Award for Best Actor for baith roles. In the simmer o 2015 he appeared as Dionysos in Euripides' tragedy Bakkhai at the Almeida Theatre in Lunnon.
In 2014, Whishaw starred in the sequestrate film Lilting an forby vycin Paddington Bear in the film Paddington.
In 2015, Whishaw co-starred in The Lobster, a romantic science fiction drama frae Greek director Yorgos Lanthimos; appeared in Suffragette, a story o the early feminist muivement writtin bi Abi Morgan an forby starring Carey Mulligan, Helena Bonham Carter, Meryl Streep an his The Hour co-starn, Romola Garai; reprised his role o Q in Spectre, the 24t James Bond film; an played author Herman Melville in Ron Howard's In the Heart of the Sea.
In 2017, Wishaw reprised his role as Paddington Bear in Paddington 2.
Personal life[eedit | eedit soorce]
For several years Whishaw refuised tae answer quaistions aboot his personal life, sain: "For me, it's important tae keep a level o anonymity. As an actor, your job is tae perswad fowk that yer somebody ither. Sae gif yer constantly tellin fowk aboot yersel, I think yer shuitin yersel in the cuit." In 2011, he tauld Out jurnal: "As an actor you hiv hale richts tae preevacy an meestery, whitiver yer sexuality, whitiver you dae. I dae' see whit for that haes tae be something you commune fair acause you dae something in the public ee. I hiv no unnerstaundin o whit for we turn actors intae celebreeties."
Whishaw entered intae a ceevil pairtnery wi Australien upmakker Mark Bradshaw in August 2012. In 2014, he publicly communed his comin oot as a homosexual man, sain that it wis a tacht experience for him but "awbody wis surpreesingly luesome".
Filmography[eedit | eedit soorce]
Film[eedit | eedit soorce]
|1999||Trench, TheThe Trench
|Pte. James Deamis|
|1999||Escort, TheThe Escort
|2001||Baby||Little Joe||Short film|
|2001||My Brother Tom||Tom||British Independent Film Award for Most Promising Newcomer|
|2002||Spiritual Rampage||Short film|
|2003||Ready When You Are Mr. McGill||Bruno|
|2003||Booze Cruise, TheThe Booze Cruise
|2004||77 Beds||Ishmael||Short film|
|2006||Perfume: The Story of a Murderer||Jean-Baptiste Grenouille||Bambi Award for Best Film – National (shared wi Bernd Eichinger and Tom Tykwer)|
|2007||I'm Not There||Arthur||Independent Spirit Award for Best Cast|
|2008||Brideshead Revisited||Sebastian Flyte|
|2009||The International||Rene Antall|
|2009||Bright Star||John Keats|
|2009||Love Hate||Tom||Short film|
|2010||Tempest, TheThe Tempest
|2012||Cloud Atlas||Cabin Boy|
|2013||The Zero Theorem||Doctor 3|
|2013||Days and Nights||Eric|
|2015||The Muse||Edward Dunstan||Short film|
|2015||The Lobster||Limping Man||Nominated – BIFA Award for Best Supporting Actor|
|2015||The Danish Girl||Henrik|
|2015||In the Heart of the Sea||Herman Melville|
|2016||A Hologram for the King||Dave|
|2017||Paddington 2||Paddington Bear||Voice; post-production|
|2018||Mary Poppins Returns||Michael Banks||Filmin|
Televeesion[eedit | eedit soorce]
|2000||Black Cab||Ryan||Episode: "Work"|
|2000||Other People's Children||Sully||4 episodes|
|2005||Nathan Barley||Pingu||6 episodes|
|2008||Criminal Justice||Ben Coulter||5 episodes|
|2011–12||Hour, TheThe Hour
|Freddie Lyon||12 episodes|
Nominated – Broadcasting Press Guild Best Actor (2013)
|2012||Richard II||Richard II o Ingland||Television film|
|2014||Playhouse Presents||Ezra||Episode: "Foxtrot"|
|2015||London Spy||Danny||5 episodes|
Nominated – British Academy Television Award for Best Actor
|2017||Queers||Perce||Episode: "The Man on the Platform"|
BBC4 TV monologue written bi Mark Gatiss
|2018||A Very English Scandal||Norman Scott|
Stage[eedit | eedit soorce]
Radio[eedit | eedit soorce]
|2006||Look Back in Anger||Jimmy Porter|
References[eedit | eedit soorce]
- Kellaway, Kate (17 Mairch 2013). "Ben Whishaw: 'I feel I'm always in the dark' – interview". The Guardian. London. Retrieved 18 Mairch 2013.
