The Scots wars o Unthirldom wis wars focht atween the Kinrick o Scotland an the Kinrick o Ingland ower the unthirldom o Scotland in the late 13t an early 14t centuries. There wis twa wars: the first fae 1296 til 1328 (that wis by wi the Treaty o Embra) an the saicont fae 1332 til 1357(that wis by wi the Treaty o Berwick).
First war[eedit | eedit soorce]
The First War (1296–1328) wis precedit bi the regence o Scotland whan the bairn queen, Margaret o Norrowa, dee'd on her wey tae Scotland. There wis three pretenders fur the throne efter her daith an it wis ane o thaim, John Balliol, that got the throne but Edward o Ingland saw Scotland as his. It stairtit wi the Inglis invasion o Scotland in 1296, an endit wi the signin o the Treaty o Edinburgh-Northampton in 1328.
William Wallace wis a important feegur in the first war, winnin important battles, lik the Battle o Stirlin Brig. Wallace wis begowkit fae the Earl o Monteith an Edward o Ingland haed Wallace beheidit fur his participation in the rebellion. Edward propined Monteith wi land, the loch on it's the anerly the 'lake' in Scotland;t he ithers is cried lochs.
Saicont war[eedit | eedit soorce]
The Seicont War (1332–1357) began wi the Inglis-supportit invasion bi Edward Balliol an the "Disinheritit" in 1332, an endit in 1357 wi the signin o the Treaty o Berwick. The wars wis pairt o a great naitional crisis for Scotland an the period became ane o the maist definin times in the naition's history. At the end o baith wars, Scotland retained its status as an independent naition. The wars wis important for ither raisons, lik the emergence o the langbow as a key wappen in medieval warfare.
|This Scotland-relatit airticle is a stub. Ye can help Wikipaedia bi expandin it.|
References[eedit | eedit soorce]
- "The Anglo-Scottish Wars (or Wars of Scottish Independence)". Historic UK (in Inglis). Retrieved 16 November 2022.
- "BBC - Scotland's History - The Wars of Independence". www.bbc.co.uk (in Inglis). Retrieved 16 November 2022.
- "Wars of Independence - The Edinburgh-Northampton Treaty, 1328". www.scottisharchivesforschools.org. Retrieved 16 November 2022.
- "The Battlefields Hub → Medieval → The Battle of Battle of Stirling Bridge". www.battlefieldstrust.com. Retrieved 16 November 2022.
- "Bannockburn". National Trust for Scotland (in Inglis). Retrieved 16 November 2022.
- "The Treaty of Berwick was signed - On this day in Scottish history". History Scotland. 3 October 2022. Retrieved 16 November 2022.