Taiping cannonade against the Qing war-junks besieging the Heavenly Kinrick caipital
|Taiping Heivenly Kinrick|
|Commanders an leaders|
|Casualties an losses|
|Tot dead: At least 20 million, includin ceevilians an soldiers (best estimate).|
The Taiping Rebellion wis a massive ceevil war in soothren Cheenae frae 1850 tae 1864, against the rulin Manchu-led Qing Dynasty. It wis a millenarian movement led bi Hong Xiuquan, who annoonced that he haed received veesions in which he learned that he wis the younger brither o Jesus. At least 20 million fowk died, mainly ceevilians, in ane o the deidliest militar conflicts in history.
Hong established the Taiping Heivenly Kinrick wi its caipital at Nanjing. The Kinrick's airmy controlled lairge pairts o soothren Cheenae, at its hicht rulin aboot 30 million fowk. The rebel agenda included social reforms such as shared "property in common," equality for weemen, an the replacement o Confucianism, Buddhism an Cheenese folk releegion wi thair furm o Christianity. Acause o thair refusal tae wear the queue, Taiping truips wur nicknamed "Langhairs" (simplifeed Cheenese: 长毛; traditeeonal Cheenese: 長毛; pinyin: Chángmáo) bi the Qing govrenment, which besieged the Taiping airmies throughoot the rebellion. The Qing govrenment eventually crushed the rebellion wi the aid o French an Breetish forces.
In the 20t century, Sun Yat-sen, foonder o the Cheenese Naitionalist Pairty, leuked on the rebellion as an inspiration, an Cheenese leader Mao Zedong glorified the Taiping rebels as early heroic revolutionaries against a corrupt feudal seestem.
References[eedit | eedit soorce]
- Heath, pp. 11–16
- Heath, p. 4
- Stephen R. Platt. Autumn in the Heavenly Kingdom: China, the West, and the Epic Story of the Taiping Civil War. (New York: Knopf, 2012). ISBN 9780307271730), p. xxiii.
- Taiping Rebellion Archived 2007-12-15 at the Wayback Machine, Britannica Concise
- Collected Writings of Chairman Mao — Politics and Tactics p.125 (2009)
Freemit airtins[eedit | eedit soorce]
- Taiping Rebellion.com Narrative history, wi mony illustrations, a Timeline, an a detailed Cairt o the Rebellion.
- The Land Seestem o the Heivenly Kinrick Document of 1853. (Cheenese Cultural Studies Brooklyn College)
- The Taiping Rebellion [BBC] Discussion wi Rana Mitter, Varsity o Oxford; Frances Wood Breetish Librar; an Julia Lovell, Varsity o Lunnon.