- Yamato, Jen (1 Januar 1970). "Bear Necessity: Ben Whishaw To Voice CG 'Paddington'". Deadline.com. Retrieved 17 Julie 2014.
- Curtis, Nick (29 Apryle 2004). "My Hamlet Fears". The Evening Standard. Retrieved 8 September 2010.[deid airtin]
- 'I found a part of me that was actually a show-off and actually I'm not at all like in real life': How Ben Whishaw became Britain's next big, Dan Davies, The Guardian 9 February 2013
- In love with Hamlet, Dylan, Keats . . ., Marianne Gray, The Spectator, 28 October 2009
- Bond star Ben Whishaw reveals that his grandfather was a British spy with a double identity
- "RADA: The Royal Academy of Dramatic Art - Student". rada.ac.uk.
- Dawtrey, Adam (20 September 2007). "Pawel Pawlikowski takes on Stalin". Variety.
- [deid airtin] "Archived copy". Archived frae the original on 28 August 2008. Retrieved 28 Julie 2008. Unknown parameter
|deadurl=ignored (help)CS1 maint: archived copy as title (link) Archived 2008-08-28 at the Wayback Machine. Royal National Theatre.
- Bishop, Caroline (14 August 2009). "Whishaw in Royal Court Autumn". officiallondontheatre.co.uk. Retrieved 29 December 2012.
- . BBC.
- "2013 Television Leading Actor". awards.bafta.org. Retrieved 4 August 2013.
- "Ben Whishaw Cast as Q in New James Bond Film Skyfall". BBC News. 25 November 2011.
- "Ben Whishaw to Star Alongside Dame Judi Dench". 18 Julie 2012.
- Spencer, Charles (14 November 2013). "Mojo, Harold Pinter Theatre, review". The Daily Telegraph. London.
-  WhatsOnStage Awards
- "Ben Whishaw stars in Almeida's Greek season' - whatsonstage.com". 12 Mairch 2015.
- "Sundance: Strand Releasing Acquires Hong Khaou's 'Lilting'". Variety. 5 Februar 2014.
- "Ben Whishaw and Brendan Gleeson Join Suffragette". 20 Februar 2014. Archived frae the original on 21 Februar 2014. Retrieved 18 December 2017.
- "Real adventure that inspired Moby-Dick lures film directors". 7 September 2013.
- "Skyfall Writer John Logan Talks Bond 24: 'Build On What We Did On Skyfall, But Make It Its Own Unique Animal'". 18 Januar 2014. Archived frae the original on 21 February 2014. Unknown parameter
- Rampton, James (26 October 2012). "Ben Whishaw on playing Q in Skyfall: 'I don't even have a computer'". The Telegraph. London. Retrieved 20 August 2013.
- McLean, Gareth (27 Mairch 2011). "Ben Whishaw: Mysterious Skin". Out.
- Griffiths, Charlotte; Sanderson, Elizabeth (3 August 2013). "Bond star 'marries' his gay partner – and they are both 'so happy and proud'". MailOnline. London. Retrieved 4 August 2013.
- Sieczkowski, Cavan. "James Bond Actor Officially Comes Out, Reveals He's Married". Huffington Post.
- Selby, Jenn (4 August 2014). "Ben Whishaw on the 'courage' it takes to come out as gay". The Independent. Retrieved 14 Februar 2015.
-  Archived 2013-07-23 at the Wayback Machine . 59 Productions
-  teenagefilm.com
-  Twitter: Christian Camargo
-  hamiltonhodell.co.uk
-  Archived 2015-05-25 at the Wayback Machine wearecolony.com
- Dave McNary (22 Apryle 2015). "Documentary 'Unity' Set for 12 August Release with 100 Star Narrators". Variety. Retrieved 1 Mey 2015.
- "Hugh Grant and Brendan Gleeson Join Paddington 2". ComingSoon.net (in Inglis). 18 October 2016. Retrieved 11 Februar 2017.