|Ban in Januar 2008, at a Warld Economic Forum meetin in Davos, Swisserland.|
|Secretary-General o the Unitit Naitions|
1 Januar 2007
Jan Eliasson (current)
|Precedit bi||Kofi Annan|
|Meenister o Foreign Affairs an Trade|
17 Januar 2004 – 1 December 2006
|Prime Meenister||Goh Kun
|Precedit bi||Yoon Young-kwan|
|Succeeded by||Song Min-soon|
|Born||13 Juin 1944 
Eumseong Coonty, North Chungcheong Province, Japanese Korea
(nou Eumseong Coonty, Sooth Korea)
|Alma mater||Seoul Naitional Varsity (B.A.)
Harvard Varsity (M.P.A.)
|Revised Romanization||Ban Gimun|
|Korean pronunciation: [panɡimun]|
Ban Ki-moon (Hangul: 반기문; Hanja: 潘基文; born 13 June 1944) is the aichth an current Secretar-General o the Unitit Naitions, efter succeedin Kofi Annan in 2007. Afore acoming Secretary-General, Ban wis a career diplomat in Sooth Korea's Meenistry o Foreign Affairs an in the Unitit Nations. He entered diplomatic service the year he graduatit frae varsity, acceptin his first post in New Delhi, Indie. In the foreign meenistry, he established a reputation for modesty an competence.
Ban wis the foreign minister o Sooth Korea frae Januar 2004 tae November 2006. In Februar 2006, he began tae campaign for the office o Secretary-General. Ban wis initially considered tae be a lang shot for the office. As foreign meenister o South Korea, however, he wis able tae travel tae aw o the kintras that wur members o the Unitit Naitions Security Cooncil, a maneuver that turned him intae the front runner.
On 11 October 2006, he wis electit tae be the aichth Secretar-General bi the Unitit Naitions General Assembly an offeecially succeedit Annan on 1 Januar 2007. Ban haes led several major refairms regardin peacekeepin an UN employment practices. Diplomatically, Ban haes taken particularly strang views on Darfur, whaur he helped persuade Sudanese Preses Omar al-Bashir tae allow peacekeepin troops tae enter Sudan; an on global wairmin, pressin the issue repeatedly wi umwhile U.S. Preses George W. Bush. Ban haes received strang criticism frae OIOS, the UN internal audit unit, statin that the secretariat, unner Ban's leadership, is "drifting intae irrelevance".
In 2011, Ban ran unopposed for a seicont term as Secretar-General. On 21 Juin 2011, he wis unanimously re-electit bi the General Assembly an therefore will continue tae serve till 31 December 2016.
References[eedit | eedit soorce]
- Warren Hoge (9 December 2006). "For New U.N. Chief, a Past Misstep Leads to Opportunity". The New York Times.
- "Arrhenius End of Assignment Report" (PDF). Foreign Policy. 14 June 2010. Retrieved 2012-01-16.
- "General Assembly appoints Ban Ki-moon to second term as UN Secretary-General". UN News Service. 21 June 2011. Retrieved 21 June 2011.
- Louis Charbonneau (21 June 2011). "U.N. assembly approves second term for U.N. chief Ban". Reuters. Retrieved 22 June 2011.
Freemit airtins[eedit | eedit soorce]
|Find more about Ban Ki-moon at Wikipedia's sister projects|
|Definitions and translations from Wiktionary|
|Media from Commons|
|Learning resources from Wikiversity|
|News stories from Wikinews|
|Quotations from Wikiquote|
|Source texts from Wikisource|
|Textbooks from Wikibooks|
- Secretar-General Ban Ki-moon, offeecial Uniit Naitions profile, statements, reports, press briefins
- Column archive at The Guardian
- Appearances on C-SPAN
- Ban Ki-moon on Charlie Rose
- Ban Ki-moon at the Internet Movie Database
- Wirks bi or aboot Ban Ki-moon in libraries (WorldCat catalog)
- Ban Ki-moon collectit news an commentary at Al Jazeera Inglish
- Ban Ki-moon collectit news an commentary at The Guardian
- Ban Ki-moon collectit news an commentary at The New York Times
- Ban Ki-moon collectit news an commentary at The Wall Street Journal
- Ban Ki-moon interview wi Dennis Wholey on 23 Februar 2006
- Ban Ki-moon's address tae the Unitit Naitions General Assembly, General Debate o the 63rd Session, 23 September 2008
- Ban Ki-moon on Saxty Years o UN Peacekeepin, Dublin Castle, 7 Julie 2009