|7t Preses o Sudan|
Assumed office |
30 Juin 1989
Zubair Mohamed Salih|
Ali Osman Taha
Salva Kiir Mayardit
Ali Osman Taha
Bakri Hassan Saleh
|Precedit bi||Ahmed al-Mirghani|
Omar Hassan Ahmad al-Bashir|
1 Januar 1944
Hosh Bannaga, Sudan
|Poleetical pairty||Naitional Congress|
Widad Babiker Omer
|Alma mater||Egyptian Militar Academy|
|Years o service||1960–2013|
|Rank||Sudan: Field Marshal|
First Sudanese Ceevil War|
Yom Kippur War
Seicont Sudanese Ceevil War
Omar Hassan Ahmad al-Bashir (born 1 Januar 1944) is the current Preses o Sudan an the heid o the Naitional Congress Pairty. He came tae pouer in 1989 when he, as a brigadier in the Sudanese airmy, led a group o officers in a bloodless military coup that oostit the govrenment o Prime Meenister Sadiq al-Mahdi.
In October 2004, al-Bashir's govrenment negotiatit an end tae the Seicont Sudanese Civil War, ane o the langest-runnin an deadliest wars o the 20t century, bi grantin leemitit autonomy tae Soothren Sudan dominatit bi the Sudan People's Liberation Airmy (SPLA). Syne then, housomeivver, thare haes been a violent conflict in Darfur that haes resultit in daith tolls atween 200,000 an 400,000. Durin his presidency, thare hae been several violent struggles atween the Janjaweed militia an rebel groups sic as the Sudanese Liberation Airmy (SLA) an the Justice an Equality Movement (JEM) in the form o guerrilla warfare in the Darfur region. The civil war haes resultit in ower 2.5 million fowk bein displaced, an the diplomatic relations atween Sudan an Chad bein at a crisis level.
Al-Bashir is a controversial figure baith in Sudan an Warldwide. In Julie 2008, the prosecutor o the International Criminal Court (ICC), Luis Moreno Ocampo, accuised al-Bashir o genocide, crimes against humanity an war crimes in Darfur. The court issued an arrest warrant for al-Bashir on 4 Mairch 2009 on coonts o war crimes an crimes against humanity, but ruled that thare wis insufficient evidence tae prosecute him for genocide. Houiver on 12 Julie 2010, efter a lengthy appeal bi the prosecution, the Court held that thare wis indeed sufficient evidence for chairges o genocide tae be brought an issued a seicont warrant containin three separate coonts. The new warrant, as wi the first, will be delivered tae the Sudanese govrenment, which is unlikely tae execute it. Al-Bashir is the first sittin heid o state ever indictit bi the ICC as well as the first tae be chairged wi genocide. The court's decision is opposed bi the African Union, League o Arab States, Non-Aligned Movement, an the governments o Roushie an the Fowkrepublic o Cheenae. Ane expert haes cawed on the court tae suspend the reest warrant.
It haes been estimatit that Al-Bashir is responsible for the daiths o ower a million Sudanese.
References[eedit | eedit soorce]
- "FACTBOX – Sudan's President Omar Hassan al-Bashir". Reuters. 2008-07-14. Retrieved 2008-07-16.
- "Q&A: Sudan's Darfur conflict". BBC News. 23 February 2010. Retrieved 20 May 2010.
- People's Daily Online – Darfur peace talks to resume in Abuja on Tuesday: AU
- "Hundreds Killed in Attacks in Eastern Chad". The Washington Post. 11 April 2007. Retrieved 20 May 2010.
- de Montesquiou, Alfred (16 October 2006). "AUF Ineffective, Complain Refugees in Darfur". Washingtonpost.com. Retrieved 2009-03-04.
- "Sudan cuts Chad ties over attack". BBC News. 11 May 2008. Retrieved 20 May 2010.
- International Criminal Court (2008-07-14). "ICC Prosecutor presents case against Sudanese President, Hassan Ahmad AL BASHIR, for genocide, crimes against humanity and war crimes in Darfur". Archived frae the oreeginal on 2009-08-25. Retrieved 2009-03-14.
- International Criminal Court (4 March 2009). PDF (358 KB). Retrieved on 4 March 2009.
- BBC News, 4 March 2009. Warrant issued for Sudan's Bashir . Retrieved 4 March 2009.
- DAILY NATION – After Bashir warrant, Sudan united in protest
- Alex de Waal, "Dangerous Weeks Ahead"
|Wikimedia Commons haes media relatit tae Omar al-Bashir.|